Någon som har fått ett "please replace the adapter" meddelande när batteriet är fulladdat? Laddningen funkar felfritt men jag får meddelandet när klipparen gå över till standby.
 
Hej där, har monterat lidl PMRA 20-Li A1 i dag. Funkar tills den skull hem och ladda.
Har troligen kopplat fel och när jag läser stämmer inte bilden mot texten!
Har kopplar enligt bild ej texten
Byter jag plus mot minus så säger klippare att den är utanför området.
Nu undrar jag då minus går under i spår 29 höger varv? Skall jag vända på stationen? Instruktionsbilden visar delar av en elektronisk anordning, troligtvis under montering eller installeringsprocess, med beteckningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instruktioner för att koppla en begränsningskabel till en laddningsstation, avbildad i textform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hoppas ni fattar;
 
S sunegbg skrev:
Hej där, har monterat lidl PMRA 20-Li A1 i dag. Funkar tills den skull hem och ladda.
Har troligen kopplat fel och när jag läser stämmer inte bilden mot texten!
Har kopplar enligt bild ej texten
Byter jag plus mot minus så säger klippare att den är utanför området.
Nu undrar jag då minus går under i spår 29 höger varv? Skall jag vända på stationen?[bild] [bild]

Hoppas ni fattar;
I laddningen stationen finns ritning som visar vilken + som passerar under stationen, och det måste ha 2 m rakt fram
 
krzysgro krzysgro skrev:
Tack för svaren!
Ja, samma beteende oavsett hur nära laddstationen roboten är, har försökt rikta den åt olika håll och skicka "hem" till laddningen...
Plus och minus sitter rätt, byter jag dem visar robotens display "mower is outside" eller ngt liknande. Och själva klippningen går hur bra som helst, den kör mot kabeln och vänder korrekt varje gång.
Jag har nu exakt 130m kabel som är utplacerad enligt manualen.

Lyfter jag den och sätter en bit fram backar den lite grand, kör fram och fryser igen
Har samma problem se nedan.
 
Al-Hamdani Al-Hamdani skrev:
I laddningen stationen finns ritning som visar vilken + som passerar under stationen, och det måste ha 2 m rakt fram
Mm, är kopplad så nu och robortgräsklippare säger att den är utanför området!
 
S sunegbg skrev:
Mm, är kopplad så nu och robortgräsklippare säger att den är utanför området!
Plus+ går höger varv om man står i klippområdet. Vänster på bilden på plattan, vända på plattan troligtvis.
 
S sunegbg skrev:
Mm, är kopplad så nu och robortgräsklippare säger att den är utanför området!
Kan du lägga blid på hur ser ut läge eller filma det ..
Om du i närheten av Älmhult då kunde jag hjälpa dig , hos mig fungerar från första gången och kanon bra.. det måste vara något väldigt lätt att fixa ..
 
Al-Hamdani Al-Hamdani skrev:
Kan du lägga blid på hur ser ut läge eller filma det ..
Om du i närheten av Älmhult då kunde jag hjälpa dig , hos mig fungerar från första gången och kanon bra.. det måste vara något väldigt lätt att fixa ..
 
  • Gräs och löv med en del av en svart plastanordning, möjligtvis en trädgårdsmaskin, med gröna detaljer och kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart plastdetalj på gräs, med texten "Working area" och synliga kontrollampor. Identifierar inte hela objektet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med klippt gräs, robotgräsklippare, laddstation, träd, buskar, kvällsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med gräsklippare, brevlåda, bil i uppfart, löv på gräs, staket i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Al-Hamdani Al-Hamdani skrev:
I laddningen stationen finns ritning som visar vilken + som passerar under stationen, och det måste ha 2 m rakt fram
Som du ser så är min montering spegelvänd mot bilden på plattan. Trodde de inte hade någon betydelse så länge plus minus var rätt enligt bild. Som jag skrev beskriver texten inte som bilden.
 
S sunegbg skrev:
Som du ser så är min montering spegelvänd mot bilden på plattan. Trodde de inte hade någon betydelse så länge plus minus var rätt enligt bild. Som jag skrev beskriver texten inte som bilden.

Är problemet att den inte kommer tillbaka för laddning alls ! Eller är den inte isatt korrekt läge!
Den gröna lampan betyder att anslutningen är korrekt och att signalen i valkabeln finns.
Endast en sak : stålstången (nr. 18) skulle fästa framtill och helst i höger ände, så du måste vända hella basen 90 grader eller 180 om det går allt plus kabel kan bli rakt 2 m ..


Robot följ pluskabeln tillbaka till stationen...
 
  • Gilla
Erik Svensson3 och 1 till
  • Laddar…
Vänd på stationen så sen åker ut åt vänster istället för höger. Plus pol ska kopplas mot sidan som löper i spåret under plattan.

Anledning till att det är viktigt att stationen är placerad enligt förslaget tryckt i plasten på plattan på stationen gäller radiofält. Vänds det fel stämmer det ej mot sensorer på klipparen även om den kanske anses vara innanför området, den hittar inte hem då.
 
K Krypström skrev:
Vänd på stationen så sen åker ut åt vänster istället för höger. Plus pol ska kopplas mot sidan som löper i spåret under plattan.

Anledning till att det är viktigt att stationen är placerad enligt förslaget tryckt i plasten på plattan på stationen gäller radiofält. Vänds det fel stämmer det ej mot sensorer på klipparen även om den kanske anses vara innanför området, den hittar inte hem då.
Misstänkte detta, tack!
 
Al-Hamdani Al-Hamdani skrev:
Är problemet att den inte kommer tillbaka för laddning alls ! Eller är den inte isatt korrekt läge!
Den gröna lampan betyder att anslutningen är korrekt och att signalen i valkabeln finns.
Endast en sak : stålstången (nr. 18) skulle fästa framtill och helst i höger ände, så du måste vända hella basen 90 grader eller 180 om det går allt plus kabel kan bli rakt 2 m ..
[video]

Robot följ pluskabeln tillbaka till stationen...
Tackar, tänkte att det var så;
 
Rubideux1987 Rubideux1987 skrev:
Någon som har fått ett "please replace the adapter" meddelande när batteriet är fulladdat? Laddningen funkar felfritt men jag får meddelandet när klipparen gå över till standby.
Hmm, det står inget i manualen om det felmeddelandet.. Stannar meddelandet kvar som en felkod i larmlistan..?

Jag hade mailat tillverkaren och frågat vad detta beror på, på en splinkande ny robot! grizzly@lidl.se
 
S sunegbg skrev:
Tackar, tänkte att det var så;
Löste det sig för dig? Har du sett mitt inlägg #28 på sida 1? Jag har fortfarande inte fått min laddstation att fungera, inte ens om jag dockar i gräsklipparen själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.