Jippi! 😀
 
  • Ny Parkside 20V / 4Ah uppladdningsbart batteri i dess förpackning på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tomas Mauritz
  • Laddar…
Grymt, 👌 Återkom gärna om hur länge den kan köra på denna. (hur stor skillnaden är)
 
  • Gilla
mrblomman
  • Laddar…
Tomas Mauritz Tomas Mauritz skrev:
Grymt, 👌 Återkom gärna om hur länge den kan köra på denna. (hur stor skillnaden är)
Måste testa med 2ah först då 😀
 
M mrblomman skrev:
Jippi! 😀
Jag köpte en idag också.. vill testa snart 😉
 
  • Gilla
Tomas Mauritz och 1 till
  • Laddar…
Är inne på mitt fjärde (!) exemplar så har en del erfarenhet av denna maskin...

- Första maskinen tappade minnet efter några minuter (förmodligen kasst moderkortsbatteri), fick en ny av Grizzly.

- Andra maskinen gick ca 4 veckor, sen slutade den ta emot laddning

- Tredje maskinen gick också ca 4 veckor och tappade sen plötsligt kontakt med laddstationen (loop signal lost trots att kabeln var hel). Efter detta gav Grizzly mig både pengarna tillbaka och en ny maskin, generöst trots alla strul kan jag tycka!

Allt detta var förra sommaren. Den fjärde maskinen skickade de först i våras och det är tydligt att den ser annorlunda ut och verkar hålla bättre kvalité. De skickade även med ett 4 aH batteri som någon slags good-will och då går maskinen nästan 4 timmar. Den åker fortfarande hem på 30 % vilket är lite onödigt mycket eftersom den har dubbelt så mycket kräm kvar som när den åker hem med 30 % i ett 2aH batteri. Vore bra om man kunde sänka detta till exempelvis 20 %.

Grizzly verkar ha gjort någon form av hemläxa över vintern och den maskin de levererar nu känns mer gedigen. Det som gjort att vi haft tålamod är att den faktiskt klipper väldigt bra och jämnt med minimal åverkan på gräsmattan när den väl fungerar. Hoppas att den nu fortsätter göra det :)
 
Al-Hamdani Al-Hamdani skrev:
Jag köpte en idag
N Niklas Ekborg skrev:
Är inne på mitt fjärde (!) exemplar så har en del erfarenhet av denna maskin...

- Första maskinen tappade minnet efter några minuter (förmodligen kasst moderkortsbatteri), fick en ny av Grizzly.

- Andra maskinen gick ca 4 veckor, sen slutade den ta emot laddning

- Tredje maskinen gick också ca 4 veckor och tappade sen plötsligt kontakt med laddstationen (loop signal lost trots att kabeln var hel). Efter detta gav Grizzly mig både pengarna tillbaka och en ny maskin, generöst trots alla strul kan jag tycka!

Allt detta var förra sommaren. Den fjärde maskinen skickade de först i våras och det är tydligt att den ser annorlunda ut och verkar hålla bättre kvalité. De skickade även med ett 4 aH batteri som någon slags good-will och då går maskinen nästan 4 timmar. Den åker fortfarande hem på 30 % vilket är lite onödigt mycket eftersom den har dubbelt så mycket kräm kvar som när den åker hem med 30 % i ett 2aH batteri. Vore bra om man kunde sänka detta till exempelvis 20 %.

Grizzly verkar ha gjort någon form av hemläxa över vintern och den maskin de levererar nu känns mer gedigen. Det som gjort att vi haft tålamod är att den faktiskt klipper väldigt bra och jämnt med minimal åverkan på gräsmattan när den väl fungerar. Hoppas att den nu fortsätter göra det :)
Hej, tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.
Det du skriver att de gjort sin läxa. Betyder det att om man har köpt i år så har de rättat till vissa saker?
 
N Niklas Ekborg skrev:
Är inne på mitt fjärde (!) exemplar så har en del erfarenhet av denna maskin...

- Första maskinen tappade minnet efter några minuter (förmodligen kasst moderkortsbatteri), fick en ny av Grizzly.

- Andra maskinen gick ca 4 veckor, sen slutade den ta emot laddning

- Tredje maskinen gick också ca 4 veckor och tappade sen plötsligt kontakt med laddstationen (loop signal lost trots att kabeln var hel). Efter detta gav Grizzly mig både pengarna tillbaka och en ny maskin, generöst trots alla strul kan jag tycka!

Allt detta var förra sommaren. Den fjärde maskinen skickade de först i våras och det är tydligt att den ser annorlunda ut och verkar hålla bättre kvalité. De skickade även med ett 4 aH batteri som någon slags good-will och då går maskinen nästan 4 timmar. Den åker fortfarande hem på 30 % vilket är lite onödigt mycket eftersom den har dubbelt så mycket kräm kvar som när den åker hem med 30 % i ett 2aH batteri. Vore bra om man kunde sänka detta till exempelvis 20 %.

Grizzly verkar ha gjort någon form av hemläxa över vintern och den maskin de levererar nu känns mer gedigen. Det som gjort att vi haft tålamod är att den faktiskt klipper väldigt bra och jämnt med minimal åverkan på gräsmattan när den väl fungerar. Hoppas att den nu fortsätter göra det :)
Intressant feedback 😀
Men man ska ju alltid skippa dom första versionerna. 😀
 
Hur länge går den rackarn om jag startar den manuellt? Han körde slut på batteriet åkte hem och laddade upp och nu är han ute och rullar igen. Kommer han hålla på så tills jag stänger av manuellt läge? 😀

I övrigt har det funkat hur bra som helst vid första körningen! Fantastisk problem lösare, studsmatta, seg mossa, hål, osv inga problem. 👍😀
 
  • Gilla
Tomas Mauritz
  • Laddar…
Borde väl finnas ett klipp schema i den som den går efter?
 
M mrblomman skrev:
Hur länge går den rackarn om jag startar den manuellt? Han körde slut på batteriet åkte hem och laddade upp och nu är han ute och rullar igen. Kommer han hålla på så tills jag stänger av manuellt läge? 😀

I övrigt har det funkat hur bra som helst vid första körningen! Fantastisk problem lösare, studsmatta, seg mossa, hål, osv inga problem. 👍😀
8h. Står i manualen:)
 
  • Gilla
mrblomman
  • Laddar…
N Niklas Ekborg skrev:
8h. Står i manualen:)
ok, men åtta timmar går väl att ändra?
 
Tomas Mauritz Tomas Mauritz skrev:
ok, men åtta timmar går väl att ändra?
Det tror jag inte. Då får du ställa in schema eller trycka hem den manuellt.
 
  • Gilla
mrblomman
  • Laddar…
N Niklas Ekborg skrev:
8h. Står i manualen:)
Aha missade det, tack 🙏
 
Upptäckte en defekt nu?
När han har ett hinder att lösa börjar han ju pipa och slutar klippa, löser hindret och kör vidare. Men nu verkar han pipa även när han åker rakt fram över gräsmattan utan hinder. Piper och klipper inte, klipper några meter, börjar pipa igen och slutar klippa….?!
 
Helt värdelös när han skulle knata hem nu, kallt och fuktigt ute. Fastade hela tiden, klipp endast dagtid! 😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.