M mrblomman skrev:
Upptäckte en defekt nu?
När han har ett hinder att lösa börjar han ju pipa och slutar klippa, löser hindret och kör vidare. Men nu verkar han pipa även när han åker rakt fram över gräsmattan utan hinder. Piper och klipper inte, klipper några meter, börjar pipa igen och slutar klippa….?!
Det verkar som den piper mer och är mer känslig för hinder och gör uppehåll i klippningen efter pipen efter ett tag när batteriet har mindre laddning är min uppfattning.
 
  • Gilla
mrblomman
  • Laddar…
Tomas Mauritz Tomas Mauritz skrev:
Det verkar som den piper mer och är mer känslig för hinder och gör uppehåll i klippningen efter pipen efter ett tag när batteriet har mindre laddning är min uppfattning.
Så kan det vara, det närmade sig 30%.
 
  • Gilla
Tomas Mauritz
  • Laddar…
Har inte läst alla inlägg i denna tråd sen 2023. Såg att den kostar €229 i Frankrike i år. Det är rätt mycket mindre än 3499 sek...

 
I irover skrev:
Har inte läst alla inlägg i denna tråd sen 2023. Såg att den kostar €229 i Frankrike i år. Det är rätt mycket mindre än 3499 sek...

[media]
Och i Tyskland kostar den €199.

 
Kastade ihop en villa 😀👍
 
  • Liten vit byggnad gjord för att skydda en grön robotgräsklippare, placerad på en gräsmatta vid sidan av ett gult hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En liten vit träbyggnad med svart tak, placerad på gräsmatta intill en vit staket och en gul vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tomas Mauritz och 7 till
  • Laddar…
Igår blrja det regna men den fortsatte klippa, någon inställning som måste göras eller hur funkar det?

Tagit bort frontgallret då det gör den för låg och känslig, ska tillverka några 2cm pinnar och sätta vid skruvhålen, utan något blir det för okänslig och kör över allt. Annars tuffar den på bra med 4Ah batteri.
 
M mattias1343 skrev:
Igår blrja det regna men den fortsatte klippa, någon inställning som måste göras eller hur funkar det?

Tagit bort frontgallret då det gör den för låg och känslig, ska tillverka några 2cm pinnar och sätta vid skruvhålen, utan något blir det för okänslig och kör över allt. Annars tuffar den på bra med 4Ah batteri.
Hur långe kör du med 4ah batteriet?
Jag har ett också men ej installerat det, tycker den klarar sig helt ok med 2ah batteriet.
 
M mattias1343 skrev:
Igår blrja det regna men den fortsatte klippa, någon inställning som måste göras eller hur funkar det?

Tagit bort frontgallret då det gör den för låg och känslig, ska tillverka några 2cm pinnar och sätta vid skruvhålen, utan något blir det för okänslig och kör över allt. Annars tuffar den på bra med 4Ah batteri.
Det finns en inställning för regnsensorn, det står i manualen hur man ska göra.

Min blev också för bordus när jag tog väck hela gallret och körde över för mycket oönskvärt.

Då skar jag bort den främre delen av stötfångaren, mellan framhjulen ungefär och då blev det bra. ”Krockar” när den ska, men vänder inte för varje liten grop i gräsmattan.

Uppdatera gärna hur det blev med dina pinnar.

Vi kanske får starta en ny tråd sen ”Tråden om modifieringar av robotgräsklippare från Lidl” 😜
 
  • Gilla
Tomas Mauritz och 2 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Det finns en inställning för regnsensorn, det står i manualen hur man ska göra.

Min blev också för bordus när jag tog väck hela gallret och körde över för mycket oönskvärt.

Då skar jag bort den främre delen av stötfångaren, mellan framhjulen ungefär och då blev det bra. ”Krockar” när den ska, men vänder inte för varje liten grop i gräsmattan.

Uppdatera gärna hur det blev med dina pinnar.

Vi kanske får starta en ny tråd sen ”Tråden om modifieringar av robotgräsklippare från Lidl” 😜
Jag upplever det som de två krokarna på sidan gräver ner sig ibland, speciellt när det är branta lutningar. Har du kvar dem efter modifieringen?
 
Menar du de nedböjningarna på själva karossen så att säga?

Det enda jag modifierat är den svarta ”stötfångaren”.

Blev lite kass bild, men så ser principen ut:


Närbild av undersidan på en grön robotgräsklippare med fokus på en svart modifierad stötfångare. Bakgrunden visar gräs och en röd byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
26sidor... Bra intresse för Parkside 👍

En fråga, kopplar in laddstation enl. anvisning...

Då anser klipparen att den är utanför zonen, när den är inne i zonen.

Skiftar kablarna in i laddstationen (tvärtemot anvisning) klipparen klipper som den skall.

Men går åt fel håll, alltså medsols när den skall åter laddstationen... Suck...

Eller så har jag inte läst på ordentligt 🙃

Tips någon?
 
M mrblomman skrev:
Hur långe kör du med 4ah batteriet?
Jag har ett också men ej installerat det, tycker den klarar sig helt ok med 2ah batteriet.
Inte mätt tiden den kör.
 
I irover skrev:
Jag upplever det som de två krokarna på sidan gräver ner sig ibland, speciellt när det är branta lutningar. Har du kvar dem efter modifieringen?
Det är dom som i majoriteten av fallen hugger i.
 
V Vardagsrum skrev:
Menar du de nedböjningarna på själva karossen så att säga?

Det enda jag modifierat är den svarta ”stötfångaren”.

Blev lite kass bild, men så ser principen ut:
Jag menar dessa. Den fastnar hela tiden.
 
  • Närbild av undersidan på en gräsklippare med en röd cirkel runt ett hjul som verkar fastna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
svanteon svanteon skrev:
26sidor... Bra intresse för Parkside 👍

En fråga, kopplar in laddstation enl. anvisning...

Då anser klipparen att den är utanför zonen, när den är inne i zonen.

Skiftar kablarna in i laddstationen (tvärtemot anvisning) klipparen klipper som den skall.

Men går åt fel håll, alltså medsols när den skall åter laddstationen... Suck...

Eller så har jag inte läst på ordentligt 🙃

Tips någon?
Den ska gå medsols
 
  • Gilla
Vardagsrum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.