Det tror jag kan vara väl så bra. Det kanske vore bra även till vår balkong. Var hittade du detta?

Bono_R Bono_R skrev:
Det tror jag kan vara väl så bra. Det kanske vore bra även till vår balkong. Var hittade du detta?
jag sökte på svart golv :D Det där säljs på Bygghemma

Ok tackar

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En annan ide jag har är mörkt trägolv, typ
Tror du att ett hårt trägolv ger önskade akustiska egenskaper i ett biorum?

Viktiga kring matta är att den har en baksida av filt, då ska eventuell fukt och lukt inte stanna kvar på undersidan.
Vi har ett gäng olika varianter i vår källare, vi har en heltäckningsmatta som är inte är av sådan modell och där finns en avvikande lukt beroende på väder.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Lägg upp en bild på dörren när allt är klart!
Tog ett jäkla tag för låsfirman att fixa fram långskylten och vredskylten men nu är det klart. Fick fräsa lite i listen för att få dit långskylten.

IMG20260516201124.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Tog ett jäkla tag för låsfirman att fixa fram långskylten och vredskylten men nu är det klart. Fick fräsa lite i listen för att få dit långskylten.

[bild]
Det blev ju snyggt!
Knappast orginaldörr, snarare 40-tal +-10år.
Men ändå klassiskt.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Det blev ju snyggt!
Knappast orginaldörr, snarare 40-tal +-10år.
Men ändå klassiskt.
Nej det är den garanterat inte. Ännu värre inomhus inte en enda originaldörr. Kommer köpa från byggvård pö om pö när vi renoverar varje rum

Edit: farstun är utbyggd 50 btw så det stämmer rätt bra

Redigerat:
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
J
Nej det är den garanterat inte. Ännu värre inomhus inte en enda originaldörr. Kommer köpa från byggvård pö om pö när vi renoverar varje rum

Edit: farstun är utbyggd 50 btw så det stämmer rätt bra
Man kan faktiskt överväga om tex en ytterdörr från 50-talet kan få vara kvar - det är också kultur som börjar kunna få stå för sig själv. Många river bort årsringar från hus och sätter dit sämre moderna kopior. Ytterdörrar är en sådan sak. Det som satt original från förra sekelskiftet är inte alltid praktiskt (även om vissa äldre ytterdörrar faktiskt verkar vara helt ok). Innerdörrar utan speglar från 60-talet känns dock mindre kul.

Det är samma sak med fina kök från 50-talet - de kan vara finare och kännas mer rätt än ett modernt kök - givet att de är i renoveringsbart skick.

Innerdörrar från byggnadsvårdsföretag, återvunna, slår alla gånger nytillverkade - så ska man byta är det rätt väg. Men detaljer från 50-talet har sin plats också. Tex en toalettstol eller handfat från 50-talet kan vara otroligt fin, och bättre än moderna stolar som ska se ut som de var gjorda på 1920-talet. Jag tycker det är riktigt häftigt när folk bevarat tex en gästtoa såsom det såg ut på 50-talet!

• Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Sambon gick med på att fixa takplåtarna eftersom jag inte kan om jag fixade säkerhets-sele ❤️

Screenshot_2026-05-17-18-39-23-60_e5d3893ac03954c6bb675ef2555b879b.jpg
Skapa konto

Screenshot_2026-05-17-18-39-39-08_e5d3893ac03954c6bb675ef2555b879b.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Lite spännande
/B

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Fast varför ha sele om den sitter fast i något som inte håller?

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
S
A atomlab skrev:
Fast varför ha sele om det wind en sitter fast i inte håller?
Livförsäkringen löser ut.

• Haha
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Fast varför ha sele om den sitter fast i något som inte håller?
Varför håller inte stegen egentligen?
Ska väl hålla för en betydligt tyngre person än henne att gå på?
Jag försöker inte säga att de håller, tycker bara det verkar märkligt att stegen inte skulle klara hennes vikt. Är det att de inte är gjorda för att klara ett ryck?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.