Har det funkat bra att handla därifrån? Jag har varit skeptisk till den och deras syster-sidor

För tidigt och utala sig, måste få grejerna först, men det verkar vara när det krävs garanti eller retur som problemen börjat enligt betygen på prisjakt.nu. Men vad kan gå fel med en ho och en blandare

Redigerat:
tommib
AndersMalmgren skrev:
För ridit och utala sig, måste gå grejerna först, men det verkar vara när det krävs garanti eller retur som problemen börjat enligt betygen på prisjakt.nu. Men vad kan gå fel me en ho och en blandare
Famous last words......

• Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
C
Jag har handlat en del på bygghemma.se som uppenbarligen är relaterad, dock oklart exakt hur. Det har funkat perfekt, men då har jag å andra sidan inte haft anledning att ha någon direktkontakt med dem. Men de ligger ju mycket bra till i pris på många grejor. I mitt fall har grejorna skeppats direkt från "fabrik" så man kan tänka sig att de inte har något eget lager och att kvaliteten på leverans etc. därmed varierar beroende på vad man köper.

Jag har handlat mycket från bygghemma och vvs och bad, båda har fungerat bra. Fick även returnera till vvs o bad och det fungerar bra

Jag har beställt massor från Bygghemma, och dem är riktigt bra. Bygghemma äger badshop och golvshop men det betyder inte att det fungerar lika bra. Bygghemma äger även Trademax vilket styrs som ett sjunkande skepp....

C
Ramnemark skrev:
Jag har beställt massor från Bygghemma, och dem är riktigt bra. Bygghemma äger badshop och golvshop men det betyder inte att det fungerar lika bra.
Får man lov att fråga vad som gör dig skeptisk till badshop och golvshop?
Har aldrig handlat där, men ofta när man söker priser kan man inte undgå att notera att badshop, fyndmax, golvshop och bygghemma till stor del har samma sortiment och identiska priser. Sajterna är ju också i det närmaste identiska, vilket åtminstone lett mig att tro att även organisationen bakom är densamma. Så flera gånger har det varit lite ole dole doff vilken man skall beställa från. Valet har förvisso av någon anledning alltid fallit på bygghemma.

Ordern är nu utvärderad och vi inväntar leveransdatum från vår leverantör.
Då är det bara att hoppas lev. har grejerna. Nackdelen med dessa billighetssajterna är ju att de inte håller eget lager

Då har vi varit i måleributiken i Alvik och tittat på prover. Nu lutar det åt 1002-Y i köket och 1502-Y på snickerier

Ovan Alcro Äggskal och till vänster 1002-Y och till höger 1502-Y
färger_varm.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Det är ju svårt att bilda sig en uppfattning från en datorgenererad bild, men här är de tre färgerna inlagda

färger_kök_2.png
Skapa konto

färger_kök.png
Skapa konto

Samma färger i neutral version.
kök_neutral.png
Skapa konto

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Föredrar den sista jag, tycker det lätt ser solblekt/uvskadat ut med offwhite blandat med vitt, då det upplevs så gult. Därför gick hälften av Ikeas luckor bort för oss :)

cpalm skrev:
Får man lov att fråga vad som gör dig skeptisk till badshop och golvshop?
Har aldrig handlat där, men ofta när man söker priser kan man inte undgå att notera att badshop, fyndmax, golvshop och bygghemma till stor del har samma sortiment och identiska priser. Sajterna är ju också i det närmaste identiska, vilket åtminstone lett mig att tro att även organisationen bakom är densamma. Så flera gånger har det varit lite ole dole doff vilken man skall beställa från. Valet har förvisso av någon anledning alltid fallit på bygghemma.
Det var nog innan bygghemma köpte de andra butikerna som jag var inne och kollade. Tyckte det såg tveksamt ut då. Därför är jag nyfiken på om det funkar bra, då ska jag med beställa därifrån :)

Tycker också att nedre bilden ser betydligt bättre ut.

Tror det är svårt att bilda sig en uppfattning på en skärm, måste nästan måla ett prov.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.