AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade en lång diskussion om detta med @falkn i tråden :)
Jag vet inte vad diskussionen var, var du stod och vad dina argument var. Jag kan förstå att man ibland har "moderna" inslag i äldre lägenheter men det kräver rätt bra känsla och smak för att det ska bli bra. Vet att jag läst nån tråd av Falkn och har för mig att det var vädigt bra gjort det han gjorde, jag har respekt för er båda vad gäller material, detaljfinish och smak.

Nå. Min poäng var att man i en två / trea eller mindre villa inte kan ha gigantiska lantkök och att det kanske heller inte behövs. Däremot kan jag tycka att man ska ha ett kök med kvalitet i ett dyrt objekt och jag tycker det är trist när man bygger nåt dyrt som kan leva många år i en stil och material som gör att det sannolikt kommer behöva rivas ut om mindre än 10-15 år pga stilen är ute och materialet inte går att renovera. Men, en bil kostar som ett kök och håller också bara 10-15 år, många byter bil varje år, men bilen kan nån annan ta över. Ett bra byggt kök kan hålla 30-40 år, det är bra för miljön.

Den såldes för 7.2 miljoner så säljaren fick inte riktigt vad de ville ha.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Hittat ditt nya objekt, bara ge ett bud ;) (En av Kvalitenas fastigheter. Bodarne 11 på Strandvägen)

Flygbild över stad med byggnader vid vatten, nyhetsinnehåll om fastighetsbolagets ekonomiska problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Hittat ditt nya objekt, bara ge ett bud ;) (En av Kvalitenas fastigheter. Bodarne 11 på Strandvägen)

[bild]
Skulle ju inte vara fel flytta tillbaka till mina gamla hoods :)

Skulle ju inte vara fel flytta tillbaka till mina gamla hoods :)
"Hoods"?? Förortssvenska!!?? 🤪

M Myckling skrev:
Dom säger ju mer saker som korv i ugn och röka under köksfläkt?

• Gilla
il_duce
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Orten heter det numera har jag förstått. Flytta tillbaka till "orten". Det är nog dessutom den bästa översättningen för "hoods".

Hittat på nätet som beskrivning;
This is a slang phrase typically associated with ethnic minorities, especially the black community in the USA.

“the hood” is a shortening of the word neighbourhood. But the implication is that this neighbourhood is a disadvantaged urban neighbourhood, where gangs, drugs, violence, poverty, police bias and underfunded schools are challenges that children growing up in this area face.

So a person who says “I grew up in the hood” is implying that they had a difficult start in life and have had to struggle to get where they are.

J JohanLun skrev:
Orten heter det numera har jag förstått. Flytta tillbaka till "orten". Det är nog dessutom den bästa översättningen för "hoods".

Hittat på nätet som beskrivning;
Mina gamla hoods blir snarare mina gamla kvarter.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Va fasiken är det för fel på korv i ugn? Röka under fläkten har jag aldrig förstått förutom kanske om det skulle ösregna och storma samtidigt. Bästa kompisens mamma rökte och stod under köksfläkten och rökte, man undrade ju bara vad som skulle komma först, lungcancer eller ryggskott.

Har ju lovat bilder. Men ville bli klar först. Men lär ju aldrig bli klar så here goes

Modern vitkaklat badrum med duschkabin, vägghängd toalett och en grön växt på en hylla.
Skapa konto
Modernt badrum med tvättmaskin under en grå bänkskiva, handfat, stor spegel och dusch. Mysiga detaljer som krukväxter och korgar. Välbelyst och stilrent.
Skapa konto

Modernt badrum med dusch, tvättmaskin, väggskåp och bänk. Gröna växter och korgar som dekorationer. Vitt kakel på väggarna och ljusgrått klinker på golvet.
Skapa konto

Ljust sovrum med stor säng, blå gardiner, stort fönster och skrivbord med hylla och dator. Växter på fönsterbrädan och hyllan.
Skapa konto

Ljust sovrum med stor säng, grått sänggavel, speglar på väggen, fönster med blå gardiner och ett skrivbord bredvid.
Skapa konto

Ljusa, neutrala sovrum med dubbelsäng, två unika speglar på väggen och en garderob med fyra dörrar. Dörren till rummet står öppen och leder till en hall.
Skapa konto

Välrenoverad ljus hall med vitmålade väggar och golv, som leder in till ett rum med stora fönster, blå gardiner och växter. Lampa i taket och rund sidobord i hörnet.
Skapa konto
Renoverad hall med hatthylla, tre krokar på väggen, en sittbänk med skoförvaring och en lampa i taket.
Skapa konto

Ljust och modernt renoverad hall med vita väggar och ljust trägolv. Hallen leder till ett rum med stolar, byrå och bord.
Skapa konto

Nyrenoverat vitt kök med svarta detaljer, inbyggd dubbelugn, fläkt, diskbänk, och kaffemaskin. Växt på diskbänken och vita kakelväggar.
Skapa konto

Nyrenoverat kök med vita skåpluckor, köksö med träskiva, grått klinkergolv, hängande lampor, och espressomaskin på köksbänken.
Skapa konto

Vitt kök med mörkt golv, vit köksinredning, inbyggd ugn, bänkskivor i sten. I bakgrunden matplats med bord, stolar och soffa i ett ljusare allrum.
Skapa konto

Ljust vardagsrum med grå hörnsoffa, rund matplats för fyra, och projektor på väggen. Tavla ovan soffan och en skål med frukt på matbordet.
Skapa konto

Ljust och rymligt kök i öppen planlösning med vita väggar, trägolv och köksö, öppning till två angränsande rum, fönster med djup grön gardin.
Skapa konto

Vit, modern inredning i vardagsrum och matsal med runt bord, fyra stolar, vägghängt skåp och soffa. Utsikt genom dörröppning till annan möblerad del.
Skapa konto

Ljus och modern inredning i en lägenhet med öppet kök, vita väggar och trägolv. En fåtölj och bord med en blomvas står i förgrunden.
Skapa konto

Modern köksö med två orange stolar, vita hängande lampor, vita skåp och dubbla varmluftsugnar, öppet mot vardagsrum och matplats inredning.
Skapa konto

Modernt kök med vita skåp, rostfri spisfläkt, inbyggd ugn, två orangea stolar vid köksön, och ett fönster med gardiner i bakgrunden.
Skapa konto

Ett modernt vardagsrum med grå soffa, väggmonterad projektor, matbord med stolar, väggskåp, tavla, gardiner och fönster mot gården.
Skapa konto

Ljust nyrenoverat rum med vit vägg, fåtölj, litet bord med vas, köksö med två barstolar, taklampor och hall med ytterkläder i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
D-bug och 12 till
  • Laddar…
Kromad dörrhandtag med svart grepp, monterad på en vit dörr.
Skapa konto
Ljust träparkettgolv i närbild med kvistmärken och en pinne med svart fot i högra hörnet.
Skapa konto

• Gilla
RoTe och 5 till
  • Laddar…
Har ju lovat bilder. Men ville bli klar först. Men lär ju aldrig bli klar så here goes

[bild][bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild][bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Mäklarbilder eller bara väldigt hopplockat, eller rent av normalläge... med 2 barn? 🤔

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mäklarbilder eller bara väldigt hopplockat, eller rent av normalläge... med 2 barn? 🤔
Sådär vi bor tack vare RUT ;)

• Gilla
  • Älska
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Välkommen åter Herr Malmgren
Ryktet har gått att Herr Malmgren blivit bannad, men så verkar det inte vara 😎

• Gilla
  • Wow
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Hoppas på lite delikata matbilder framöver. 👌

• Haha
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.