1 238 989 läst · 3 920 svar
1239k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Vattnet i loopen ska helst inte överstiga 40 grader. Optimalt ska den ligga någon grad över rumstemp. Min dator går på 38-39 grader med CPU på 100 procent och GPU på runt 80 procent efter 15 minuter (Furmark + Cinebench R23) och fläktarna på 2000 rpm. Inte helt optimalt så ska bli nice med en extra 560 radiator.H hapazard skrev:Elementvattnet är ju inte så varmt i moderna system så skulle nog funka fint (elementvatten toppar kanske 65 grader från värmepum, men bör vara betydligt lägre med vettig isolering, och kopplar du mot returen blir det ju lägre med, thermal throttling på komponenterna börjar väl inte förrän kanske 80 grader)
Moderna CPU och GPU boostar själva och de använder sin temp för att reglera det så även om man inte når thermal limit för komponenten så kan prestanda bli lidande. Du kan ju se min CPU landar på runt 75 grader lite väl varmt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
edit: efter ca 5 minuter efter jag stänger av benchmarks så landar vattnet på 33 grader. ca 12-13 grader varmare än rummet. Så lite underdimensionerad vattenkylning. Men då ligger okcså fläktarna på 450 rpm och pumpen idlar på 1800 rpm inte ens hörbart om man sätter örat mot chassit
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Granntanten kommer förvånas över korrelationen varma element med dämpade zombieskrik från gamingen...AndersMalmgren skrev:Vattnet i loopen ska helst inte överstiga 40 grader. Optimalt ska den ligga någon grad över rumstemp. Min dator går på 38-39 grader med CPU på 100 procent och GPU på runt 80 procent efter 15 minuter (Furmark + Cinebench R23) och fläktarna på 2000 rpm. Inte helt optimalt så ska bli nice med en extra 560 radiator.
Moderna CPU och GPU boostar själva och de använder sin temp för att reglera det så även om man inte når thermal limit för komponenten så kan prestanda bli lidande. Du kan ju se min CPU landar på runt 75 grader lite väl varmt.
[bild]
[bild]
edit: efter ca 5 minuter efter jag stänger av benchmarks så landar vattnet på 33 grader. ca 12-13 grader varmare än rummet. Så lite underdimensionerad vattenkylning. Men då ligger okcså fläktarna på 450 rpm och pumpen idlar på 1800 rpm inte ens hörbart om man sätter örat mot chassit
[bild]
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Det blev aldrig av att fota slutresultat Kanske blir när vi säljerB ByggareNic skrev:
Vi valde att ta pengarna och låta golvet vara för svårt veta hur resultatet blir tyvärr :/
Golvläggraren ville slipa hela golvytan och hur blir det då mot köksgolvet som är flush mot trägolvet osv, Nästa ägare får ta den smällen
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Här är ett smakprov på mäcklarbilderB ByggareNic skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...20-talslaegenhet.229497/page-241#post-4247877
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Borde kört gängade anslutningar på blocksidan.
Kan verkligen rekomdendera dem btw. Inte en droppe spilld där man kopplar loss eller kopplar på
Kan verkligen rekomdendera dem btw. Inte en droppe spilld där man kopplar loss eller kopplar på
...men jag skulle nog rekommendera korrekta klammer istf buntband runt slangarna...!
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg