1 232 401 läst · 3 920 svar
1232k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
Folk har väl tröttnat nu, verkar vara utflyttning från våran huvudstad. Orter som Kiruna, Gällivare, Boden, Skellefteå verkar ju behöva 10 000-tals nya människor för industrisatsningarna som görs där nu så det är ju ett lösbart problem om man inte vill sitta i köerna.
Coronan har gjort att jag trafikerat essingeleden otroligt sällan, oerhört skönt.
Jag tycker själv jag bor perfekt. 20 min med tåg till Stockholm, promenad 5 minuter till tåget och 5 minuter åt andra hållet till natur och bad. Känns som på landet, eller, snarare som ett villaområde i en småstad. Har aldrig bott i Stockholms innerstad, men väl väldigt centralt i Uppsala första halvan av mitt liv. Jag kan absolut förstå att vilja bo "i stan". Skulle jag ha ekonomi så skulle jag gärna bo så. Men tex 20 minuter med buss i villaområde utanför Uppsala, då skulle jag hellre bo smått i stan eller "på riktigt på landet". Tåg och tunnelbana är stort plus mot buss. Men det är ju olika för alla.
Vi kommer nog att se många som "byter liv" framöver. Vet endel som tex ändå haft sin närmaste chef i annat land, innan corona.
Coronan har gjort att jag trafikerat essingeleden otroligt sällan, oerhört skönt. Visst skulle man kunna bo helt på landet, men det ska ju finnas skolor etc. Jag tror många inte "vågar" flytta förrns vi är ute ur coronan. De arbetsgivare som då fortsätter tillåta 100% distansarbete och där tex barnen flyttat hemifrån, ja, där tror jag många kommer efterfråga hus på landet och kanske smålägenheter i stan eller närförort blir mer attraktiva. Att kunna bo i stan ett par dar i månaden. Men kultur, restauranger mm kommer fortfarande finnas i storstäderna och vilja upplevas "live", så nån storstadsdöd tror jag inte på... Ungdomar vill fortsatt ha pulsen tror jag, barnfamiljer nära till skolor och universitet. Pensionärer nära till kultur.V Ville_Vessla skrev:
Jag tycker själv jag bor perfekt. 20 min med tåg till Stockholm, promenad 5 minuter till tåget och 5 minuter åt andra hållet till natur och bad. Känns som på landet, eller, snarare som ett villaområde i en småstad. Har aldrig bott i Stockholms innerstad, men väl väldigt centralt i Uppsala första halvan av mitt liv. Jag kan absolut förstå att vilja bo "i stan". Skulle jag ha ekonomi så skulle jag gärna bo så. Men tex 20 minuter med buss i villaområde utanför Uppsala, då skulle jag hellre bo smått i stan eller "på riktigt på landet". Tåg och tunnelbana är stort plus mot buss. Men det är ju olika för alla.
Vi kommer nog att se många som "byter liv" framöver. Vet endel som tex ändå haft sin närmaste chef i annat land, innan corona.
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Vi har tom vilt här på innergården
Edit: nu har den skadat sig och viltvårdarna har tagit över en timme på sig
Edit: nu har den skadat sig och viltvårdarna har tagit över en timme på sig
Du är nog ändå en lantis innerst inne.AndersMalmgren skrev:
Vad hände? Trafikolycka på Sveavägen? Har du någon teori hur den hittade dit? Jag har fått för mig att du har mest asfalt runt dig.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Var och titta och den ligger och trycker nu i ett hörn så den lever iaf, får vänta in viltvårdarna.
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Rådjur, Vildsvin, Älg är väl mest gammal skosula. Inte populärt att säga så i Jämtland men älg ser frun som typ kråka, jag är väl något mer positiv. Däremot anka klarar jag inte, har via företaget ätit det några gånger på hyfsade ställen. Varit skit varje gång men andra har hyllat det. Om det för att dom tycker det eller bara tror att man bör tycka det låter jag vara osagt. Sluta servera anka för helvete, det går inte att få det gott.
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Anka är sjukt gott, du har nog skurit det tvärs fibrernaV Ville_Vessla skrev:Rådjur, Vildsvin, Älg är väl mest gammal skosula. Inte populärt att säga så i Jämtland men älg ser frun som typ kråka, jag är väl något mer positiv. Däremot anka klarar jag inte, har via företaget ätit det några gånger på hyfsade ställen. Varit skit varje gång men andra har hyllat det. Om det för att dom tycker det eller bara tror att man bör tycka det låter jag vara osagt. Sluta servera anka för helvete, det går inte att få det gott.