1 237 383 läst · 3 920 svar
1237k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
Synd att du inte hade lite till i din budget, den här hade jag gärna sett dig renovera... Och den kvalar väl in för cykelavstånd... https://fastighetsmaklarna.se/objekt/basta-laget-med-panoramautsikt/
Personligen tycker jag exklusiva objekt ända fram till 1960-talet brukar hålla en klass som väl kan mäta sig med 1910 och 20 tal, även om de äldre är charmigare så brukar de exklusiva objekten inte sakna takhöjd och välarbetade detaljer och fina material...
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
Man blir ju onekligen nyfiken på denna typ av objekt som inte kan varit billiga närhelst de köptes in. Kommer ju ut hus och lägenheter som är riktigt risiga men måste varit paradobjekt tidigare. Det konstiga är vem som bott så här, utan att underhålla huset alls. Kanske såg det fint ut när det var möblerat och har sen stått tomt några år och sunkat till sig rejält. Men tex badrum och kök är ju jättegammalt. Men det kan ju inte varit någon riktig fattiglapp som bott här?Jonatan79 skrev:
Troligen någon som bott där 50 år eller mer och tyckte det var fint när de flyttade in och sedan låtit allt vara som det är.J JohanLun skrev:Man blir ju onekligen nyfiken på denna typ av objekt som inte kan varit billiga närhelst de köptes in. Kommer ju ut hus och lägenheter som är riktigt risiga men måste varit paradobjekt tidigare. Det konstiga är vem som bott så här, utan att underhålla huset alls. Kanske såg det fint ut när det var möblerat och har sen stått tomt några år och sunkat till sig rejält. Men tex badrum och kök är ju jättegammalt. Men det kan ju inte varit någon riktig fattiglapp som bott här?
Om jag hade rikligt med pengar skulle jag jag gärna lägga dem på att köpa och rädda ett sånt objekt och alla originaldetaljer (förutom de som eventuellt inte kan räddas)P Pin skrev:
Återkopplar då kåken i inlägget verkar såld och gick upp från 7.995 till 9.800, var ju 200kvm sekelskifte i hyfsat läge, inte förstört men med renoveringsbehov (Landsvägen 11, Sollentuna/Norrviken for the records). De tidigare hus som sålts för kring där senaste åren har nog varit i samma skick och storlek men haft bättre läge i området. Så kanske har priserna stuckit lite? Tydligen var en av de tomma tomterna bakom huset inte tom längre sen i somras. Förstår att finbromma ligger jävligt mycket högre. Men förstår inte riktigt att Brommas bortre delar är så populära (läs dyra) - iofs är det väl en knapp mil till Kungsholmen, men det är ju inget riktigt cykelavstånd för normalpendlaren? Då tycker jag tex Duvbo känns mer attraktivt, iom det är lika långt att cykla (om man nu gör det) men både spårbundet finns och att faktiskt sumpan har några kvarter "riktig stad" i närheten, där det borde finnas restauranger etc som är hyfsade? (Jag har själv ingen erfarenhet förutom några få besök på Grand Garbo för en 15-20 år sen som man väl helst vill glömma). Nåja. Lycka till i fortsatta letandet!J JohanLun skrev:Skulle du vakna imorrn och vilja bli "lantis" (fast med 20 min till stan) så vore detta nåt att sätta tänderna i.
[länk]
Inga plastfönster eller sån skit. 60 år med samma ägare, verkar inte ovanligt i dessa kvarter.
Jag har ingen aning om hur huset ser ut invändigt, ligger vid en lite större väg tyvärr, varje jul säljer scouterna julgranar i denna trädgård och har tydligen så gjort i massor av år.
Misstänker att ett sådant hus på de ställen du letar kostar minst det dubbla?
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
Fyfan 9.8 miljoner för 200 kvm. Man önskar ju man hade det prisläget i de områden man letar iJ JohanLun skrev:Återkopplar då kåken i inlägget verkar såld och gick upp från 7.995 till 9.800, var ju 200kvm sekelskifte i hyfsat läge, inte förstört men med renoveringsbehov (Landsvägen 11, Sollentuna/Norrviken for the records). De tidigare hus som sålts för kring där senaste åren har nog varit i samma skick och storlek men haft bättre läge i området. Så kanske har priserna stuckit lite? Tydligen var en av de tomma tomterna bakom huset inte tom längre sen i somras. Förstår att finbromma ligger jävligt mycket högre. Men förstår inte riktigt att Brommas bortre delar är så populära (läs dyra) - iofs är det väl en knapp mil till Kungsholmen, men det är ju inget riktigt cykelavstånd för normalpendlaren? Då tycker jag tex Duvbo känns mer attraktivt, iom det är lika långt att cykla (om man nu gör det) men både spårbundet finns och att faktiskt sumpan har några kvarter "riktig stad" i närheten, där det borde finnas restauranger etc som är hyfsade? (Jag har själv ingen erfarenhet förutom några få besök på Grand Garbo för en 15-20 år sen som man väl helst vill glömma). Nåja. Lycka till i fortsatta letandet!
Kollade på en parvilla på 114 kvadrat förra helgen i Ålstensgård, totalt renoveringsobjekt. Den var uppe över 11 miljoner sist jag kollade.
11 mille för ett parhus med totalren. Puh. Iofs bra läge, men ändå, egentligen ett vanligt "svenssonboende" antar jag. Med renovering då minst 12MSEK. När kraschar bostadsmarknaden tro? Ev kommande fastighetsskatt kanske blir spiken i kistan? Frågan är hur Corona och framtiden för hemarbete påverkar? Tror många kommer fortsätta jobba hemma flera dar i veckan... Som jag förstått kommer fler vilja bo "på landet" iom det, samtidigt kanske det känns viktigare att bo i ett socialt område då man träffar kollegor mindre...AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
För mig spelar det igen roll med hemarbete eller inte, måste ändå ha nära till vinlucher och krogmiddagarJ JohanLun skrev:11 mille för ett parhus med totalren. Puh. Iofs bra läge, men ändå, egentligen ett vanligt "svenssonboende" antar jag. Med renovering då minst 12MSEK. När kraschar bostadsmarknaden tro? Ev kommande fastighetsskatt kanske blir spiken i kistan? Frågan är hur Corona och framtiden för hemarbete påverkar? Tror många kommer fortsätta jobba hemma flera dar i veckan... Som jag förstått kommer fler vilja bo "på landet" iom det, samtidigt kanske det känns viktigare att bo i ett socialt område då man träffar kollegor mindre...
Lär kosta 2 millar och renovera den där
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
Vi är sugna buda på denna, men nya fönster som måste återställas, lär gå på halv mille och det kommer inte reflekteras i budgivningen
https://www.booli.se/annons/3995303
https://www.booli.se/annons/3995303
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg