Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Snyggt! Det känns japanskt, kanske lite japanska trädetaljer att mjuka upp med?
Ja!! Det är precis så vi resonerar Marlen och inspirationen till spaet är japansk med de 2 låga tvagningsduscharna

• Gilla
kacklarn och 2 till
  • Laddar…
Väldigt trevlig projekt. Fina materialval och ordentligt genomfört. Gillar köket och Spa-avdelningen samt trappan, kul att ni behöll den!

• Älska
Dino84
  • Laddar…
Lite plåtarbete innan hösten slår till. Vad skulle jag har gjort utan svärfar!

• Nyligen installerad fönsterbleck under ett fönster på en vitputsad vägg, klart före hösten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Riktigt rolig och intressant tråd att läsa. Grymt jobbat

• Gilla
Dino84
  • Laddar…
Idag gjorde vi klart lilla förrådet som var halvförfallen samt satte upp taket ifrån tävligen vi vann(mer bilder på taket kommer när elektrikern har varit här och kopplat på belysningen.

• Nyrenoverat litet förråd med gråa väggar och vitt dubbel-dörr, omgivet av grönska.
    Skapa konto
  • Renoverat litet förråd vid vitt hus med nytt tak installerat, omgivet av gröna häckar.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Som jag skrivit förut: fantastiskt bra jobbat, så grymt snyggt huset blivit och bra exempel på hur det blir när man går all in och inte backar ur.

Ni verkar vara förhållandevis unga och så rätt att satsa rejält. Så många dagar ni har framför er att glädjas åt det här huset! Vi köpte en gång ett hus där gumman som sålde hade önskat sig en liten altan i mer än 50 år men det blev aldrig någon. Antagligen var det för dyrt och med tiden vande de sig. Men drömmen levde kvar.
Det tog inte lång tid innan vi byggt ut och även gjort den där altanen. Den var helt underbar och jag tyckte synd om gumman som aldrig fick uppleva sin dröm.

Ni gör så rätt som går all in !!!

F
Riktigt bra jobbat och bra smak!
Vad skulle du säga att renoveringskostnaderna ligger på? Någon koll på vad varje del har kostat? Tex källaren?
Fantastisk inspirationskälla för en annan som sitter och planerar sin kommande "urblåsning".
Mvh.

F Falken7 skrev:
Riktigt bra jobbat och bra smak!
Vad skulle du säga att renoveringskostnaderna ligger på? Någon koll på vad varje del har kostat? Tex källaren?
Fantastisk inspirationskälla för en annan som sitter och planerar sin kommande "urblåsning".
Mvh.
Hej Falken,

Tack för din kommentar

Notan för renoveringen slutade runt 5M. Jag har en annan tråd som jag har startat där jag specar kostnaden för källaren.

Lycka till med ert projekt!

• Gilla
_Anders_ och 2 till
  • Laddar…
Thujorna och gräsmattan som vi planterade förra året har tagit sig riktigt fint

• Lummig trädgård med en rad välväxta thujor längs med en välklippt gräsmatta framför ett trätrall.
    Skapa konto
  • Gilla
PellePeps och 4 till
  • Laddar…
Här njuter man av 4k och Atmos

• Hembioutrymme med stor projektorduk, mörkläggningsgardiner och Atmos-högtalare.
    Skapa konto
  • Ett hemmabiosystem med projektor, högtalare och soffa i ett vardagsrum.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
qarcus och 8 till
  • Laddar…
Nu har vi äntligen blivit klara med spa och bastu och hittat lite möbler efter 2 års letande

• Fristående badkar och bastubänkar i ett mörkt och modernt spa-rum med dekorativa växter.
    Skapa konto
  • Inredd bastu med träbänkar och vita handdukar samt en svartvitrutig kudde.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
nochl och 10 till
  • Laddar…
Snyggt och stilrent men ser att ni valde annan lösning för bastu än vad som beskrevs i början av tråden?

S SnickeNicke skrev:
Snyggt och stilrent men ser att ni valde annan lösning för bastu än vad som beskrevs i början av tråden?

Hej Nicke, det stämmer bilderna var inspirationsbilder om en känsla vi vill få till med vår renovering, det visades senare dock att väggen var bärande och dessvärre fick vi installera en dörr från Tylö istället i rökfärgad glas. :)

• Gilla
Zallin och 1 till
  • Laddar…
D Dino84 skrev:
Hej Nicke, det stämmer bilderna var inspirationsbilder om en känsla vi vill få till med vår renovering, det visades senare dock att väggen var bärande och dessvärre fick vi installera en dörr från Tylö istället i rökfärgad glas. :)
Aha, då förstår jag. Vi funderar nämligen på en liknande lösning med hel glasvägg.

Det hade inte varit värt besväret/kostnaden att montera en avväxlingsbalk för att fullfölja inspirationen?

S SnickeNicke skrev:
Aha, då förstår jag. Vi funderar nämligen på en liknande lösning med hel glasvägg.

Det hade inte varit värt besväret/kostnaden att montera en avväxlingsbalk för att fullfölja inspirationen?
Vi tittade på lösningen med avväxlingsbalk men då vi bilade upp hela golvet på nedervåningen istället och den kostnaden drog iväg rejält så bestämde vi oss att ”nöja” oss med endast en glasdörr istället. Hela tiden avvägningar med en renovering i denna kaliber. Nån gång i framtiden när vi bygger nytt kanske det kommer en sån bastu, vi känner oss mycket nöjda ändå.

• Gilla
SnickeNicke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.