T Takläggare skrev:
Fast nu bygger ni inte om i samma omfattning ,40-tals huset har hela hus taket även plockats bort ,dom har bytt takstolar och hela taket,det som varit kvar är just 1 vägg, där har ändå fasad och insidan ändå gjorts om .
Hur vet du det? Som jag skrev så bygger jag ut åt tre håll.
Så här såg det ut för en kort tid sedan, bra gipsen kvar mellan gammalt och nytt. Samt förra sommaren i Augusti.
Renovering i hemmet med gipsvägg som delar befintligt rum och påbyggnad, personer syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Konstruktion av en trästomme för ett pågående husutbygge med synlig takstol och gipsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
roslagstorparen
  • Laddar…
T
Huddingebo Huddingebo skrev:
Hur vet du det? Som jag skrev så bygger jag ut åt tre håll.
Så här såg det ut för en kort tid sedan, bra gipsen kvar mellan gammalt och nytt. Samt förra sommaren i Augusti.
[bild] [bild]
Ja du, om det här stämmer så är jag så glad att vi har vissa kommuner som går in och stoppar så man inte utsätter sina barn och familj för liknande ,att bo i en arbetsplats.utan kommunen har belagt det med vite om man bor på detta sätt.
Även om vi har program som arga snickaren,Sofias änglar osv så fortsätter ändå folk utsätta sina familjer för detta.
På bilderna finns inte ens fallskydd för dina barn.

För en liten kostnad hade ni kunnat montera upp ett tillfälligt hem på tomten, i form av barack boende eller liknande.

Du vet inte vad du pratar om.
Finns ingenstans att falla ifrån.
Och inuti orginalhuset har det aldrig synts för fem öre att det byggs på utsidan, inte ens damm har kommit in och ingång sker från souterrängvåningen/källarvåningen.
Dörren ut till utbyggnad har varit låsbar och ingen kommer ut där som inte ska.
Nu skiljer det visserligen 1,5 år mellan bilderna.

Redigerat:
T
Det du har bild på ,där du stomresning,höjden ner till groparna runt huset är 2 meterdjupa , sedan så är det inget företag som driver ditt bygge, där byggnadsställning saknas totalt, utan en hemma byggd sådan.
Sedan räknas hela ditt hus som en byggnads arbetsplats, om arbetsmiljöverket kommit ut hade han stoppat bygget direkt,dels risker om något faller ner, inga ställningar med fall eller sparkskydd,då igenom ditt befintliga hus som står i det hela bygget. så helt klart bygget drivs utan företag eller anställda inblandat, så jävligt ser det ut, att den inte är godkänd för en vanlig anställd snickare o jobba där, men ni bor ändå där?

Så en låst dörr räcker inte långt, inte varken fack,arbetsmiljöverket, kommun hade godkänt arbetsplatsen.

Jag tycker att du spårar ur och kommer i från ämnet.
Jag ville bara flika in att det ibland inte är praktiskt genomförbart att riva och bygga nytt. Jag hade inte ens haft råd.

Tack för att du tänker på min säkerhet!
KA har varit här två gånger och inte haft några invändningar Eftersom jag inte tar in hjälp. Eftersom det sker i egen regi och det bara är jag som bygger själv.
Ja, vi bor i originalhuset. Utanför åt två håll är det fritt och rent som innan.
Åt de två andra hållen samt rakt uppåt är det byggarbetsplats och där är bara jag, och ibland papp å bror.
Vi har kunnat bo med full komfort som innan bygget, förutom trist utsikt åt två av hållen.
Att bo i en byggbarack hade inte varit ett alternativ för oss, vi har stortrivts hela vägen och nu river vi det sista på de gamla ytterväggarna.

Redigerat:
  • Gilla
Ozzys Gozze och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.