Hej

Såg precis en video om ett test som en gjorde med att lägga en stor tjock bit trä i en plastlåda med kattsand av silica gel kulor.....

Jag hade nästan samma ide fast använda en torrboll avfuktare.

Här är videon:
https://www.youtube.com/watch?v=Q5-_dGaMuCE&t=17s

[video=youtube;Q5-_dGaMuCE]https://www.youtube.com/watch?v=Q5-_dGaMuCE&t=17s[/video]

om du vill testa så ärTorrboll baserat på kalciumklord säljs som vägsalt hos lantmännen.
Där får du en 25 kilos säck till samma pris som några småpåsar torrboll.

kioskdavid skrev:
om du vill testa så ärTorrboll baserat på kalciumklord säljs som vägsalt hos lantmännen.
Där får du en 25 kilos säck till samma pris som några småpåsar torrboll.
Hej

Ja precis....
Jag var faktiskt på väg till Lantmännen och skulle köpa en säck igår, men något kom mellan, och idag har dom stängt.
Får inhandla detta i morgon, då det även är bra att ha tex i garaget, badrummet, tvättstugan osv.

En annan sak som också är bra, är att man tar en liten burk och häller i lite salt där och sätter en strumpa över med gummiband runt.
Sedan sätter man in denna i bilen , så slipper man imma på rutorna ;)

• Gilla
jaolha
  • Laddar…
teed skrev:
Jag har köpt två st av denna billiga fuktmätare från Kina. Sedan har jag testat dom flera gånger på trä som jag sedan vägt och kört i micron för att kontrollera mätarna. Dom har legat närmare än +-1% vilket gör mig nöjd. Ända viktiga är att man kalibrerar de i rätt temp.
[länk]

Jag hittade en annan som jag beställde som har fått bra betyg.
Hittade den på en sida som heter Wish, där jag beställt innan.

Denna här:
Digital fuktmätare för trä med LCD-display, orange och svart, visas med specifikationer på en webbutikssida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Info om den:
Skärmdump av produktsida för en orange och svart träfuktmätare med specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad tror ni om denna ??

MVH

Redigerat:
Jag har några spegeldörrar som stått i kallgarage i åratal och blivit fuktiga. Vad tror ni om att torka din i min vedeldade bastu medan jag ändå bastar?

Riskabelt

P plan-g skrev:
Jag har några spegeldörrar som stått i kallgarage i åratal och blivit fuktiga. Vad tror ni om att torka din i min vedeldade bastu medan jag ändå bastar?
Stor risk att de bara går att använda för att mata bastun sen..

• Gilla
Pettman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.