C
S sjoelund skrev:
Priserna går upp innan Black Friday så de kan skylta med stora rabatter på skräpet de inte lyckades sälja under året.
Tänkte samma tanke, det är ju en klassiker inför reor, men nu har det gått ner ~20 spänn igen.
 
  • Gilla
Orv
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Kanske bäst att vara på hugget så här i inflationstider.
2657:- betalade jag på https://www.proshop.se/ för ganska exakt två år sedan:

Skärmbild av fakturadetaljer med Bosch GSR 12V-35 FC Professional för 2.657 kronor.

Idag vill de ha en tusenlapp mer:
Bosch GSR 12V-35 FC skruvdragare, sladdlös, tillbehör, 12V, två batterier, prisangivelse och köpknapp.

:surprised::rolleyes::(:thumbdown::poop:
 
  • Wow
Orv
  • Laddar…
Har testat ”smygen” på 35:an nu, och det går.. Men det är faktiskt lite svårare att smyga som påpekats innan, tror det är för att den är rappare än 15.

Ska också påpekas att det är en GSR 12V-15 jag jämfört med, INTE en FC alltså. Kan hittas här: https://www.conrad.se/p/bosch-profe...s&utm_source=google&utm_term=1416722&vat=true

För den som undrar så går det iaf att trycka ner en en 12V-15 i samma väska som 35-FC kommer i. Samt lite extra batteri och lite tillbehör

En verktygslåda med Bosch borrskruvdragare, batterier, laddare och diverse tillbehör. Verktygen är använda och ligger oorganiserat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
Orv
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
För den som undrar så går det iaf att trycka ner en en 12V-15 i samma väska som 35-FC kommer i. Samt lite extra batteri och lite tillbehör
Det borde gå lätt att klämma in eftersom båda halvorna är gjorda för skruvdragare. Lite konstigt, men tar man inte med laddare så har man en halva tom. Den ena är bara där så du ska kunna köpa ett nytt verktyg och stoppa in i lådan.
 
  • Gilla
Orv
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Alltså jag har ju undrat ett par dar... Vad ska du borra? Om du har en handhållen maskin så är dom där graderna av vobbel helt oväsentligt. I min värd så är det bara i fasta maskiner som du märker av nån grads vobblande.
Hade en Festool på snickerier som vobblande något kopiöst mycket men nog funkade den maskinen till att bygga trappor och möbler med... Den var bara lite svag så man fick hejda sig med hur mycket man tryckte på. Där man borrar för hand är det inte så noga, om det är noggrant så använder man pelarmaskin, stämborr eller liknande.
Vad ska jag borra...? Det var lite olyckligt när jag gjorde filmerna med skruvdragaren som nu alltså är återlämnad, att jag demonstrerade med kort bit. Hade det varit långa borrar hade avvikelsen blivit signifikant. Jag skulle säga att med en liten nätt maskin finns goda förutsättningar till hög precision. Det är en fråga om hur stadig man är på handen. Och jag kan inte säga vad jag kommer använda den till i framtiden. Jag vill vara garderad. Jag har en borrmaskin/slagborrmaskin. Och där är det betydligt svårare att få till stor precision. Och den går inte att finlira särskilt väl med.
 
  • Gilla
Arvid och 3 till
  • Laddar…
Nissens
P Pysslarn skrev:
Nja, nu är ju "vobblar" —wobble" — ett låneord från engelskan...
Om vi då tittar på ursprungsbetydelsen så hittar vi t ex vingla, vackla, gunga, vagga, vicka, svaja och vaja. Vibrera nämns inte.
I hojvärlden betyder vobbla/wobble att hela motorcykeln kommer i självsvängning av någon anledning; ibland för att fram- och bakhjul inte spårar. Kan såklart ställa till det men är tydligen sällsynt idag p g a styvare ramar. Kan väl där liknas vid en vibration.

Ett borr som vispar runt, eventuellt för att chucken är kass, kan alltså säjas vobbla.
Och då är det ju ett problem för ett borr ska ju snurra stabilt runt sin axel så att man får runda hål i den storlek man vill ha.

För övrigt tänker jag bortse från din kommentar om Dewalt eftersom du med största säkerhet fått betalt för att skriva det... ;)
//Ronnie

Länk: [länk]
Jag förlitar mig mer på Svenska Akademins OrdBok. Där ser du tydligt kopplingen till okontrollerade vibrationer.

https://www.saob.se/artikel/?unik=W_0001-0222.Lfqj-0001
 
Nissens Nissens skrev:
Jag förlitar mig mer på Svenska Akademins OrdBok. Där ser du tydligt kopplingen till okontrollerade vibrationer.

[länk]
Du menar till skillnad från det kontrollerade vobblande man kan se på mina första filmer och som hade varit betydligt mer framträdande med långa bits eller borrar?

Nu ber jag att få rekommendera mig från denna verktygsgranskande- och språkakademiska tråd för i natt.

God Jul
 
Nissens
O Orv skrev:
Du menar till skillnad från det kontrollerade vobblande man kan se på mina första filmer och som hade varit betydligt mer framträdande med långa bits eller borrar?

Nu ber jag att få rekommendera mig från denna verktygsgranskande- och språkakademiska tråd för i natt.

God Jul
Snarare att @Pysslarn inte kände till betydelsen.
Vobbla är något helt annat än det du har på filmerna.

Ser inte ut som något problem över huvudtaget för praktisk användning.
 
O Orv skrev:
Long time no see. Har saknat gänget.

Levererar Black Friday nu då? Ja, visst gör den det:

[länk]

Bosch 35:an. Alla fyra adaptrarna och två batterier och allt övrigt, pris ca 2 222 kr. Om ca fyra arbetsdagar är det dags för nästa besiktningstest. :D

Gud Jul på er!
Det var det enda vettiga priset jag sett på hela black friday. Synd att jag redan har FC-15 med allt till...
 
  • Gilla
Orv
  • Laddar…
M
O Orv skrev:
Long time no see. Har saknat gänget.

Levererar Black Friday nu då? Ja, visst gör den det:

[länk]

Bosch 35:an. Alla fyra adaptrarna och två batterier och allt övrigt, pris ca 2 222 kr. Om ca fyra arbetsdagar är det dags för nästa besiktningstest. :D

Gud Jul på er!
51kr eller 2.3% upp sedan förra året, den där inflationen på drygt 10% är rätt selektiv!
 
  • Gilla
  • Haha
Jormen och 2 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.