Det här är min toleransnivå,Milwaukee M12FPDX med slag.
 
  • Gilla
  • Wow
Kretikos och 5 till
  • Laddar…
Tack för demonstrationen Keld. Det där var något helt annat än mitt Boschsladder.
 
Jag tänkte på att testa imorse men glömde av under dagen, nya försök imorron. :cool:
 
  • Gilla
Orv
  • Laddar…
Eller hur Fredrik? För nu ska vi skapa den optimala vobbeltesttråden - ever. :p
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Här kommer en film med lång bits.
Långsamt och fort, båda växlarna.
Hand håller en Bosch Professional borrmaskin med långt borrbitsfäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
39x och 1 till
  • Laddar…
GDX 18V-EC.
 
  • Gilla
blomkrukan och 1 till
  • Laddar…
GSR 18V-150C
 
  • Gilla
Orv
  • Laddar…
Stort tack Fredrik!

Klasskillnad jämfört med min, det är odiskutabelt. Första vobblar dock lite men med lång bit.

Framförallt verkar det vara min chuck som beter sig riktigt illa. Kan den vara defekt?

Inte någon som råkar ha en likadan skruvdragare och kan demonstrera?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Mikedigitize och 1 till
  • Laddar…
Fredrik, dina videor fick mig att lämna tillbaka min skruvdragare/borrmaskin. Så nu är bara frågan vad jag ska köpa istället.
 
O Orv skrev:
Fredrik, dina videor fick mig att lämna tillbaka min skruvdragare/borrmaskin. Så nu är bara frågan vad jag ska köpa istället.
:oops:

En blå Bosch!? ;)(y)
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Lutar åt Professional GSR 12-V-15 FC för jag skulle vilja kunna "borra runt hörn". Men dels tycker jag ditt don Fredrik vobblar lite i slutskedet. Satt inte bitsen fast ordentligt? Och så är frågan hur 15-modellen står sig mot din 35:a. För en sällanborrare/-skruvdragare då man inte ständigt har anledning att störa sig på lite lägre prestanda, fungerar det inte rätt bra med den enklare modellen då? Men är det en sak jag inte gör avkall på längre så är det raka insatser från maskinen. Inget vobblande mer.
 
O Orv skrev:
Lutar åt Professional GSR 12-V-15 FC för jag skulle vilja kunna "borra runt hörn". Men dels tycker jag ditt don Fredrik vobblar lite i slutskedet. Satt inte bitsen fast ordentligt? Och så är frågan hur 15-modellen står sig mot din 35:a. För en sällanborrare/-skruvdragare då man inte ständigt har anledning att störa sig på lite lägre prestanda, fungerar det inte rätt bra med den enklare modellen då? Men är det en sak jag inte gör avkall på längre så är det raka insatser från maskinen. Inget vobblande mer.
Om du väntar lite kan jag testa hur en -15 beter sig.. :oops:
Jag kan även prova med olika bits i de olika maskinerna/chuckarna.(y)

<Edit>
Om jag inte minns fel använder FC15 och 35 likadana chuckar. Kolla vad det skiljer i pris om du väljer att handla från Tyskland. www.idealo.de är deras motsvarighet till vår Prisjakt.
 
Redigerat:
  • Wow
Orv
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Om du väntar lite kan jag testa hur en -15 beter sig.. :oops:
Jag kan även prova med olika bits i de olika maskinerna/chuckarna.(y)

<Edit>
Om jag inte minns fel använder FC15 och 35 likadana chuckar. Kolla vad det skiljer i pris om du väljer att handla från Tyskland. www.idealo.de är deras motsvarighet till vår Prisjakt.
Det vore ju rent fantastiskt Fredrik! (y) "Jag tror att det här är början på en lång vänskap" :rofl:
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
O Orv skrev:
Det vore ju rent fantastiskt Fredrik! (y) "Jag tror att det här är början på en lång vänskap" :rofl:
Här nedan ser du -15FC med lång resp kort bits.


Och här kommer -35FC med kort.


Som av en slump skulle jag kunna gräva fram bitschucken till 18V FC...:oops:
 
  • Gilla
nilandson
  • Laddar…
GSR 18 V-EC FC2B har ingen dedikerad bitshållare utan bitsen fästs i den fast monterade hållaren som hamnar innanför de andra chuckarna som den levereras med.
 
  • Gilla
Jochi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.