C
FredrikR FredrikR skrev:
Här är alla med:
Jepp, exakt den artikeln jag beställde, så den är komplett. Men då var priset ett annat också. Betalade 2 394,81 kr, men det var i och för sig 2020.
 
  • Gilla
Orv och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jepp, exakt den artikeln jag beställde, så den är komplett. Men då var priset ett annat också. Betalade 2 394,81 kr, men det var i och för sig 2020.
Jag fick tag på en från Duab, utan batteri och laddare visserligen men den kostade 1295:- ink L-boxx och alla chuckarna.
Drygt 1 år sedan.
 
  • Gilla
Orv
  • Laddar…
12V-35 FC med 10mm borr

Jag tycker mig se en skillnad i centrering beroende på vilket av de 3 lägena den är fastsatt i, det är "clickfäste" med 120° delning.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Våga och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
12V-35 FC med 10mm borr
[video]
Du är guld Fredrik! :giggle: Det här känns som vår gemensamma tråd.

Jag konstaterar för egen del att borret vobblar så marginellt att det det är fullt acceptabelt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
O Orv skrev:
Du är guld Fredrik! :giggle: Det här känns som vår gemensamma tråd.

Jag konstaterar för egen del att borret vobblar så marginellt att det det är fullt acceptabelt.
Kul att kunna hjälpa.
Går det överstyr med inköpen får vi bilda stödgrupp! ;)(y)
 
  • Haha
Orv
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hur kan du ens få detta till att det finns något problem??

Något som ”vobblar” är något som vibrerar okontrollerat. Det du visar är knappast något som vobblar, snarare att något inte är 100% centrerat, men det påverkar varken vibrationer eller funktion vad det ser ut på dina filmer.

Har aldrig kollat mina maskiner så noggrant. Kör dock DeWalt till det mesta.
Nissens, "vobblar är något som vibrerar okontrollerat". Här börjar det handla om semantik. Hitta gärna ett bättre ord. Jag har på ett ställe beskrivit det i stil med att borrspetsen inte roterar i samma punkt. Övertygad om att alla här förstår problematiken och ordet används frekvent även på andra sidor där fenomenet uppmärksammas.

Du anser inte att bitsen är ocentrerad på mina chuckbilder. Nu är ju bitsen dessutom kort. Jag är rätt säker på att jag med en borr skulle ha fått ett hål som är större än borret och lite koniskt.

Workingclasshero, man får väl anta att jag och Fredrik ansträngt oss för att sätta fast borr och bits så bra som möjligt. Men håller med om att chuckarna till konstruktionen verkar lämna en del i övrigt att önska både vad gäller att per automatik centrera donet och att låsa det under arbetets gång.
 
Redigerat:
C cpalm skrev:
Höjer ett varningens finger här efter att ha kollat igen på amazon-länken jag postade.
Någon påpekar i omdömena att tillbehören (vinkelchucken m.m.) enligt texten inte ingår trots att de är med på bilden.
Sen är det lustigt nog någon som beskriver att de fått ett ex med en vobblande chuck.

Har som sagt inte upplevt något sådant med mitt exemplar, men det kanske förekommer måndagsex.?
Stort tack cpalm för att du varnade för Amazonannonsen. Ja, på Amazon får man verkligen vara observant. Blir nog så att jag väntar in Black Friday.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
M maria01 skrev:
alltid i topp i recensioner? sånt går aldrig att lita på idag nästan alla är betalda av tillverkaren
Verkligen? Vilka tester/testare då?

Isåfall borde ju alla tillverkare placera sig i topp i alla tester, om det är så enkelt för dem… Eller har några märken tagit på sig att alltid harva i botten av testerna?
För det finns väl ingen premiumtillverkare som tar på sig kostnaden för att äga ett skitmärke också bara för att positionera sig bättre i tester.
Låter som "Råttan i pizzan" d v s en skröna på det stora hela!

Tror det handlar mest om att hitta kompetenta testare som är att lita på när man söker info.
//Ronnie
 
  • Gilla
reez
  • Laddar…
C
O Orv skrev:
Ja, på Amazon får man verkligen vara observant.
Verkligen. Köpupplevelsen är ungefär som att stå och rota i fyndlådorna på en stor loppis. Helt utan struktur eller vettiga produktbeskrivningar. Men med en prisnivå som gör att man blir nöjd iallafall. Om man hittar det man letar efter.
 
  • Gilla
Orv
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hur kan du ens få detta till att det finns något problem??

Något som ”vobblar” är något som vibrerar okontrollerat. Det du visar är knappast något som vobblar, snarare att något inte är 100% centrerat, men det påverkar varken vibrationer eller funktion vad det ser ut på dina filmer.

Har aldrig kollat mina maskiner så noggrant. Kör dock DeWalt till det mesta.
Nja, nu är ju "vobblar" —wobble" — ett låneord från engelskan...
Om vi då tittar på ursprungsbetydelsen så hittar vi t ex vingla, vackla, gunga, vagga, vicka, svaja och vaja. Vibrera nämns inte.
I hojvärlden betyder vobbla/wobble att hela motorcykeln kommer i självsvängning av någon anledning; ibland för att fram- och bakhjul inte spårar. Kan såklart ställa till det men är tydligen sällsynt idag p g a styvare ramar. Kan väl där liknas vid en vibration.

Ett borr som vispar runt, eventuellt för att chucken är kass, kan alltså säjas vobbla.
Och då är det ju ett problem för ett borr ska ju snurra stabilt runt sin axel så att man får runda hål i den storlek man vill ha.

För övrigt tänker jag bortse från din kommentar om Dewalt eftersom du med största säkerhet fått betalt för att skriva det... ;)
//Ronnie

Länk: https://www.wordreference.com/ensv/wobble
 
Där är axeln krokig måste väl gå garanti
 
U Uffemannen skrev:
Där är axeln krokig måste väl gå garanti
Vilket inlägg svarar du på?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vilket inlägg svarar du på?
Vobblande skruvdragare
 
U Uffemannen skrev:
Vobblande skruvdragare
Ok, jag misstänkte det då du postade i den här tråden.
Men var det något speciellt inlägg du svarar på?
Eller är det mer generellt att wobblar chucken/bitsen på en ny skruvdragare så bör det gå på garantin.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Toleranströskel he he för mej är det när axeln kastar synligt för ögat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.