Tog bort vårat gamla äckliga badkar som va in kaklat.
Men hur gör jag nu för att sitta totalrenovera de nu i vinter?

Nån som har bra/billiga tips? :)

• Tomt utrymme efter borttaget badkar i ett badrum med grön kakelvägg, duschmunstycke, och en katt på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum under renovering där en badkar tagits bort, med kaklade väggar och tom yta på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du tänkt duscha innan renoveringen?

Haha ja de är ju tanken iaf :)

Krilleman
Duschkabin är det lättaste i ditt läge, avloppet leder du direkt ner i golvbrunnen med separat avloppsrör!

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Kan tillägga att de ej är något trä hus utan allt är av sten å betong.

Becca123 Becca123 skrev:
Haha ja de är ju tanken iaf :)
Tänk om är mitt något tråkiga tips. :(

Välkommen hit i alla fall!

• Gilla
Jörgen Ö
  • Laddar…
Ja, nån billig kabin om du inte kan tidigarelägga renoveringen.

• Gilla
Becca123
  • Laddar…
Skojar du!!!

Du lär bli tvungen att totalrenovera så här innan jul. Hoppas du har en budget på 200 lax att kasta ut snarast. Eller köp en duschkabin så länge och gör nåt provisoriskt.

Hur tänkte du nu? På vilket sätt blev det bättre utan badkar

T
Som sagt en duschkabin eller ett billigt enkelt badkar fram tills renoveringen. Hade iofs varit smartare att väna med att riva ut det gamla inbyggnadskaret i samband med renoveringen:thinking:

• Gilla
eb86 och 1 till
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Som sagt en duschkabin eller ett billigt enkelt badkar
Duschkabin bör helt klart fungera men jag skulle nog inte vilja ställa ett löst badkar där med tanke på hur mycket som brukar hamna "bredvid", speciellt om man tänkt duscha.

• Gilla
Jörgen Ö
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Duschkabin bör helt klart fungera men jag skulle nog inte vilja ställa ett löst badkar där med tanke på hur mycket som brukar hamna "bredvid", speciellt om man tänkt duscha.
Allt är i sten betong, å vatten har de kommit vid sidan va sen tidigare, va därför jag tog bort de, för att de läckte vatten ifrån badkaret, undertill.
Karet hade en liten tunnare tegel ram å sedan kakel på de.. Sen en typ ventil så man kunde se under karet, så luktade typ gammal jordkällare å va massa silverfisk

Avser tråden ditt eget fristående hus eller är det en lägenhet i ett flerfamiljshus?

Alfredo Alfredo skrev:
Avser tråden ditt eget fristående hus eller är det en lägenhet i ett flerfamiljshus?
Mitt

Becca123 Becca123 skrev:
Mitt
Då slipper du i alla fall oroa dig för att det börjar droppa från taket hos grannen under! :)

Brukar ju vara tätskikt även under ett inbyggt badkar. Däremot ser ju det badrummet ut att vara typ 50-tal, så lär inte vara så tätt längre.

så jag tipsar också på en duschkabin. Då kanske golv och väggar torkar upp inför renoveringen också

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.