Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Har du tröskel så är det väl bäst att dra upp tätskiktet. Ställ dit karmen direkt om du har den?
Nej har inte köpt något av detta ännu men det skall ju ändå införskaffas så det är ju lika bra att göra det nu isf.

Då börjar vi snart komma till frågan vilket sorts tätskiktet som rekommenderas? Vilket är bäst? Vilket är mest lättarbetat?

En genomföring för toalett. Det är det enda.

• Ett halvfärdigt badrum med synlig träkonstruktion för toalett. Grått golv och ljust målade väggar med ett fönster och en radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En byggarbetsplats med dammsugare, verktyg och byggmaterial vid ett halvfärdigt rum, förmodligen för ett toalettprojekt.
    Skapa konto
Så då börjar det närma sig.

Men hur gör man uppvik runt avloppet? Ar det manschetten som limmas som blir uppviket? För att få upp duken på dito blir ju omöjligt. Eller?

• Bild av hörn i ett rum under renovering med grått membranmaterial från "Mega" på golvet, en såg, en trälist och en packning runt golvavloppet.
    Skapa konto
Det är manchetten som är uppviket.

• Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det är manchetten som är uppviket.
Grymt. Som jag misstänkte men ville vara säker nu innan jag gör något dumt.
Tack.

K Kontoristen7 skrev:
Har du läst montageanvisningarna för ditt system?
Typ: [länk]
Japp några gånger. Och läste igen men jag tycker inte det helt besvarar frågan om just avloppet.

Jag har också tidigare läst att uppviket skall vara 50mm men jag kan ha fått det om bakfoten. Det kanske gäller väggarna? För jag kan inte se att man skulle kunna få till 50 runt röret. Om det nu är så…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.