Hur tjocka är fingrarna på jiggen? Experimenterar lite med att göra egna mallinsatser till OF1010 och skulle behöva veta hur mycket plats det finns för den på djupet så att säga.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
A
Tjockleken på godset är 6.6mm och djupet på fingrarna är 51.2mm avståndet är 1/2” mellan dem samma som bredden.

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Tomten kom med en fräsjigg och efter att lugnet åter lagt sig har jag hunnit packa upp det och fundera lite på hur jag enklast kommer igång med att göra lite fogar. Min jigg verkar dock vara ganska långt från vinkelrät vilket spontant känns som ett problem. Kanske kan man tvinga den rätt men det känns ju inte helt optimalt…

Röd fräsjigg med en metallstyrning som inte är vinkelrät mot arbetsytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 1 till
  • Laddar…
Hur ser era jiggar/aggregat ut? Funderar på hur jag skall göra...

LoweW
B badtastex skrev:
Hur ser era jiggar/aggregat ut? Funderar på hur jag skall göra...
Jag har inte haft möjlighet att kolla min än. Skriver så fort jag har gjort det (y)

• Gilla
badtastex
  • Laddar…
Har pillat lite på aggregatet och efter en del pyssel så fick jag ihop ett hörn.
Saknade en hylsa för 6,3 mm skaft vilket det tydligen var på frässtålet. Fick borra upp en 6mm i svarven, tur att man har en trebackschuck till Lunan.
Tror inte att felet på vinkeln har någon betydelse, har samma avvikelse men hörnet blev ok ändå.

Ska kolla in videor och läsa manualen ett par gånger innan jag på allvar börjar producera lådor.

Verkstadsbild där en träback med sammansatta hörn och verktyg, inklusive frässtift och svarv, syns på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
A
Satan i gatan vad sinkfräsaggregatet gått upp, betalde 795:- för det ink frakt i december nu kostar det:
Rött och svart sinkfräsaggregat modellen Duab DT12 visas med priset 1595 kr på webbplatsen.
Skapa konto

Man skulle investerat alla sina pengar i sådana för att skydda sig mot inflationen, men då hade jag haft ännu fler som stått här oanvända :)

• Gilla
  • Haha
fiskbuggaren och 1 till
  • Laddar…
Jag är på gång att beställa ett sinkaggregat för att bygga 5 st nya lådor till köket i vårt sommarhus.
Det var ett tag sedan tråden startades.

Hur har det gått för er som testat Duab´s?

LoweW
F Forgotso skrev:
Jag är på gång att beställa ett sinkaggregat för att bygga 5 st nya lådor till köket i vårt sommarhus.
Det var ett tag sedan tråden startades.

Hur har det gått för er som testat Duab´s?
Jag har bara gjort en liten testlåda i ek men jag blev nöjd! Tog ett tag innan jag fick in rätt tänk men när man väl gör rätt blir det bra.

LoweW LoweW skrev:
Jag har bara gjort en liten testlåda i ek men jag blev nöjd! Tog ett tag innan jag fick in rätt tänk men när man väl gör rätt blir det bra.
Tack för återkopplingen. Då skall jag gå igång med mitt projekt också.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.