7 618 läst · 39 svar
8k läst
39 svar
Tipstråden om Sinkfräsaggregat.
Tomten kom med en fräsjigg och efter att lugnet åter lagt sig har jag hunnit packa upp det och fundera lite på hur jag enklast kommer igång med att göra lite fogar. Min jigg verkar dock vara ganska långt från vinkelrät vilket spontant känns som ett problem. Kanske kan man tvinga den rätt men det känns ju inte helt optimalt…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har pillat lite på aggregatet och efter en del pyssel så fick jag ihop ett hörn.
Saknade en hylsa för 6,3 mm skaft vilket det tydligen var på frässtålet. Fick borra upp en 6mm i svarven, tur att man har en trebackschuck till Lunan.
Tror inte att felet på vinkeln har någon betydelse, har samma avvikelse men hörnet blev ok ändå.
Ska kolla in videor och läsa manualen ett par gånger innan jag på allvar börjar producera lådor.
Saknade en hylsa för 6,3 mm skaft vilket det tydligen var på frässtålet. Fick borra upp en 6mm i svarven, tur att man har en trebackschuck till Lunan.
Tror inte att felet på vinkeln har någon betydelse, har samma avvikelse men hörnet blev ok ändå.
Ska kolla in videor och läsa manualen ett par gånger innan jag på allvar börjar producera lådor.
Logga in
Skapa konto
Satan i gatan vad sinkfräsaggregatet gått upp, betalde 795:- för det ink frakt i december nu kostar det:
Man skulle investerat alla sina pengar i sådana för att skydda sig mot inflationen, men då hade jag haft ännu fler som stått här oanvända
Logga in
Skapa konto
Man skulle investerat alla sina pengar i sådana för att skydda sig mot inflationen, men då hade jag haft ännu fler som stått här oanvända
Jag har bara gjort en liten testlåda i ek men jag blev nöjd! Tog ett tag innan jag fick in rätt tänk men när man väl gör rätt blir det bra.F Forgotso skrev:
Liknande trådar
-
Granne har byggt altan vid tomtgräns, vem har rätt?
Bygglov -
Hur undviker man att reglarna lyser igenom osb och gips?
Byggmaterial & Byggteknik -
Avloppspump som inte slutar pumpa
Vatten & Avlopp -
Var kan man se om ett servitut har återkallats.
Juridik -
Tipstråden om Youtubekanaler, Poddar, bloggar, Instagram etc.
Socialt & Projekt