4 742 läst · 28 svar
5k läst
28 svar
Tips sökes: Bra crimptång för isolerade kabelskor?
Case closed!
Det blev en bättre begagnad Elpress (Abiko) som dök upp på annons i söndags till ett riktigt bra pris.
Kom med ett kalibreringsprotokoll.... Har inget minne av att ett sådant kom med Biltematången!
Eftersom det var med ett stort antal Abiko kabelskor med i kitet så inser man att det är skillnad på skit och skit. Den blandning (från Biltema, biltillbehörsaffärer, båttillbehörsaffärer, etc.) av kabelskor jag har hemma kan inte riktigt mäta sig med Abikos. Det underlättar bra pressning att ha riktiga grejer.
Så här ser modellen ut. Vinner kanske inga designpriser.....
Det blev en bättre begagnad Elpress (Abiko) som dök upp på annons i söndags till ett riktigt bra pris.
Kom med ett kalibreringsprotokoll.... Har inget minne av att ett sådant kom med Biltematången!
Eftersom det var med ett stort antal Abiko kabelskor med i kitet så inser man att det är skillnad på skit och skit. Den blandning (från Biltema, biltillbehörsaffärer, båttillbehörsaffärer, etc.) av kabelskor jag har hemma kan inte riktigt mäta sig med Abikos. Det underlättar bra pressning att ha riktiga grejer.
Produkter som diskuteras: "kabel skalare"
Avisolertänger
Avisolertänger är specialverktyg designade för att ta bort isoleringen från elektriska kablar utan att skada den inre ledaren. De används ofta inom elektrisk installation och annat arbete där det är viktigt att kunna ansluta ledningar korrekt.
Läs mer
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 341 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 341 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 339 inlägg
Men den har ju inget uttag för oisolerade kabelskor eller skruvsax som de billiga har.K Kane skrev:Case closed!
[bild]
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 910 inlägg
Ja de har tydligen tagit bort den bra tången ur sortimentet. Men de hade en förut. Jag har en sådan, och det är inget större fel på den. Det är fasta backar, men man får inte allt till det priset. Det är en tång med returspärr, utväxling och den stämplar storleken på det man klämt.snaggletooth skrev:
Så jag antar att de, istället för att visa "404" nu länkar till vad de säljer som mest liknar det länken gick till förut. Men jag orkar inte gräva i det...
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 910 inlägg
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Sökes - Tips på bra markis!
Altan & Uteplats -
Altantrapp - tips och ideér sökes
Byggmaterial & Byggteknik -
Lång altantrappa mot gräsmatta i lutning - tips/inspiration sökes!
Altan & Uteplats -
Tips sökes på hur altangrind ska byggas
Altan & Uteplats -
Nikotinskadat hus! Hjälp! Tips sökes!
Färg, Måla & Tapetsera