Är denna bra för typ 750 SEK eller finns det någon som är mer prisvärd?
IM0005880.jpg
 
Inga tips på andra (bra!) billigare?
 
E
K Kane skrev:
Inga tips på andra (bra!) billigare?
Det finns billigare.
Kolla elfa. Se
 
E El-Löken66 skrev:
Det finns billigare.
Kolla elfa. Se
Har kollat på Elfas urusla hemsida. Omöjligt att hitta produkter om man inte vet vad man skall ha.... Tur man har en av deras gamla papperskataloger kvar så man åtminstone kan få lite guidning. Men det var off-topic.

Två st billigare än Knipex. Någon att rekommendera?
https://www.elfa.se/sv/presstang-med-spaerrmekanism-6mm-220mm-bernstein-0612/p/30123880?q=crimptång&pos=4&origPos=121&origPageSize=50&track=true
https://www.elfa.se/sv/pressverktyg-foer-isolerade-kabelskor-6mm-proskit-6pk-301h/p/18023020?q=crimptång&pos=9&origPos=53&origPageSize=50&track=true

De har ju också Knipex till nästan dubbla pengen jämfört med Amazon.
https://www.elfa.se/sv/pressverktyg-6mm-220mm-knipex-97-52-36-sb/p/18050359?queryFromSuggest=true
 
E
K Kane skrev:
Har kollat på Elfas urusla hemsida. Omöjligt att hitta produkter om man inte vet vad man skall ha.... Tur man har en av deras gamla papperskataloger kvar så man åtminstone kan få lite guidning. Men det var off-topic.

Två st billigare än Knipex. Någon att rekommendera?
[länk]
[länk]

De har ju också Knipex till nästan dubbla pengen jämfört med Amazon.
[länk]
Knipex är ju alltid Knipex men har svårt att se att den där Bernstein inte skulle göra samma jobb. Sen kanske det blir sämre med tiden eller är mer känsligt för stötar och smuts men bara spekulerar nu, det går ju att inspektera okulärt och känna så det sitter efteråt.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
hsd
Elpress presstång är väl den bästa men dyr, näst bäta tycker jag att Biltema tången är och dessutom ett bra pris
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
E
hsd hsd skrev:
Elpress presstång är väl den bästa men dyr, näst bäta tycker jag att Biltema tången är och dessutom ett bra pris
Biltemas ser ju rakt av ut som en kopia minus färgerna, hade jag använt denna inne på Forsmark - nej, men duger förmodligen till det vardagliga.
 
Jag kör Biltemas och tycker att den fungerar rätt bra. Har inte misslyckats än.
 
Vet inte skillnaden, men har en Elring privat och en Biltema på jobbet, de ser typ identiska ut, men den förstnämnda är mycket lättare att klämma med, och klämmer snyggare.
Klämmer bara ett fåtal kabelskor på jobbet, så jag ser ingen anledning att köpa en dyr tång.
 
U Ursidae skrev:
Jag kör Biltemas och tycker att den fungerar rätt bra. Har inte misslyckats än.
Kör Kjelles likadan som biltemas
 
E
M Manhunter skrev:
Kör Kjelles likadan som biltemas
Såg en på Classe idag för 199:-.
Klarar säkert jobbet men kanske inte lika ergonomiska handtag vid mängdpressningar.
Och till limförsedda hylsor skadas ofta isoleringen.
 
Kört med både fin och fulång. Tycker biltemas är lte trögare men gör sitt jobb
 
hsd
Det är skillnad på pressbackarna, finns tönger med utbytbara backar så de passar bättre till de olika varianterna av kabelskor med för de flesta är det överkurs och onödigt dyrt
 
Har inte tänkt på hur det är på Biltema mfl. Men backarna på Elring tången har siffror som stämplas in på kabelskon. Det är för kontroll så det är rätt klämt för rätt kabel/kabelsko. Men det saknar helt betydelse för hobbybruk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.