Jag håller med! Fastnade stenhårt för första numret som kom för ett år sen eller vad det var. Bra reportage, bra blandning och lite roligt skrivet. Jag upplevde den som en slitz (missförstå mig rätt här) för hantverkaren. Däremot är den nog inget för en möbelsnickare.
 
Läste ett nummer på ett arbetarfik...tog upp telefonen och ringde in en prenumeration på direkten. Suverän tidning !!
 
Av alla tidningar som man får hemskickad som egen företagare är detta nog en av de få jag läser. Klart läsvärd!
 
Såja... en prenumeration här med...
Ska bli intressant att se vad det är...ska ge den 10 chanser iaf...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Såja... en prenumeration här med...
Ska bli intressant att se vad det är...ska ge den 10 chanser iaf...
Du lär bli nöjd Paul...
 
Jag började prenumerera för nån månad sen, men jag tror inte jag har fått nåt nummer på bra länge!? Har det vart uppehåll över och runt jul eller? Nästa nummer var 4 Februari stod det, hittils har jag inte fått någon tidning.
 
För oss privatkunder som vill läsa något ex först innan prenumeration. Finns denna i vanliga välsorterade butiker typ pressbyrån eller endast extremt specialbutiker? Eller det kanske inte ens säljs lösa?

MVH Lorant
 
jag mailade tidningen och bad om ett gratis ex för provläsning ooch det kom i posten efter ca 3 veckor .
 
Fredrik.engdahl skrev:
jag mailade tidningen och bad om ett gratis ex för provläsning ooch det kom i posten efter ca 3 veckor .
Var det givande då ?

Jag beställde prenumerationen innan idag men tänkte köpa exemplaret som gavs ut häromdagen så jag har lite lektyr när jag sätter mig på planet till Thailand nästa söndag... :p;)
 
Håller med om att det är trevlig fika läsning men jag måste säga att testerna verkar vara lite halvdana.

Såg senast skruvdragartestet som jag tycker va väldigt märkligt. Jag menar vad har en festool 12+3 att göra i det testet?

Noterade också att de i samma nummer hade en sammanställning av alla tidigare tester de hade gjort och alla produkterna hade fått 8 eller 9 i betyg förrutom en har jag för mig som fått något "bäst i test" liknande. Testar de aldrig nåra sämre grejer?
 
Någon som vet vad den kostar? Hittar inget pris på prenumerationer på deras hemsida...
 
599+ moms för tio nr..............
 
jag tyckte den var så där men det finns inga bra alternativ på svenska.

gör det själv är förmycket hobby och repetition av hur man monterar en dörr eller gipsar tak.

enligt mig så är DMH är tidning som är ok men jag har hade velat ha en svensk verison av http://thisiscarpentry.com/ till byggare
 
Fredrik.engdahl skrev:
jag tyckte den var så där men det finns inga bra alternativ på svenska.

gör det själv är förmycket hobby och repetition av hur man monterar en dörr eller gipsar tak.

enligt mig så är DMH är tidning som är ok men jag har hade velat ha en svensk verison av [länk] till byggare
Är det inte ofta så? En tidning fastnar gärna i ett spår. Gör det själv var jättebra, den är troligen lika bra nu, men i princip står det samma sak i den. Finewooworking var jättebra, men även de gör nu uppföljningar på gamla artiklar.

Tidning på svenska ger ett mindre antal tidnignar att välja mellan, men även engelskspråkiga tidnignar fastnar i hjulspår.

Troligen får man ut mest av att ha en tidning ett år, en annan ett annat år, och försöka låta det gå säg 5 år mellan varje gång man börjar om på en av de tidningarna man haft innan.

Eller köpa finewoodworkings alla nummer på dvd, och se det som en prenumeration för ett år eller två (så länge det inte är verktygen man jagar gör det inget att artiklarna är gamla, och det tar nog ett år att läsa dem). :)

--- Mats ---
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.