en fördel med Gör det själv är att den kommer rätt ofta ,tror det är ca 14 dagar mellan nr medans tex DMH "bara" har 10 nr per år . man kan inte bara läsa verktygskataloger på dass ..
 
fivecolors skrev:
Håller med om att det är trevlig fika läsning men jag måste säga att testerna verkar vara lite halvdana.

Såg senast skruvdragartestet som jag tycker va väldigt märkligt. Jag menar vad har en festool 12+3 att göra i det testet?

Noterade också att de i samma nummer hade en sammanställning av alla tidigare tester de hade gjort och alla produkterna hade fått 8 eller 9 i betyg förrutom en har jag för mig som fått något "bäst i test" liknande. Testar de aldrig nåra sämre grejer?
Varför borde inte festool T12+3 kunna vara med?
 
För att de testar 10,8V dragare?




(jag vet att 10,8orna labelas som 12or i staterna men...)
 
CCPusher skrev:
För att de testar 10,8V dragare?




(jag vet att 10,8orna labelas som 12or i staterna men...)

T12+3 är en 10,8V dragare...

För övrigt har jag inte sett testet, var bara nyfiken på vad det var för test där T12+3 inte var lämplig. var det ett test för 10,8V maskiner man kan ha i fickan, a la den första 10,8V blå boschen så kan jag förstå att T12+3 kändes malplacerad.
 
Där ser man, I stand corrected!

Jag hade inbillat mig att det var en 12voltare men jag ska tydligen inte ta så mycket för givet :blushing:

Har inte heller läst testet.
Nu ska jag i alla fall snart ner i källaren och testa min nya 15+3 som jag trodde var en 15voltare.. :S
 
Du har shoppat loss CCPusher, en dragare, en mellanfräs och en Domino. Detta måste du berätta om på fredag!
 
Argh!
Jag är bevakad, av säpo eller värre! :p;)
Ja, frågan är bara om jag ska ta på mig testkanindräkten eller om jag ska ut och köpa en tv också.. :O

Tea and cake or death, tea and cake or deeeaaath!
 
Daniel_N skrev:
T12+3 är en 10,8V dragare...

För övrigt har jag inte sett testet, var bara nyfiken på vad det var för test där T12+3 inte var lämplig. var det ett test för 10,8V maskiner man kan ha i fickan, a la den första 10,8V blå boschen så kan jag förstå att T12+3 kändes malplacerad.

För det första visste jag inte att den var 10.8v trodde faktiskt att den var 12v och att den riktade sig mera mot 14.4v segmentet. Det vara bara min uppfattning dock, tänkte väl 12+3=15 antar jag:)

Men som sagt var övriga maskiner i testet förrutom 1 maskiner av minsta storleken, bla boschen.

I jämförelse så var jag föga förvånad att festoolen vann när den kostar ofta dubbelt så mycket som övriga maskiner i testet, samt har ett batteri som är så att säga "externt" när en stor del av poängen delades ut för styrka samt uthållighet så kändes det inte som att festoolen hade något rättvist motstånd.
 
CCPusher skrev:
Argh!
Jag är bevakad, av säpo eller värre! :p;)
Ja, frågan är bara om jag ska ta på mig testkanindräkten eller om jag ska ut och köpa en tv också.. :O

Tea and cake or death, tea and cake or deeeaaath!
Förmodligen får han ett SMS varje gång du använder ditt kort på ett verkstadsköp, du får gå över till kontanter.

--- Mats ---
 
PH aka Storebror ;)
 
Cash är ju ändå king, även i detta fallet!

Tur då att jag även fortsättningsvis sover ganska hårt på min madrass stoppad med enkronor...
 
Lyfter en gammal tråd inför Julklappsletandet....jo det är ju dags för det...
Finns det alternativ på DMH och GDS som magazine för den verktygsintresserade???
Tex från Tidningskungen eller Tidningsbutiken??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.