A
Ja,vad menas med specen egentligen,den kan väl inte fela 10mm/m? då vore den ju oanvändbar!

-Libellens radie är 200 mm, vilket ger en känslighet på 10 mm/m

-Tolerans i normalläge ±0,5 mm/m, uppochner ±0,75 mm/m

Handyman 1 skrev:
Ja,vad menas med specen egentligen,den kan väl inte fela 10mm/m? då vore den ju oanvändbar!

-Libellens radie är 200 mm, vilket ger en känslighet på 10 mm/m

-Tolerans i normalläge ±0,5 mm/m, uppochner ±0,75 mm/m
Det betyder kanske att libellan max kan visa 10mm fel per meter innan bubblan i libellen nuddar kanten

• Gilla
1
  • Laddar…
T
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Q
T Ejmelie skrev:
Köpte precis en Makita lövblås inklusive dubbelladdare och 4st 5 ah batterier till bra pris hos Toolab.
4485kr

[länk]
Med det paketpriset blev det lövblås "på köpet". Har dub362 själv och det är gott om kraft i den då det är 36v. Flyttar löv med lätthet även om det är lite blöta och ligger i blöt gräs (handlar lite om teknik också) och på högsta läge, läge 6, gör den även hål i gruset på uppfarten . Körtider är dock inte jätte långa på högsta läge men helt ok.

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
Q Adde byggahus skrev:
Med det paketpriset blev det lövblås "på köpet". Har dub362 själv och det är gott om kraft i den då det är 36v. Flyttar löv med lätthet även om det är lite blöta och ligger i blöt gräs (handlar lite om teknik också) och på högsta läge, läge 6, gör den även hål i gruset på uppfarten . Körtider är dock inte jätte långa på högsta läge men helt ok.
Ja jag är mycket nöjd med priset med tanke på vad man får för pengarna. Hade ändå tänkt komplettera min Makitasamling med några till batterier :)

Degerlunden Degerlunden skrev:
1800mm vattenpass från Bahco för 799:- på jula

[länk]
Någon som äger denna rätstege och kan säga om den är så bra som specifikationerna säger?
Är ju extremt lik mst180, så för 799:- vore det ju ett kap om den är i närheten av lika bra.

nikasp
En sån där ”men nog behöver jag väl en pensel, roller eller mer maskeringstejp!”. 40 spänn på Ica men faktum är att det här är favoriten i städskåpet hemma för att mäta nåt lite snabbt. Litet och bra känsla.

Kör annars Hultafors 5-meters när jag snickrar.

• Stanley Tylon måttband på 3 meter bredvid en kaffekopp på ett metallbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
Chentin och 13 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag har rensat off topic. En lång diskussion om Makitabatterier flyttade jag hit till en egen tråd: [länk]

I den här tråden skriver vi bara tips om verktyg till bra pris och lägger en länk till erbjudandet. Starta en egen tråd för relaterade frågor.
/Moderator
Så vi ändrar reglerna för en femtioelfte gången? Vi har haft omröstningar, vi har haft regler som ändras fram och tillbaka. Tillslut så kom man fram till att alla som bara vill ha en tipstråd som konstant dör ut för folk glömmer den, kan få det. Så den tråden startades och finns några sidor bakåt.

För folks som ville ha en levande tråd så finns denna.

Men om vi nu ska ändra reglerna igen, så ändra topic på denna tråden till något som förtydligar att denna har specialregler ingen (nästan ingen i varje fall) vill ha. Och, då tycker jag vi kan skapa en ny tråd för tips och tillhörande diskussion och pinna denna nya tråd också. (Så kan vi ser hur nuvarande tråden dör ut igen)

Obs: Tråden som inte tillåter diskussion har fått svindlande tolv inlägg sedan jag föreslog att starta den vid årsskiftet.

Fyndtipstråden - Endast tips (ingen diskussion) | Byggahus.se

• Gilla
Krille-72 och 11 till
  • Laddar…
Jag har lämnat inlägg som diskuterar ett postat tips. Förtydligade mitt inlägg nu.

• Gilla
TriNitro och 2 till
  • Laddar…
Som alltid blir det dyrt att läsa denna tråden.
Har nån blå 50 sen tidigare.

Tror denna lasermätaren är påväg att bli bytt då priset rasar och den är över 5år gammal

I
bulleribock bulleribock skrev:
Som alltid blir det dyrt att läsa denna tråden.
Har nån blå 50 sen tidigare.

Tror denna lasermätaren är påväg att bli bytt då priset rasar och den är över 5år gammal
Avståndsmätare, fungerar de utomhus? Känns ju som att det är främst där man skulle behöva en sådan, ex när man bygger staket.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
C
I Ironside skrev:
Avståndsmätare, fungerar de utomhus?
Svar ja. Men det kan vara svårt att se laserpricken när det är ljust.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.