Är ju inte bara toolab som marknadsför ”sjuka” rabatter så att vi konsumenter ska reagera på att det måste vara fel är inte rimligt

Betalade direkt vid beställning och då är ju köpet genomfört, att komma efter med en prishöjning är inte riktigt rätt..... på ica är det ju priset på hyllkanten som gäller..... förr var det prislappar på varorna......

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
T Taxture skrev:
på ica är det ju priset på hyllkanten som gäller..... förr var det prislappar på varorna......
Detta finns det faktiskt ingen sanning i. Priset som gäller är det när ert juridiska avtal skapas. På Ica är det när du betalar. Sedan måste de vara ärliga i sin prissättning på hyllorna. Så står där 49kr/kg för den dyra fina löjrommen så har de ingen skyldighet att låta dig få det för de priset i kassan. Däremot om personen i kassan inte uppmärksammar priset så är köpet gjort.

Det var likadant med NetonNet och deras 90% rabatt på Bosch GOP för några år sedan. De skickade ut varorna eftersom den som packar inte har koll på vad saker bör kosta. De försökte få köparna att skicka tillbaka varorna. En medlem här gjorde inte det och köpte 5st, inget juridiskt efterspel vad jag hört :)

• Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det var likadant med NetonNet och deras 90% rabatt på Bosch GOP för några år sedan. De skickade ut varorna eftersom den som packar inte har koll på vad saker bör kosta. De försökte få köparna att skicka tillbaka varorna. En medlem här gjorde inte det och köpte 5st, inget juridiskt efterspel vad jag hört :)
Japp, en lång tråd som jag försökte följa.

https://www.byggahus.se/forum/threa...staellde-och-fick-hem-verktyget-nu-da.293223/

Den trädens senaste inlägg från TS.
I det sista mailet hotade de med något och sen hörde jag aldrig något mer :)

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
€10 rabatt på en beställning över €25 hos amazon.DE genom appen Amazon Shopping fram till 28/4

Ladda ner appen -> välj land GERMANY -> lägg en vara i varukorgen -> gå till kassan -> slå in koden
Kod: GESCHENK10

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
T TCG skrev:
€10 rabatt på en beställning över €25 hos amazon.DE genom appen Amazon Shopping fram till 28/4

Ladda ner appen -> välj land GERMANY -> lägg en vara i varukorgen -> gå till kassan -> slå in koden
Tackar! Perfekt för den Knipex Ergostrip som låg i kundvagnen!

T TCG skrev:

Jag fick dessvärre inte koden att funka

• Gilla
IgelSpikey
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Jag fick dessvärre inte koden att funka
Gäller tydligen endast första gången du lägger order via appen.

T TCG skrev:
Gäller tydligen endast första gången du lägger order via appen.
Jag har beställt via appen förut, kan inte minnas om jag gjort det på tyska amazon iofs... :thinking:

Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Så man fyller slangen med vatten sen bär du med den alltså:thinking: *sjukt rolig bild*:crysmile:
Till försvar för reklamen så ser man att det går upp en orange slang från gräset till baksidan där kopplingen sitter. Men det är nog få som bär omkring på slangvindan på just det viset

• Gilla
matkol och 2 till
  • Laddar…
Fattar inte, hur kommer man åt de priserna?

B Byggisen skrev:
Som jag tolkar det så är det endast i lokala varuhusen på lagervaror.

B Byggisen skrev:
Håller med går inte se priser. Nån som vet var de ligger på jämförelse?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.