CheeseMan skrev:
Va inte det billigt?!
Köpte min ts55R där för samma pris i början på sommaren
 
CheeseMan skrev:
Va inte det billigt?!
Låter som ett bra pris. Festools listpris i Sverige är 5700, men då ingår en 1400 mm skena (det gör det inte i annonsen).
 
Hos K-Rauta i Halmstad så står det 3st (tror jag det var) i låda kompletta Fein SCT 5-40 M skruvautomater för 3290kr (K-Rautas ordinarie 4699kr)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501312


Där var även lite andra blå & gröna Bosch elverktyg samt något från DeWalt, vilka var nedsatt pris på. Rakt innan för entrén till höger har de ett "bord" med prylar & lite verktyg.
 
frav skrev:
Hos K-Rauta i Halmstad så står det 3st (tror jag det var) i låda kompletta Fein SCT 5-40 M skruvautomater för 3290kr (K-Rautas ordinarie 4699kr)

[länk]


Där var även lite andra blå & gröna Bosch elverktyg samt något från DeWalt, vilka var nedsatt pris på. Rakt innan för entrén till höger har de ett "bord" med prylar & lite verktyg.

Tyvärr har K-Rauta så höga ordinarie priser att deras 20-30% rabatt är normala priser.

Kolla här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501312
 
antsiranean skrev:
Synd. Nåja, det är bara att gratulera alla er som fick den för superpriset. Grattis! Och så hoppas vi att de klantar sig någon annanstans nästa gång. Ett misstag i Borås ledde ju faktiskt till att ett litet gäng av oss fick en schyst maskin till ett bra pris.
"hoppas vi att de klantar sig.."
"schyst maskin till bra pris.."

Tja, jag vet inte vad jag tycker.
Kanske hade jag köpt och sett glad ut.
Men är detta verkligen rätt och riktigt? Är det bara när det är fel "åt rätt håll" som det känns rätt att bli upprörd?
Jag vet ju vad reaktionerna är när folk kommer hem och upptäcker att mataffären tagit tre kronor för mycket för ett mjölkpaket.
Eller om en stackars expedit ger för mycket/lite växel tillbaka.

Som sagt, jag vet inte riktigt. Men det här sättet att tänka gör mig lite sorgsen.

Observera, inget personligt mot antsiranean, så här funkar samhället i övrigt också.
Det råkade bara bli den sista droppen.

Prispress i all ära, men handlarna bör ju åtminstone kunna få positiv marginal på inköpspriset.
(så länge man inte jobbar med lockpriser med negativ marginal i reklamen, med förhoppningen att lyckats sälja upp till plus)
 
M
llehs skrev:
Är det bara när det är fel "åt rätt håll" som det känns rätt att bli upprörd?
Jag vet ju vad reaktionerna är när folk kommer hem och upptäcker att mataffären tagit tre kronor för mycket för ett mjölkpaket.
Eller om en stackars expedit ger för mycket/lite växel tillbaka.
Det spelar väl in lite vem det är som drabbas? Fyrbarnsfamiljen där man knåpar ihop kronorna för man har hamnat mellan jobb som går miste om halva priset-rabatten på jätteköttfärspaketet (typ 100 spänn) berör mig mer känslomässigt än storföretaget med 250 milj. i vinst per år som går miste om 20.000 i intäkter pga felmarkerade priser...
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Herr Hysteres och 1 till
  • Laddar…
huggan skrev:
Tyvärr har K-Rauta så höga ordinarie priser att deras 20-30% rabatt är normala priser.

Kolla här:
[länk]
Jo jag vet, det var därför även jag bifogade prisjakt länken. Men i detta fallet så blir priset ju godkänt för den som vill ha denna maskin & bor man då i Halmstad så slipper man skicka efter.
 
Köpte en spårfräs för 299kr på harald nyborg :)
 
Redigerat:
llehs skrev:
"hoppas vi att de klantar sig.."
"schyst maskin till bra pris.."

Tja, jag vet inte vad jag tycker.
Kanske hade jag köpt och sett glad ut.
Men är detta verkligen rätt och riktigt? Är det bara när det är fel "åt rätt håll" som det känns rätt att bli upprörd?
Jag vet ju vad reaktionerna är när folk kommer hem och upptäcker att mataffären tagit tre kronor för mycket för ett mjölkpaket.
Tja, om det när ett problem för butiken får de väl ta tag i problemet och kontakta kunderna och säga att de betalat för lite. De är de i sin fulla rätt att göra.
Jag köpte ett badkar för ett par år sen när en viss färgbutik jade något slags kampanj. Jag visade upp ett pris från Sigro och frågade om de matchade det, vilket de gjorde. Tre månader efter att jag fått mitt badkar och det var betalt så hade de sökt upp mig via mitt VISA kort. De hade ringt gamla arbetsgivare etc för att hitta mitt namn. Sen skulle de ha 2500 extra då de sålt det för billigt.
Jag kontaktade konsumentverket, men de påstod att säljaren var i sin fulla rätt.
Hade det nu inte varit ett badkar, som är lite knöligt att hantera, så hade jag lämnat tillbaka grejorna istället.
Jag avser aldrig handla i den butiken igen.
 
Kave skrev:
Tja, om det när ett problem för butiken får de väl ta tag i problemet och kontakta kunderna och säga att de betalat för lite. De är de i sin fulla rätt att göra.
Jag köpte ett badkar för ett par år sen när en viss färgbutik jade något slags kampanj. Jag visade upp ett pris från Sigro och frågade om de matchade det, vilket de gjorde. Tre månader efter att jag fått mitt badkar och det var betalt så hade de sökt upp mig via mitt VISA kort. De hade ringt gamla arbetsgivare etc för att hitta mitt namn. Sen skulle de ha 2500 extra då de sålt det för billigt.
Jag kontaktade konsumentverket, men de påstod att säljaren var i sin fulla rätt.
Hade det nu inte varit ett badkar, som är lite knöligt att hantera, så hade jag lämnat tillbaka grejorna istället.
Jag avser aldrig handla i den butiken igen.
Vad märkligt, jag trodde i min enfald att man upprättade ett avtal (köpet) när parterna var överens. Det känns mycket märkligt att säljaren kan ångra sig så långt efter när de tycker att de fått för lite betalt!
 
Anders1969 skrev:
Vad tycker ni om den här? Stulen?
[länk]
Varför skulle den vara stulen?
Det står nypris 22000 han begärde 5700 från början.

Det är ju ett vettigt pris för en begfad maskin som gått hårt.

Hatar dessa annonser: nypris 5000 för 5 år sedan. Nu endast 4995!

Beggade grejer sjunker i värde!
 
Anders1969 skrev:
Vad tycker ni om den här? Stulen?
[länk]
Kanske. Men mest troligen är den komma via retrade eller klaraviks auktioner från Ramirent i Klågerup.
Isf är den troligen rätt sliten och välanvänd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.