Mazen Mazen skrev:
Och du har inte upplevt det Mahus skriver att den tappar arbetstryck!?!?, vilket är surt när man står där med listen och inte får dit nån spik .
Vilken picka använder du?
Den flesta lågpris kompressorer (de jag använder...) Har ju problemet att man inte kan höja lägsta tryck. T ex går min Meec modell mellan igång vid ca 5 bar och pumpar upp till 8 bar. Just 5-6 bar kan ibland vara gör lågt tryck vilket är väldigt störigt! Men dyckertpistol (Jula och Biltema) är ju aldrig ett problem. Snarare att man ställer in för högt tryck i pistolen så sen lämnar märken.

Det som är bra med Stanleyn är att du kan ställa arbetstrycket själv. Inte båda punkterna (låg och max) utan bara max, så kan man pysa ut övertryck eller få kompressorn att gå igång men det är ju krångligt att behöva hålla på så.

Snailman
H henrikz skrev:
Tiendeo är en reklam app finns att ladda ner
Nån som vet hur man får fram julabladet i appen, eller har det tagits bort?

Snailman Snailman skrev:
Nån som vet hur man får fram julabladet i appen, eller har det tagits bort?
Du kan vara i fel stad.
Jag tänkte att du kanske är intresserad av erbjudandet jag såg på Tiendeo https://www.tiendeo.se/kataloger/370732?pagina=1

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
M MF90 skrev:
[länk]

Behöver en bordssåg rätt snart men bör man vänta till Black Friday? Vad brukar Jula ha för rabatter?

Någon som har tips på annat företag som har bra priser inför Black Friday?
Jula har redan publicerat sina black-week priser (se länk några medlem upp), där fanns ingen bordssåg vad jag kunde se.
Bauhaus har samma pris som Jula just nu, det är väl mellan/låga varianten. Vet inte vad du vill ha, det kan säkert dyka upp en 11 000 kr såg som de säljer för 8 000 - 9 000 kr men det var kanske inte vad du tänkte dig från början väl? ;) Det springer lätt iväg och så kommer ett bra pris på något som egentligen var dubbelt så dyrt som man tittade på från början :D

M MF90 skrev:
[länk]

Behöver en bordssåg rätt snart men bör man vänta till Black Friday? Vad brukar Jula ha för rabatter?

M MF90 skrev:
[länk]

Prismatcha 745:an mot bauhaus eller Hornbach. Det blir i mitt tycke galet bra pris. Köpte denna 2014 efter att ha spanat på den läääänge och då slog jag till när priset blev 5900kr i samband med att jag uttnyttjade 20% rabatt, på clas ohlson av alla ställen. Den låg på 7500-8000 konstant då.

• Gilla
Bongtor
  • Laddar…
M mahus skrev:
Prismatcha 745:an mot bauhaus eller Hornbach. Det blir i mitt tycke galet bra pris. Köpte denna 2014 efter att ha spanat på den läääänge och då slog jag till när priset blev 5900kr i samband med att jag uttnyttjade 20% rabatt, på clas ohlson av alla ställen. Den låg på 7500-8000 konstant då.
Enligt Prisjakt så har Bauhaus och Jula samma pris.

Lime113 Lime113 skrev:
Jula har redan publicerat sina black-week priser (se länk några medlem upp), där fanns ingen bordssåg vad jag kunde se.
Bauhaus har samma pris som Jula just nu, det är väl mellan/låga varianten. Vet inte vad du vill ha, det kan säkert dyka upp en 11 000 kr såg som de säljer för 8 000 - 9 000 kr men det var kanske inte vad du tänkte dig från början väl? ;) Det springer lätt iväg och så kommer ett bra pris på något som egentligen var dubbelt så dyrt som man tittade på från början :D
Yes det var jag som postade den :rofl: Tänkte om dom hade 20% på hela sortimentet eller liknande utöver deras reklamblad.

Jo det är lätt att dom dyrare priserna ser billiga ut :crysmile: Men tänkte en bordsåg runt 5000kr.

Är det någon skillnad på D745 & D745-QS ?

E
JLyck JLyck skrev:
uttryckte mig kanske lite fel, mät fas/nolla mot jord. Men kanske ska överväga en 323. Verkar ändå ganska smidigt med tången. Tack för inputen!
Så här 10 dagar senare har du kanske redan skaffat ett mätinstrument. Om inte så kolla istället på T150 som även har resistansmätning. Eller ännu hellre T5-600 som även är utrustad med strömtång

M MF90 skrev:
Yes det var jag som postade den :rofl: Tänkte om dom hade 20% på hela sortimentet eller liknande utöver deras reklamblad.

Jo det är lätt att dom dyrare priserna ser billiga ut :crysmile: Men tänkte en bordsåg runt 5000kr.
Tidigare år har dom vad jag minns bara har bra rabatter på bahco, fiskars och philips. Men i år har dom sänkt rabatten på bahco och kör utvalda produkter på resten

Mazen Mazen skrev:
Någon som har erfarenhet av den Stanley kompressorn? 599kr är inte så mycket pengar , men duger den till nåt?
Luftpåfyllning, dyckertpicka är väl första tanken..
Efter som detta ändå blivit diskussionstråd så kör jag också på.

Jag köpte föregångaren till denna : Stanley Kompressor DV2 400/10/50

003364.jpg

Har nu haft den ett par år och den har klarat allt jag har slängt på den, även Bahcos Mutterdragare BP815 som har 825 Nm. Visst, kompressorn får ladda lite när man kör sådana tunga verktyg så PERFEKT är det inte men nära på :) De har kampanj på denna kompressor ett fåtal gånger om året, iallafall så att den är nere i dessa priser.

Personligen hade jag inte köpt något mindre, denna klassar jag som minsta möjliga för att kunna utföra mer eller mindre alla jobb runt huset.

Förra black friday körde de 50% på alla Bacho grejer så då var det perfekt att köpa mutterdragaren med :)

Martin Berggren Martin Berggren skrev:
Tidigare år har dom vad jag minns bara har bra rabatter på bahco, fiskars och philips. Men i år har dom sänkt rabatten på bahco och kör utvalda produkter på resten
Samtidigt förstår jag att det blir en för stor grej för Jula att köra rea på hela sortimentet. Black-week erbjudandet är ju inte helt olikt från de erbjudandena de brukar ha så verkar inte vara en stor grej för dem. Bara några % extra och ett svart reklamblad :)

S snowjim skrev:
Efter som detta ändå blivit diskussionstråd så kör jag också på.

Jag köpte föregångaren till denna : Stanley Kompressor DV2 400/10/50

[bild]

Har nu haft den ett par år och den har klarat allt jag har slängt på den, även Bahcos Mutterdragare BP815 som har 825 Nm. Visst, kompressorn får ladda lite när man kör sådana tunga verktyg så PERFEKT är det inte men nära på :) De har kampanj på denna kompressor ett fåtal gånger om året, iallafall så att den är nere i dessa priser.

Personligen hade jag inte köpt något mindre, denna klassar jag som minsta möjliga för att kunna utföra mer eller mindre alla jobb runt huset.

Förra black friday körde de 50% på alla Bacho grejer så då var det perfekt att köpa mutterdragaren med :)
Tack för input, har sneglat lite på den, får ta en extra kik :)

Jag slängde också ett öga på den, den verkar ha svårt att starta med tryck i tanken, vilket gör den i mina ögon snudd på oanvändbar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.