Sneglat på lite olika Borrmaskiner ett tag och har nu hittat detta kittet.

https://www.bauhaus.se/hantverkarkit-aeg-jp18d3li-202b-18v#go-to-description

Är det bara jag som känner att man får väldigt mycket för pengarna? Det är 20% rabatt, 2 borstlösa plus cirkelsågen för endast 2400 kronor. Borrmaskinen verkar ha fått många "bäst i test"

Eller rekommenderar ni denna mer?

https://www.bauhaus.se/borrskruvdragare-aeg-18v-2x2-0ah

Dock är denna borstad så det lutar mer åt den övre.

Är det någon som har dessa och kan rekommendera AEG?

Hälsningar,
Oscar
 
hsd
AEG är inte vad det har varit
Numera endast ett varumärke, under Electrolux
 
hsd hsd skrev:
AEG är inte vad det har varit
Numera endast ett varumärke, under Electrolux
Pratar vi elverktyg så är det TTI som bygger dem... Samma som Milwaukee..
 
  • Gilla
C.Lundin
  • Laddar…
Köpte en AEG skruvdragare för några år sedan. Jag är mycket belåten med den.
 
Tycker AEG verktygen är i klass med de övriga, prisvärda innan och klart prisvärda nu med rabatter.
 
De AEG jag provat som de haft på tex Jula har varit tunga, klumpiga, och plastiga. Har jobbat lite med en skruvdragare och den var sjukt lång. Inexakt i knappen. Om det ändå är prisvärt kan jag inte svara på, men jag tycker de ligger under tex Ryobi och grön Bosch i kvalitet.
 
hsd
Flera tillverkare har olika kvalitet på skilda märken, dewalt - black&decker som exempel
 
  • Gilla
Jocke935
  • Laddar…
I dagsläget så säljer Jula den nedre av de två jag skrev om. De har också kit av den, dock för 1990, den har varit nere på 1300 som lägst men då följer det förre verktyg med. (Där har den fått väldigt bra betyg)

https://www.jula.se/catalog/verktyg...wpykEoJuz9VQyyOpSCqrPja5Bt8741NMaAtZgEALw_wcB

Angående den övre borstrfria så har inte Jula dessa idag (ser dock ut som att de har funnits i sortimentet)
Men den skruvdragaren har vunnit flertalet tester så då borde den vara hyffsat bra tycker jag. Är det någon här som har den som inte är nöjd/är nöjd?
https://www.test.se/skruvdragare/4748/
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tycker AEG verktygen är i klass med de övriga, prisvärda innan och klart prisvärda nu med rabatter.
Jag kan bara hålla med. Upptäckte AEG i vintras när mitt lokala Jula sålde ut maskiner med -75%.
Billigt! Vill ha! Billigt!
Habegäret och dom löjligt billiga priserna gjorde det mycket enkelt att handla ett antal olika maskiner.
Hade egentligen inget större behov just då utan letade för det mesta efter bra priser på Bosch 18v Solomaskiner för att komplettera den tidigare maskinparken.
Efter att ha testat och jämfört den nya fågelungen i boet med mina tidigare Bosch 18v maskiner så har det blivit ännu fler AEG inköp. Man får likvärdig kvalitet/funktion till halva priset plus tre års extra maskingaranti!
Men smaken är som baken delad!
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Snälla skapa en ny tråd om denna kategori diskussionen ska fortsätta?
Instämmer med föregående talare!
Men hur gör jag det?
Kan Admin göra en ny tråd och flytta över?
Dag
 
stigen stigen skrev:
Kan inte ha tur alla gånger!
Betalade 3995:- för en vecka sen!
Men dagens pris 3200:- ger dig väldigt mycket fräs!

[bild]
Skulle det inte fungerar så kan du alltid köpa en ny, välja att inte packa upp den och lämna tillbaka på ditt gamla kvitto. Vet dock inte om det är 30 eller 365 dagars öppet köp hos Bauhaus. Men det verkar som om det löser sig för dig ändå.
 
Jag har en närmare tio år gammal AEG bs18c som jag valde på grund av chuckstorleken, momentet, priset och testerna. Men jag sneglar lite på den borstlösa varianten. Fast nu mår den gamla alldeles utmärkt så det lär dröja länge innan det blir aktuellt. Jag kan ju haft tur eller så är de helt enkelt så bra ändå. ;)
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Skulle det inte fungerar så kan du alltid köpa en ny, välja att inte packa upp den och lämna tillbaka på ditt gamla kvitto. Vet dock inte om det är 30 eller 365 dagars öppet köp hos Bauhaus. Men det verkar som om det löser sig för dig ändå.
Är löst inom 24h! Väl fungerande kundtjänst!



E-post från BAUHAUS kundtjänst om återbetalning och löst ärende med kontaktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



3ple 3ple skrev:
1, 3, 4 och 5 passar in på mej. Väldigt sällan 2.
Du kanske kan tillföra en ny siffra/kate
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Skulle det inte fungerar så kan du alltid köpa en ny, välja att inte packa upp den och lämna tillbaka på ditt gamla kvitto. Vet dock inte om det är 30 eller 365 dagars öppet köp hos Bauhaus. Men det verkar som om det löser sig för dig ändå.
60 dagars öppet köp på Bauhaus.
 
  • Gilla
maglin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.