Jag har provat dem och skruvdragaren funkar som komplement till en större, tyngre och starkare maskin. Slagskruvdragaren är en leksak i mitt tycke.
 
B Whatmoth skrev:
Jag har provat dem och skruvdragaren funkar som komplement till en större, tyngre och starkare maskin. Slagskruvdragaren är en leksak i mitt tycke.
Inget att ha alltså.
 
Jag har som många andra här på forumet Boschs motsvarighet gsr 12v och gdr 12v och jag använder dessa till 90% av det jag gör. Med det sagt så har jag även en 18v makita som används när det behövs hålsågas etc. men jag har hittills inte stött på en skruv som min gdr 12v-110 inte klarar att dra i. dock är ljudnivån så pass hög att man behöver hörselskydd men det är inte något större problem enligt mig
 
Jag beställde samma kit fast med kylbox för samma pris igår. Dock var jag mest intresserad av laddaren men den kostar ju separat nästan lika mycket som ett kit så fick bli ett sånt för min del. Man har ju aldrig riktigt tänkt att man har för många skruvdragare :)
 
Alltid svårt att råda någon annan, men jag är ruskigt nöjd med mina. Ett altanbygge har de klarat utan problem. Trallskruv och långa, grova både franska träskruv och maskinskruv fixades utan problem.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Vad är en slagskruvdragare? Mutterknack?
 
P pfb skrev:
Vad är en slagskruvdragare? Mutterknack?
Typ fast mutterknacken har som regel en kvadratisk front för direktkoppling med mutterhylsor.

110nm är lite i dessa avseenden.
 
L Lilak skrev:
Alltid svårt att råda någon annan, men jag är ruskigt nöjd med mina. Ett altanbygge har de klarat utan problem. Trallskruv och långa, grova både franska träskruv och maskinskruv fixades utan problem.
Blir nog ett köp, nästan gratis med tanke på vad man får. Lär vara bra mycket bättre än skruvdragaren från Jula jag har nu.
 
F fangalid skrev:
men jag har hittills inte stött på en skruv som min gdr 12v-110 inte klarar att dra i.
En hand håller en lång 180mm jetting skruv över en verktygsladdad verkstadsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även en 180mm jetting screw? ;)
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
[bild]

Även en 180mm jetting screw? ;)
Inga problem med 18v :)
 
Kanske inte verktyg men va inne på Bauhaus Sisjön i Göteborg igår. Dom hade 50% på Essve målarsortiment, lim, silikon, fog etc.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
Är detta ett bra pris på kombon såg och bord? Bosch Professional GCM 8 SJL + GTA 2600 för 4590:-
Eller är det bordet inte världens roligaste? Enbart sågen kostar ju 3500:-, så man betalar ju 1100:- för bordet. Hur står sig en GCM 800 mot en GCM 8?

[länk]

https://www.byggahus.se/forum/threads/kap-geringssag-gcm-800-sj.254629/

Jag hade siktat på GCM 8 SJL, är hyfsat nöjd med min.
Köpte ett GTA3800 till min, är inte helnöjd där dock.
Har då aldrig kört något annat så jag har inget att jämföra med.
 
A arowe17 skrev:
Är detta ett bra pris på kombon såg och bord? Bosch Professional GCM 8 SJL + GTA 2600 för 4590:-
Eller är det bordet inte världens roligaste? Enbart sågen kostar ju 3500:-, så man betalar ju 1100:- för bordet. Hur står sig en GCM 800 mot en GCM 8?

[länk]
Jag har en Bosch GCM 8 SJL och GTA2500 Compact.
Själva sågen är helt OK, finns mycket skriven om den i forumet, tycker dammutsuget inte är det bästa.
Sågbordet är bra för mig som är trångbodd, jag har kunnat såga trall som är 4.20 m och även reglar mm. utan större bekymmer.
Om jag hade mer plats skulle jag köpa storebror, GTA 3800, det brukar inte skilja så mycket i pris.
 
  • Gilla
RoyalPhyton
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.