Micke64 skrev:
Letar efter en billig och bra korslaser. Såg att Classe har en med 0.2mm/m noggrannhet för halva priset jämfört med proffs märkena med samma tolerans [länk] Är det någon som testat eller har bättre tips?

Väntar på leverans av denna
https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...r/krysslaser-bosch-pcl-20-och-stativ/p-314234
Med stativ 1046:-, utan stativ 1017:-

Finns PCL10 också, men den var utan lodpunkter vilket jag ville ha.

Min första laser så jag köpte en snikmodell för att klämma och känna.
Tyvärr lite leveransstrul, men nu skall den vara på väg.

micke
 
M
Jag köpte CoCraft-varianten. Verkar mycket bra med stark laser. Men mina referenser är ju rätt få.

Det inbyggda stativet gör att man kan ställa in valbar vinkel, tyvärr utan gradvinkelgradering.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
2 för 1 igen på proffsproduktershop
Nån i Dalarna som behöver en hålsats?
 
Kanske "old news" men Rutlands har 15% på allt hela helgen.
 
Medlemsdagar på K-rauta den 31/8. Kan man passa på som vanligt att få rabatt på Bauhaus om man är snabb.
 
Outlet-erbjudande i butik med DEWALT verktygslådor och skylt som visar nedsatt pris på borrskruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta kanske kan användas mot Bauhaus prisgaranti om någon är intresserad
Jag har dålig koll på hur deras prisgaranti fungerar.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 3 till
  • Laddar…
Tack vare tips i andra tråden blev det just ett okynnesköp av https://www.verkter.se/skruvdragare-borr-bosch-gsr-12v-15-fc-full-set-12v-2x2-0-ah-batt.html; har ju faktiskt lyckats avstå minidragare (10.8/12) ända fram tills nu, 2017. It's true.

Vilka är dom roligaste/prisvärdaste blå 10.8/12-tillbehören? Lägger förmodligen till en naken slagdragare inom kort som första. Men finns ju en uppsjö, nån som har några favoriter (eller kan avråda från någon av dom)?
 
  • Gilla
Carreyfan
  • Laddar…
I importensketsig skrev:
Tack vare tips i andra tråden blev det just ett okynnesköp av [länk] har ju faktiskt lyckats avstå minidragare (10.8/12) ända fram tills nu, 2017. It's true.

Vilka är dom roligaste/prisvärdaste blå 10.8/12-tillbehören? Lägger förmodligen till en naken slagdragare inom kort som första. Men finns ju en uppsjö, nån som har några favoriter (eller kan avråda från någon av dom)?
Köpte också på mig en, även om jag redan har en borrskruvdragare och en slagdragare i samma serie. Har en GDR 12V-110, den fungerar ypperligt, även om den kämpar lite med 6x90mm. Men för små monteringsjobb och lättare skruvdragning är den väldigt trevlig.
 
WD6 Premium, för 1499:- på Jula. Köp den på Bauhaus och utnyttja prisgarantin. Blir ca 1300. Har den själv och det är en mycket prisvärd dammsugare. Passa på om ni saknar en.


Kärcher WD6 Premium grovdammsugare med tillbehör och rea-priset 1499 kronor på Jula AB webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Angående Bosch 10.8/12V serien
Kombinationen - skruvdragare och slående dragare är fin - förborr/försänkare resp. bits i de två så slipper man byta.
Den lilla cirkelsågen är inte alls dum - kapa bort not/fjädern från spontade brädor, dela masonitskivor etc. skivor/trä upp till ca 15 mm funkar fint. En favorit - smidig.
Ångrar att jag inte skaffat sticksågen, för mig ofta handlar det om mindre än 1 minuts sågande för något jack/uttag hade varit smidigt med batteri då.
Vinkelskruvdragaren har jag inte hittat mycket användning för... inte stark nog
Den lilla "strålkastaren" deciled? ger bra ljus för sin storlek och har en magnet så kan vara bra om man meckar eller jobbar där man kan fästa mot metall.
 
G gårdsnissen skrev:
Angående Bosch 10.8/12V serien
Kombinationen - skruvdragare och slående dragare är fin - förborr/försänkare resp. bits i de två så slipper man byta.
Den lilla cirkelsågen är inte alls dum - kapa bort not/fjädern från spontade brädor, dela masonitskivor etc. skivor/trä upp till ca 15 mm funkar fint. En favorit - smidig.
Ångrar att jag inte skaffat sticksågen, för mig ofta handlar det om mindre än 1 minuts sågande för något jack/uttag hade varit smidigt med batteri då.
Vinkelskruvdragaren har jag inte hittat mycket användning för... inte stark nog
Den lilla "strålkastaren" deciled? ger bra ljus för sin storlek och har en magnet så kan vara bra om man meckar eller jobbar där man kan fästa mot metall.
Det låter mycket som Makitas paket DK1476. Kostade 2999:- när jag köpte det. Bra pris och jag har använt alla prylar utom ficklampan. Jag köpte den för cirkelsågen så den har gått klart mest, perfekt som enhandssåg när man inte har något stöd. Sedan är det faktiskt dammsugaren som jag använt men det har nog mer med slumpen att jag har skräpat ner mycket.
Det blir säkert en ny vända med extrapris på det paketet snart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.