D Danne_83 skrev:
[länk]

Makita dyckertpistol för 18v lxt-serien just hemlevererad för totalt 2323SEK
Verkar ha blivit nåt fel med momsen.. Det står 1.596:- DKK plus frakt och o:- moms.
 
Det är nog riktigt. Jag betalade ingen moms på min pistol. Förr när man beställde från UK brukade man inte betala moms (har för mig att de inte behövde ta ut moms om de sålde för mindre än 150k till Sverige per år). Misstänker att denna danska butik inte säljer så mycket till Sverige.
 
D Danne_83 skrev:
Det är nog riktigt. Jag betalade ingen moms på min pistol. Förr när man beställde från UK brukade man inte betala moms (har för mig att de inte behövde ta ut moms om de sålde för mindre än 150k till Sverige per år). Misstänker att denna danska butik inte säljer så mycket till Sverige.
Jo du fick betala engelsk moms, men beställer du ex. från Amazon.uk får du betala svensk moms. Detta då Amazon.uk säljer för mer än 320K till Sverige.

I detta fallet borde du ha betalat dansk moms (25%).
 
screamin-daemon screamin-daemon skrev:
Jo du fick betala engelsk moms, men beställer du ex. från Amazon.uk får du betala svensk moms. Detta då Amazon.uk säljer för mer än 320K till Sverige.

I detta fallet borde du ha betalat dansk moms (25%).
Mkt möjligt, länge sen jag köpte verktyg från utlandet.
 
Härryda2015
#139
Allvetare · Nivå 619 m sedan
https://www.dorchdanola.dk/stiftepistol-dbn500zj.html

Makita dyckertpistol för 18v lxt-serien just hemlevererad för totalt 2323SEK

"Du kan väl skriva vad du tycker om den maskinen, blev riktigt sugen på en sån jag med."

Den funkar som den ska. Dock rätt tung och systainern kändes mer "plastig" och med sämre kvalitet än mina andra från Makita.

Jäkligt skönt att slippa tryckluft och gas. Köpte även två andra spikpistoler från Dewalt på batteri och sålde mina gamla så det känns bra.
 
Boxeez.se är en ny? sida för att beställa grejer via Amazon, allt på Amazon.com går att beställa.
Priset är inkl allt, us frakt, tull moms och frakt hem till dörren. Fraktas med flyg.
Beställde hi-jackers till bilen, kostade ca 1500 i Sverige och 500 i USA, blev ca 900 hemma tog 10 dar, tror det är jetcarrier som driver sidan
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G
Kladdkaka Kladdkaka skrev:
Ser att Bauhaus har bra pris på kap-gersågar just nu. Vilken av dessa två icke-värstingar skulle ni ge er röst?
[länk]
[länk]
Metabon har varit nere på 1190:-. Dessutom ser det ut att vara den gamla modellen som ersattes 2015 med V2 som har en mängd förbättringar.
 
  • Gilla
Kladdkaka
  • Laddar…
ullberg
Enligt frågor och svar på sidan är det v2 som de säljer, synd att det inte är tydligare...

Alltid svårt att jämföra med gamla priser som kanske aldrig kommer tillbaka, men den har, åtminstone i paket med bordet ksu 400, varit ännu billigare, på kvittot från när jag köpte den står det såg:658:-, bord 1147:-, totalt 1805:-

Jag har den som andrasåg och tycker den är helt ok, inte proffskänsla men bättre hobby-nivå iaf. Har bara provat ganska gamla pcm8, jämfört med den skulle jag välja metabon men kanske är sågen som säljs nu bättre än det jag provat...

/U
 
Vilken fyndvara, den är slut överallt :)
 
Finns väl bara på centrallagret som ett returex.
 
Verkar inte så, gick inte att köpa den på nätet heller?
 
Krilleman
En sk lockvara med andra ord från NetOnNet :poop:

Slut på weblager och i alla butiker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.