Ej i lager hos Bauhaus heller, lite dyrare förvisso. Verkar ha gått som smör! Men då är vi nästan uppe i priser man kan få en blå Bosch för också. Nåja. Har bara tänkt lägga ett golv eller två, borde ju de flesta sågarna mäkta med hoppas jag...
 
Kladdkaka Kladdkaka skrev:
Ser att Bauhaus har bra pris på kap-gersågar just nu. Vilken av dessa två icke-värstingar skulle ni ge er röst?
[länk]
[länk]
Bolist har väl bättre pris på Metabon (även om den just nu är slut i lager)?
 
Jag ger min röst till metabo, men det är baserat på andra produkter i samma produktserier.
 
Kladdkaka Kladdkaka skrev:
Ej i lager hos Bauhaus heller, lite dyrare förvisso. Verkar ha gått som smör! Men då är vi nästan uppe i priser man kan få en blå Bosch för också. Nåja. Har bara tänkt lägga ett golv eller två, borde ju de flesta sågarna mäkta med hoppas jag...
Vid just golvläggning fungerar en fogsvans ypperligt! Går ruskigt snabbt att kapa, och det dammar inte direkt. Köp en bra svans, spar resten av pengarna och lägg dem på hög; fyll på när tillfälle ges. När högen vuxit sig till ett litet berg så slår du till och köper några riktigt fancy maskiner!
 
  • Gilla
Kladdkaka
  • Laddar…
Var handlar man bra BiM klingor till vettig peng, passandes en Bosch GOP300 multimaskin?
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Proffsprodukter har 2 för 1 på verktyg idag. Deras priser på Profit hålsågar är från början redan bland de lägsta så nu blev det riktigt billigt!

Profit hålsågar är de absolut bästa jag provat. Snabbfäste, enkla att tömma och skär otroligt snabbt.
 
  • Gilla
saabdea
  • Laddar…
Just nu en hel del intressanta verktyg här::konkursauktioner.se

Och diskoljus om man vill ha lite blink, blink i garaget... :)

De har tyvärr bara utlämning på vissa platser, oftast i Järfälla (Stockholm) och ordnar inte transport...
 
F Fluxor skrev:
Vid just golvläggning fungerar en fogsvans ypperligt!
Tack ;) Köpte en sticksåg istället.
 
  • Gilla
Fluxor och 1 till
  • Laddar…
Liten padda på Jula för 2799:- kunde inte motstå, torde ju duga gott till lite mindre markstensläggningar i framtiden, å e ju alltid kul med lite maskoner man kan ta fram när lusten faller på ;)
Vibratorplatta från Scheppach på rea hos Jula, använd för markstensläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
M magnetens skrev:
Liten padda på Jula för 2799:- kunde inte motstå, torde ju duga gott till lite mindre markstensläggningar i framtiden, å e ju alltid kul med lite maskoner man kan ta fram när lusten faller på ;)
[bild]
Köpte den också. Den är i minsta laget. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till. Vad kan man packa med 60 kg padda?
Något bättre än att stampa med fötter men får bli att hyra en 150-200 kg när jag ska lägga makadam inför stensättning.
 
H
bygghemma.se – 5% extra rabatt på allt!

Reklambild för rabattkod med texten "Rabattkod! 5% extra rabatt hos bygghemma.se, ange kod BHSOMMAR17".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
End End skrev:
Köpte den också. Den är i minsta laget. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till. Vad kan man packa med 60 kg padda?
Något bättre än att stampa med fötter men får bli att hyra en 150-200 kg när jag ska lägga makadam inför stensättning.
Sätt en redig kompis på den när du skall köra så har du en 160kg. ;)

Har själv en 90kg variant av den och den funkar bra till plattsättning mm. Kör man många och tunna lager så klarar den även att padda en husgrund (men många blir det!).
 
  • Gilla
magnetens
  • Laddar…
Impulsköp, men kontrollerat sådant. Skruvstäd som går att vrida 360 grader. Inget större fel på det gamla dock.
Lidl 259:-
 
  • Ett nytt blått skruvstäd bredvid ett äldre skruvstäd på ett träbord, omgivet av diverse verktyg och kvitton.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.