F
  • Gilla
sharif
  • Laddar…
Inlägg som ej är länkar raderade//mod
 
  • Gilla
VillaAnna och 6 till
  • Laddar…
Lindquists Järn i Vara lämnar 40% på allt. Sorgligt, eftersom det handlar om en nedläggning av en butik som bedrivit järnhandel i en bra bit över ett decennium sekel :(
 
Redigerat:
Trist, har bott på orten och haft mycket god hjälp av dem. Men det handlar väl om tio decennier dvs ett sekel som verksamheten funnits.
 
Naturligtvis :oops: butiken har väl legat där hundratjugo år tror jag. Jag skyller mitt slarv på sorg och avsaknaden av förhandsgranskning :D
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
T
Jula har kampanj på dessa för 199, så på Bauhaus med deras prisgaranti blev det 175kr!
Hand håller ett paket RYOBI sågblad som köpts på kampanj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Sågbänk Bosch GTA 3800 för 1754.50:- på Bauhaus, efter prisgaranti mot Swedol som säljer den för 1993.75:- (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Just köpt en borrhammare med sds plus. Någon som kan tipsa om ett borr och mejselset? Alternativt med borrset och seperat spetsmejsel. Vill ha något med kvalite, men inte gjort av guld.
 
Köpt
H Hammarfall skrev:
Just köpt en borrhammare med sds plus. Någon som kan tipsa om ett borr och mejselset? Alternativt med borrset och seperat spetsmejsel. Vill ha något med kvalite, men inte gjort av guld.
köpte ett set idag på hornbach med två flatmejslar och en spets. Ca 180kr. Kändes som bra kvalité. Kört lite idag med kakel/klinker rivning så inget tungt än så länge
 
E
Jag har inget konkret tips på ett set. Men om du vill ha kvalitet så ska du köpa fyrskäriga borr. Storlekar beror ju så klart på vad du ska ha de till, men 5-5,5-6-8-10 är de som går mest. Förr eller senare kommer man runda spetsen på borren, då vill man helst inte att en ny kostar för mycket.Jag köper Luna-borr hos Tools, för de är billigast och har alltid borr på hyllan när man behöver.
 
Köpte ett makita-kit på toolab med borr i de flesta storlekar och några bilmejslar. Kom i en fin aluminium väska :)
 
Till 99% kommer det bli att borra hål för golvlister (betong), få upp hyllor och enklare bilning av betong och lös puts. Jag tappar iofs bort borr och bits innan de gjort sitt, så kanske bättre med billigare som byts ofta. Borrarna är heller inte speciellt dyra, men vill inte stå där, när jag tagit tummen ur, med trasig borr. Skönt att ha förvaring till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.