Drövel skrev:
25% på bosch-sågar på bygghemma. Med kampanjkod "vinter10" blir det tysklandspris på sänksågen.
Jag var tvungen att rädda en bedrövlig dag genom att beställa den där jävla sågen jag trånat efter i ett år nu. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska ha den till än 😆
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Samma gör mig. Blev en XC10 för 6500:- vilket är riktigt billigt, tror inte man hittar den så billigt i någotland. Blev även GFK600 fräs. Någon som vet om man kan byta collet(svenska?) på fräsen så man kan använda 1/4-1/2" fräsar? Eller köpa zero insert clearence till sågen?
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Drövel skrev:
25% på bosch-sågar på bygghemma. Med kampanjkod "vinter10" blir det tysklandspris på sänksågen.
Det blir 10% med vinter10, inte 25%. Och då landar den på ungefär samma pris som är ordinarie i andra butiker, ca 3600:- när jag kollade på Bosch GKT 55 GCE
 
SamiHus skrev:
Samma gör mig. Blev en XC10 för 6500:- vilket är riktigt billigt, tror inte man hittar den så billigt i någotland. Blev även GFK600 fräs. Någon som vet om man kan byta collet(svenska?) på fräsen så man kan använda 1/4-1/2" fräsar? Eller köpa zero insert clearence till sågen?
Spännhylsa...
 
thomasx skrev:
Det blir 10% med vinter10, inte 25%. Och då landar den på ungefär samma pris som är ordinarie i andra butiker, ca 3600:- när jag kollade på Bosch GKT 55 GCE
Förutom Bygghemma som är billigast på Prisjakt innan vinter10 så ligger Lindarn.se på 3995:- ink skena då alltså.
3539:- för samma paket på Bygghemma med vinter10 koden.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
SamiHus skrev:
...Blev även GFK600 fräs. Någon som vet om man kan byta collet(svenska?) på fräsen så man kan använda 1/4-1/2" fräsar?...
Det har tidigare konstaterats att det inte går att stoppa i en 8 mm hylsa i GFK600 som levereras med med en 1/4" dito (tex de som säljs i UK). Maskinen finns i olika varianter, och spindeln skiljer sig åt beroende på hylsstorleken. Om det inte går på ena hållet, borde det inte gå på andra hållet... Sök på GFK600 här på BH så hittar du en del mer läsning om detta

Jag tycker ändå att du skall vara nöjd. 1/4" är i klenaste laget, och de stål som verkligen behöver 1/2" skaft är ändå för stora för denna maskinen.
 
De har 25% på ordinarie priser + kampanjkoden på 10%.
 
scim skrev:
De har 25% på ordinarie priser + kampanjkoden på 10%.
Menas med "ordinarie priser" Bygghemmas ordinariepriser, eller Boschs rekommenderade priser?
Jag noterade bara att med kampanjkoden hamnade priset på sänksågen hos Bygghemma i paritet med andra butikers ordinariepriser. Inte mycket till rabatt då, tycker jag.
 
thomasx skrev:
Menas med "ordinarie priser" Bygghemmas ordinariepriser, eller Boschs rekommenderade priser?
Jag noterade bara att med kampanjkoden hamnade priset på sänksågen hos Bygghemma i paritet med andra butikers ordinariepriser. Inte mycket till rabatt då, tycker jag.
Bygghemma har 25% på sina ord. Boschpriser.
Med kampanjkoden "vinter10" får du ytterligare 10%.

Vilket i sin tur gör att sänksågen (med skena) hamnar 500:- lägre än var du hittar den i Sverige. :) bygghemma.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
FredrikR skrev:
Bygghemma har 25% på sina ord. Boschpriser.
Med kampanjkoden "vinter10" får du ytterligare 10%.

Vilket i sin tur gör att sänksågen (med skena) hamnar 500:- lägre än var du hittar den i Sverige. :)
Det är möjligen med/utan styrskena som skiljer då kanske.
 
Nu blev jag rejält sugen på en bosch xc10 :p
 
Man kanske skulle komplettera med en liten fsn skena till och ett par tvingar...... Är det rätt kurs på dessa saker på bygghemma nu?
 
bygga_bo skrev:
Det har tidigare konstaterats att det inte går att stoppa i en 8 mm hylsa i GFK600 som levereras med med en 1/4" dito (tex de som säljs i UK). Maskinen finns i olika varianter, och spindeln skiljer sig åt beroende på hylsstorleken. Om det inte går på ena hållet, borde det inte gå på andra hållet... Sök på GFK600 här på BH så hittar du en del mer läsning om detta

Jag tycker ändå att du skall vara nöjd. 1/4" är i klenaste laget, och de stål som verkligen behöver 1/2" skaft är ändå för stora för denna maskinen.
Ok, tack för svaret. Anledningen var att jag sedan tidigare köpt en routersats:
http://www.rutlands.co.uk/sp+woodwo...ting-7-pc-slot-cutter-tct-set-1-2-tornado+tr6
Såg att det var 1/2" på dessa. Det jag behöver göra är att göra en smal ränna på kortsidan på en ca 19-24 mm mdf men det kanske finns någon jättesmal notfräs man kan använda?
Några förslag på bra fräsar alternativt set med fräsar?
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
trojlee skrev:
Nu blev jag rejält sugen på en bosch xc10 :p
KÖP!!
Har själv väntat typ ett år och kollat både billigare och mycket dyrare sågar. Nu var priset så bra på XC10an såpass bra så man kan inte säga nej;).
 
  • Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.