Själv stod jag som grabb och dunkade spik i vedkubbar. Blev en jäkel på att spika. På Midsommar vara det alltid spiktävling, snabbast att slå i spiken helt. Men jag blev jämt så nervös så det gick alltid åt skogen..... :eek:
 
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
Någon som fått sin dyckertpistol eller vedklyv från Bolist? Beställde en dyckertpistol och fick också mail först om att ordern var packad på onsdag morgon och sen mail på torsdag om att det blivit fel, men att de skulle skicka till det priset ändå. Har dock inte sett till något mail om att ordern skickats ännu.
 
fick sms idag om att ordern va klar att hämtas på min bolistbutik :)
 
Jag hämtade min dyckertpistol i går på lokala Bolistbutiken. Har inte hunnit packa upp och prova ännu.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Jag hämtade pickan i fredags. Har provat lite dyckert och klammer. Funkar prima! Frågan är bara hur länge den kommer hålla :)
 
Hämtade min nyss också ;)
 
Har också hämtat min! Ej testad men fan som bolist butiken sa när jag berättade om detta med turerna kring pistolen och vad priset var. Butiken sa då - det är ju mindre än en glass kostar!!!
Så va fan om den inte håller så länge den håller nog tillräckligt länge för deg priset tror jag!!!
 
Stefan Bengtsson skrev:
Jag hämtade min dyckertpistol i går på lokala Bolistbutiken. Har inte hunnit packa upp och prova ännu.
Nu har jag provskjutit lite.

Spikpistolen är naturligtvis löjligt bra för det (felaktiga) priset. Två nackdelar: greppet på handtaget är i nåt plastigt gummi som luktar illa, och, som andra varit inne på, pistolen lämnar stora märken även när man spikar dyckert. Det gör att man inte gärna kan använda pistolen där det kommer att synas, men på andra ställen går det bra.

En grej jag gillar är att den kom med monterad luftanslutning.

Tack till Bolist som inte krånglade trots att priset var uppenbart stolligt. Och stort tack till eidlert för tips i denna tråd! (y)
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Jag har filat till stiftet på min gamla dycketpicka som lämnade märken. Nu är det lika smalt som huvudet på stiften och lämnar inte samma märke efter sig.
 
corre skrev:
Jag har filat till stiftet på min gamla dycketpicka som lämnade märken. Nu är det lika smalt som huvudet på stiften och lämnar inte samma märke efter sig.
Hur funkar det då med klammer? Jag valde att gå på ren dyckertpistol eftersom det mesta jag spikar är synligt. Men med Bolist pris på den var riktigt bra så skulle jag ha köpt en skulle jag haft den som ren klammerpistol:)
 
Min var en 18ga stiftpicka, men stiftet var kanske en halv till en milimeter bredade på varje sidan än stiftet.
Totalt 5mm kanske.

En kombipicka med både stift och klammer kommer aldrig vara bra till stift. Och en stiftpicka vill man ha för att man inte vill spika dykert och köra med försänkare. Två olika verktyg dvs.
 
  • Gilla
Tor H och 1 till
  • Laddar…
Nu fick jag sms om att mitt paket finns att hämta hos dhl servicepoint, vet dock inte om det är Bolist som klantat till det eller DHL. Av någon anledning så har de levererat paketet till en servicepoint som ligger 5 mil bort istället för den 1,5 km hemifrån.
 
Vet inte om maskinen är bra, men priset känns rätt iaf.. Jula Skara:

20150916_170209.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
DHL och deras utlämning till service point fungerar typ aldrig är min uppfattning. Har nästan alltid fått åka drygt två mil och hämta istället för där jag bor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.