BirgitS
S stina_seger skrev:
Men måtten på själva köksbordet är faktiskt detsamma som jag har i mitt befintliga kök. Eftersom vi är bara 3 pers till vardags så räcker det gott med ett 100x145 cm bord, som går att dras ut vid gäster!
Ja, att det måttet räcker till bra förstår jag, men om du tittar på din ritning så är bredden på bordet samma eller mindre än djupet på köksskåpen, så något är fel som de andra påpekar.

Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Jag "ritade" upp senaste förslaget och försökte justera för tillgänglighetsreglerna. Vet dock inte om ett kök i vinkel funkar utifrån det
Man kan ha ho och häll i varsitt vinkelben enligt tillgänglighetsreglerna så länge som man håller sig till måtten 80-120 cm emellan.

S stina_seger skrev:
Elcentral har jag inte tänkt på! Var skulle den bäst placeras?
Eftersom du inte har ett teknik- och tvättrum kan ju hallen vara bra, under trappan kanske?

Gammelnörden Gammelnörden skrev:
RookSketcher :)
Roomsketcher ;)
 
  • Gilla
stina_seger och 1 till
  • Laddar…
S
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Tycker fortfarande att det ritprogram TS använder sig av har förvillande proportioner på möblerna som gör att rummen ser större ut än dom kanske blir. Jag "ritade" upp senaste förslaget och försökte justera för tillgänglighetsreglerna. Vet dock inte om ett kök i vinkel funkar utifrån det men såhär hade jag hur som helst ordnat det.
[bild][bild]
Åh tack för att du tog dig tid att rita upp i ditt program! Ja det ser ju väldigt vettigt ut och mer proportionerligt! Det var dumt av mig att lita lite väl blint på mitt program! Blir glad att se att även i ditt program så går det att få till tillgängligheten med 2 sovrum! :D
 
  • Gilla
Gammelnörden
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, att det måttet räcker till bra förstår jag, men om du tittar på din ritning så är bredden på bordet samma eller mindre än djupet på köksskåpen, så något är fel som de andra påpekar.

Eftersom du inte har ett teknik- och tvättrum kan ju hallen vara bra, under trappan kanske?
Tack, helt sant, det är jag som blivit hemmablind! Ska ta fram papper och penna så vet man på en gång att det blir rätt mått!

Ja, under trappen borde vara bästa platsen va? Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.