Javisst är det så. Hittills har jag dock inte sett fördelen med några större paket, har inte kunnat få det vi vill ha till lägre pris på det viset än att köpa delarna separat.

Som synes så finns det många varianter. Jag är själv bunden till Telia Öppen Fiber Villa - leverantörerna(och deras tjänster/priser).
Men oavsett vilken leverantör man har så är det värt att ifrågasätta varför nya kunder premieras och gamla passiva straffas. För mig (och andra) har det alltid varit värt att göra en översyn en gång om året.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Håller med att trogen kund ska premieras, inga extra kostnader med ev. införsäljning, leverans där ibland olika "burkar" behöver bytas, etc, utan enbart fortsätta fakturera.

MathiasS MathiasS skrev:
Javisst är det så. Hittills har jag dock inte sett fördelen med några större paket, har inte kunnat få det vi vill ha till lägre pris på det viset än att köpa delarna separat.
För lat och inte tillräckligt priskänslig, räcker med ett samtal/år helst ska det ske automatiskt utan kontakt ;)

A AndersS skrev:
För lat och inte tillräckligt priskänslig, räcker med ett samtal/år helst ska det ske automatiskt utan kontakt ;)
Japp känner igen det men principen på att bli lite halvblåst stör mig, så jag brukar oftast få det gjort ändå.

S SamB skrev:
Som synes så finns det många varianter. Jag är själv bunden till Telia Öppen Fiber Villa - leverantörerna(och deras tjänster/priser).
Men oavsett vilken leverantör man har så är det värt att ifrågasätta varför nya kunder premieras och gamla passiva straffas. För mig (och andra) har det alltid varit värt att göra en översyn en gång om året.
Är du säker på att du inte kan göra ett operatörsbyte? Det ger dig fler möjligheter även om du inte väljer Bhanhof. Möjligheten till operatörsbyte öppnades för ett par år sedan och då lämnade jag Telia ÖF.

J Jörgen Ö skrev:
Har inget att dölja, bryr mig faktiskt inte, så jag kan inte gnälla på något jag aldrig haft problem med.....tycker även det skulle vara ok att det sätts upp mer övervakningskameror här o där.....
OT: stänger du dörren om dig när du går på toa? Om ja, så har du något du vill dölja, men din gräns kanske går närmare dig än vissa andras?

R
J Jörgen Ö skrev:
Vars sida som också är publicerad av bahnhof......
Har inget att dölja, bryr mig faktiskt inte, så jag kan inte gnälla på något jag aldrig haft problem med.....tycker även det skulle vara ok att det sätts upp mer övervakningskameror här o där.....
En sida av bahnhof ja, men med källor till varifrån deras siffror. Dvs målnummer...

Du kanske inte känner att du har nått att dölja men det är inte det som det handlar om.
De samlar och lagrar information om dig, det kan vara allt ifrån surfhistorik m.m.

Aja, ville bara upplysa er om detta sen är det upp till varje person att avgöra vad de tycker är ok att en operatör sparar om dig.

kashieda kashieda skrev:
OT: stänger du dörren om dig när du går på toa? Om ja, så har du något du vill dölja, men din gräns kanske går närmare dig än vissa andras?
Det var en jämförelse som heter duga.....:sleep:

R
A AndersS skrev:
Har inga problem med det, har ingen aktivitet på Internet som behöver hållas dold, sedan finns det olika viljor/synsätt hur vissa myndigheter t.ex. Polis ska få tillgång till information.
Absolut men nu är det ju t.ex privata advokatfirmor som begärt ut information på uppdrag av olika organisationer som ej är myndigheter.

Vad de sen gör med den informationen de får ut är ju frågan.
Nu har det ju varit för upphovsrätt t.ex men vem säger att att det hindrar nån att begära ut information om att du t.ex surfat på ett Parti:s hemsida?
Under förespegling att det gäller upphovsrätt men i själva verket vill kartlägga vad du röstar på.

Absolut ska polis och myndigheter kunna få ut information som gäller brott som ligger högre än böter men annars är det jävligt tveksamt om vi vill ha ett samhälle där vi ständigt övervakas.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.