Appendix Appendix skrev:
Samma här
Så hade vi i Norrtälje också. Men det togs bort när folk började slåss om prylarna.
Och vissa "hängde" på ÅVC för att kunna plocka godbitarna.

Det är alltid några få som får allt att spåra ur
 
  • Ledsen
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
T tobiast skrev:
Men då ska det betalas annonser och daltas med brev/telefonvänner. Bättre då med en centralplats på återvinningen.
blocket och marketplace är väl gratis liksom anslagstavlan på Ica om den finns kvar?
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
själv har man ju plockat med sig mängder med saker igenom åren på tippar oftast inte helt lagligt men personal bryr sig inte direkt många av dom har ju vart törstiga individer så en flaska om år brukade funka som en liten muta
 
Sist åkte en brandsläckare med hem.
Men ett grundkrav borde nog ändå vara att man ska slänga något för att få ta något...
Kanske blir väldigt rent ute i samhället när folk börjar leta saker att slänga:crysmile:

Som det är idag är de enda "lagliga" att ta det innan det hamnar i containern
 
Verkar finnas ett nytt problem... folk "hänger" på dessa ställe och "tar" saker som lämnas för att sen sälja vidare...
 
C
A Alexn72 skrev:
Verkar finnas ett nytt problem...
Det är inget nytt. Antar att de flesta vet exakt vilket fenomen det handlar om. Till och med återvinningsstationen här har en självutnämnd heltidsanställd som hökar över allt som passerar där.
 
A Alexn72 skrev:
Verkar finnas ett nytt problem... folk "hänger" på dessa ställe och "tar" saker som lämnas för att sen sälja vidare...
Vi såg det inte komma.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Verkar finnas ett nytt problem... folk "hänger" på dessa ställe och "tar" saker som lämnas för att sen sälja vidare...
jag vet en ganska stor svensk antikhandlare som gjorde det ofta för några år sen
 
RoTe
A atomlab skrev:
Vi såg det inte komma.
Till och med pantplockningen ombord svenska tåg är organiserad så...
 
Fast är det ett problem? Jag hade gärna låtit nån som vill och kan sälja en del av mitt ”skräp” som jag inte orkar ta tag i att sälja.
 
  • Gilla
Tiazz och 2 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Fast är det ett problem? Jag hade gärna låtit nån som vill och kan sälja en del av mitt ”skräp” som jag inte orkar ta tag i att sälja.
såg nåt om det på p4 för nån vecka sen handla om det skrämde bort folk från att lämna för folk kännde sig på hoppade innan dom ens hade lämnat in
 
M maria01 skrev:
såg nåt om det på p4 för nån vecka sen handla om det skrämde bort folk från att lämna för folk kännde sig på hoppade innan dom ens hade lämnat in
Då är det ett problem!
 
C
M maria01 skrev:
folk kännde sig på hoppade innan dom ens hade lämnat in
Det är det, plus i förekommande fall svårigheten att hålla ordning och reda samt interna konflikter om vem som skall ha "rätt" till en viss plats eller del av förtjänsten. Synd att det spårar ur på det sättet, för grundidén är det inget fel på.
 
  • Gilla
kattlucka
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Återbygget som länkas ovan verkar väl bra med en bod som man kan lämna och hämta i.
Det började som en bod, sen blev det två. Sedan ett år är det en större öppen yta under tak med olika avdelningar. Funkar mycket bra, bilen kan köras in under taket.
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.