D09
Antenkabel som du monterar en skruv i = fungerande bordsantenn 😇
 
Inköp bordsantenn: check
Installera bordsantenn: inte check
30-dagars öppet köp: check

Dvs, oavsett om det funkar bra eller anus så räknar jag med att fibern är indragen och klar inom 1månad och eftersom det är öppet köp så är det bara att lämna tillbaka och få pengarna tillbaka 😋
 
  • Gilla
F_man och 1 till
  • Laddar…
Snåljåp.
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
harry73
Tog bilen till bilprovningen förr året och glömde varningstriangeln. Gick till närmsta bildelsaffär och frågade om jag fick låna en triangel. (Ville gärna lämna pant) Det gick inte men jag kunde köpa en och då var det 14 dagars öppet köp. Så fick det bli, jag känner mig dock ingen snåljåp för det :)
 
Var du missnöjd med triangeln så att du ville lämna tillbaka den eller utnyttjade du bara systemet till nått som det aldrig var avsett för? Om det var sista fallet tycker jag att du var snål/sniken och inte står för dina egna misstag.
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
elmont skrev:
Snåljåp.
Faktum är att jag inte får någon signalstyrka alls.
Manualen säger att inom ett avstånd på 30km bör det fungera och det borde kunna fungera då det är ca 35km bilvägen (jag bor på motsatt sida om Västerås mot masten).
Så, mitt fall så kan jag nog med gott samvete lämna tillbaka produkten
 
I vårt nyinflyttade hus fungerar det bara på övervåningen, prova att sätta den där, vinkeln på antennen är otroligt noga!
I mitt fall får jag ingen mottagning när jag håller i antennen. Alltså justera lite, lite. Flytta dig från antennen. Och prova dig fram.
Själv har jag en liten träbit( 5 mm) så att det blir lite lutning, fuldragning av antennkabel till nedervåningen.
Sitter och tittar nu, får in alla fria kanaler.
Kolla på teracom på mobilen för att få reda på riktning.
PS jag väntar också på fiber.
 
beqen skrev:
I vårt nyinflyttade hus fungerar det bara på övervåningen, prova att sätta den där, vinkeln på antennen är otroligt noga!
I mitt fall får jag ingen mottagning när jag håller i antennen. Alltså justera lite, lite. Flytta dig från antennen. Och prova dig fram.
Själv har jag en liten träbit( 5 mm) så att det blir lite lutning, fuldragning av antennkabel till nedervåningen.
Sitter och tittar nu, får in alla fria kanaler.
Kolla på teracom på mobilen för att få reda på riktning.
PS jag väntar också på fiber.
Är det värt allt besvär?
 
Beror väl på om att man bestämt sig att det ska funka eller inte ;-)
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Prova att skärma av med lite ugnsfolie eller nåt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.