Tack för alla svar.

Jag håller oxå med om att det ser skitfult ut, det är därför jag är här :)

Om jag skulle byta taket till sadeltak skulle väll huset bara se ut som en stor låda och helt tappa den känsla det har idag.

Och jag är lite emot att bygga på höjden, dels har sambo problem med knä, samt att huset ligger på en liten höjd, känns som att det skulle se väldigt högt ut då.

Tänkte om man kanske gör en lika till byggnad som ursprungsbyggnaden, sen gör något frakt tak i U,et?

Bifogar en simpel bild.

Uppskattar verkligen alla tips och förslag allt är bara så svårt att föreställa sig i verkligheten.
 
  • Skärm med CAD program, ritning av hus, kontorsmiljö, papper, post-it-lappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Datorskärm visar CAD-program med ritningar av husstrukturer, kontorsarbetsplats, pappersdokument.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
Karrock
Snarlikt vad andra har varit inne på, skulle uttrycket bli lugnare att ha ett sadeltak på andra hållet och ev inrymma befintlig övervåning i ett par takkupor, om behov finns? Lite festligt med entre på gaveln förstås. Så helt klockrent är det ju inte.
3D-modell av ett hus med markerade linjer som visar takstruktur och form.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag håller med dom flesta här.
Förslaget ser inte roligt ut.

Vi såg i helgen ett hus live som tillbyggnaden skulle se ut.
Ser inte lika charmigt ut längre men kanske går att lägga till något för den känslan.

Tog en bild på huset bifogar den.
 
  • Röda trähus, snötäckt landskap, vinter, molnigt, bilutsikt, lugnt bostadsområde, trädbakgrund, traditionell svensk byggnadsstil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.