Tack för alla svar.
Jag håller oxå med om att det ser skitfult ut, det är därför jag är här
Om jag skulle byta taket till sadeltak skulle väll huset bara se ut som en stor låda och helt tappa den känsla det har idag.
Och jag är lite emot att bygga på höjden, dels har sambo problem med knä, samt att huset ligger på en liten höjd, känns som att det skulle se väldigt högt ut då.
Tänkte om man kanske gör en lika till byggnad som ursprungsbyggnaden, sen gör något frakt tak i U,et?
Bifogar en simpel bild.
Uppskattar verkligen alla tips och förslag allt är bara så svårt att föreställa sig i verkligheten.
Jag håller oxå med om att det ser skitfult ut, det är därför jag är här
Om jag skulle byta taket till sadeltak skulle väll huset bara se ut som en stor låda och helt tappa den känsla det har idag.
Och jag är lite emot att bygga på höjden, dels har sambo problem med knä, samt att huset ligger på en liten höjd, känns som att det skulle se väldigt högt ut då.
Tänkte om man kanske gör en lika till byggnad som ursprungsbyggnaden, sen gör något frakt tak i U,et?
Bifogar en simpel bild.
Uppskattar verkligen alla tips och förslag allt är bara så svårt att föreställa sig i verkligheten.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 590 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 590 inlägg
Snarlikt vad andra har varit inne på, skulle uttrycket bli lugnare att ha ett sadeltak på andra hållet och ev inrymma befintlig övervåning i ett par takkupor, om behov finns? Lite festligt med entre på gaveln förstås. Så helt klockrent är det ju inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag håller med dom flesta här.
Förslaget ser inte roligt ut.
Vi såg i helgen ett hus live som tillbyggnaden skulle se ut.
Ser inte lika charmigt ut längre men kanske går att lägga till något för den känslan.
Tog en bild på huset bifogar den.
Förslaget ser inte roligt ut.
Vi såg i helgen ett hus live som tillbyggnaden skulle se ut.
Ser inte lika charmigt ut längre men kanske går att lägga till något för den känslan.
Tog en bild på huset bifogar den.
Liknande trådar
-
Tillbyggnad torpargrund Vent?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Tillbyggnad i tre plan torp kostnad
Tillbyggnad på torp
Fråga om torpargrund vid tillbyggnad
Extremt liten tillbyggnad på torp, är det värt det?
Utbyggnad och tillbyggnad