9 630 läst · 39 svar
10k läst
39 svar
Tillbyggnad av kök i stugan
Idag har jag lyckats vara lite produktiv. Det har dragits lite flexslang till elen (av behörig elektriker).
Fått in trossbottenskivor:
Samt isolering, så nu börjar det kännas som ett rum igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fått in trossbottenskivor:
Logga in
Skapa konto
Samt isolering, så nu börjar det kännas som ett rum igen
Logga in
Skapa konto
Jag diskade i trädgården i sex månader när vi byggde nytt kök... Rörmokaren försvann nämligen mitt i processen. Fast vad värre var, ingen tvättmaskin på samma tid och två små barn. Vattnet till tvättstugan skulle också göras om när vi ändå var igång...Marlen Eskilsson skrev:
Nu har jag fått på allt golvspån, blir plötsligt ett rum igen, kul att bygga upp istället för att riva. Nästa moment blir att regla upp nya reglar till vägarna.
Idag fick jag även lite hjälp med att riva/slå sönder sockeln på vedspisen som "plötsligt" vart för hög när golvet blev plant. Han tyckte det riktigt kul
Logga in
Skapa konto
Idag fick jag även lite hjälp med att riva/slå sönder sockeln på vedspisen som "plötsligt" vart för hög när golvet blev plant. Han tyckte det riktigt kul
Logga in
Skapa konto
Har blivit lite gjort i helgen. Fått in dosor och rör i väggarna:
Här även fått in isolering i väggarna.
En fråga till forumet: I taket har det tidigare suttit masonitskivor som är spikade på spåntade bräder, ligger kutterspån ovanför. Innan man sätter in nytt innetak borde man sätta en in vindduk? Har funderat på att plasta sätta plast, men tror det skulle bli svårt få dit det ordentligt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Här även fått in isolering i väggarna.
Logga in
Skapa konto
En fråga till forumet: I taket har det tidigare suttit masonitskivor som är spikade på spåntade bräder, ligger kutterspån ovanför. Innan man sätter in nytt innetak borde man sätta en in vindduk? Har funderat på att plasta sätta plast, men tror det skulle bli svårt få dit det ordentligt.
Idag har jag dragit om vatten. (don't quite your Day job ).
Tidagre kom en pem slang upp ur golvet i köket. Har dragit om under huset, så nu kommer det upp i badrummet istället (lägg gärna märke till de stiliga 80 tals tapeterna).
Tidagre kom en pem slang upp ur golvet i köket. Har dragit om under huset, så nu kommer det upp i badrummet istället (lägg gärna märke till de stiliga 80 tals tapeterna).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vart lite lugnt på aktiviteten ett tag, men nu har jag lyckats få upp gipsskivor på vägarna samt spacklat ett varv.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Roligt projekt
Idag så har jag börjat att knacka bort gammalt kackel, samt börjat slippa bort någon typ av plastfärg från murstocken.
Började slippa med excenterslipp som jag kan koppla grovdammsugaren till, men det bet dåligt. Så hämtade det tyngre artilleriet:
Vinkelslip med en flappdisk. Den är fruktansvärd effektiv, men det dammar något bedrövligt. Typ färdig med slippadet.
Efter denna pers så vart det en kall på bryggan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Började slippa med excenterslipp som jag kan koppla grovdammsugaren till, men det bet dåligt. Så hämtade det tyngre artilleriet:
Logga in
Skapa konto
Vinkelslip med en flappdisk. Den är fruktansvärd effektiv, men det dammar något bedrövligt. Typ färdig med slippadet.
Efter denna pers så vart det en kall på bryggan
Logga in
Skapa konto
Vart lite gjort under midsommarhelgen mellan små grodorna och sillen.
Har hunnit med att putsa vedspis och murstocken.
Någon som har tips på bra färg att måla med?
Har hunnit med att putsa vedspis och murstocken.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Någon som har tips på bra färg att måla med?
Jag har varit dålig på att uppdatera i tråden, men det har hänt lite iaf. Nu har jag gått på semester och förhoppningsvis så är köket användbart snart, även om det saknas någon list
Spisen har blivit målad, blev ett lyft.
Ett släp lastat med ikea kök, det mesta var med, har dock varit några svängar till på Ikea för att få tag på restade delar.
Lagt några klinker plattor framför vedspisen som gnistskydd.
Nu har några stommar kommit på plats.
Logga in
Skapa konto
Spisen har blivit målad, blev ett lyft.
Logga in
Skapa konto
Ett släp lastat med ikea kök, det mesta var med, har dock varit några svängar till på Ikea för att få tag på restade delar.
Logga in
Skapa konto
Lagt några klinker plattor framför vedspisen som gnistskydd.
Logga in
Skapa konto
Nu har några stommar kommit på plats.
Kommer lite mer uppdateringar:
Har jobbat på med stommar och lådor mm. Det börjar känns som ett kök igen, nu finns det rinnande vatten i köket, men elen saknas ännu på de flesta ställena. Så vi blir tvungna att handdiska en stund till.
Har också fått upp lite tapeter på vägarna.
Har jobbat på med stommar och lådor mm. Det börjar känns som ett kök igen, nu finns det rinnande vatten i köket, men elen saknas ännu på de flesta ställena. Så vi blir tvungna att handdiska en stund till.
Logga in
Skapa konto
Har också fått upp lite tapeter på vägarna.
Logga in
Skapa konto
Vart "tvungen" att införskaffa en sänksåg med skena för att kunna kapa till bänkskivor, täcksidor mm. Har fungerat riktigt bra, hade aldrig lyckats kapa med vanliga cirkelsågen.
Limning av bänkskiva. Vi valde en skiva utan fasad kant, för att det skulle vara enklare att kapa och foga ihop själva. Kommer att runda av den vassa kanten med slippapper.
Lite mer byggkaos bilder
Logga in
Skapa konto
Limning av bänkskiva. Vi valde en skiva utan fasad kant, för att det skulle vara enklare att kapa och foga ihop själva. Kommer att runda av den vassa kanten med slippapper.
Logga in
Skapa konto
Lite mer byggkaos bilder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej
Härlig tråd. Tyvärr har ja ginte varit med från start. Men du verkar ha hunnit med det mesta. Taket är klart ser jag men det hade räckt med en vindduk i taket. Att sätta in plast i en sådan gammal stuga är lite så lämpligt. Bra om det kan andas
Bra jobbat !
Härlig tråd. Tyvärr har ja ginte varit med från start. Men du verkar ha hunnit med det mesta. Taket är klart ser jag men det hade räckt med en vindduk i taket. Att sätta in plast i en sådan gammal stuga är lite så lämpligt. Bra om det kan andas
Bra jobbat !