5 270 läst · 21 svar
5k läst
21 svar
Tidstypisk 1950-talspärla i Lerum
Ja homestylad är den säkert, är ju rätt vanligt inför försäljning av dyrare villor numera.M maria01 skrev:
Jag hittar ingen historik på att den skulle ha sålts för ett år sedan, eller du menade kanske befintlig ägare la upp den för ett år sedan men tog ner den och la upp den på nytt nu?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 375 inlägg
För mig är 50-talshus stilrena och vackra. Tyvärr tar många bort de tidstypiska detaljerna som rombformade järnräcken som kanske inte är barnsäkra. Baksidan är att asbest och blåbetong var hett då och användes överallt där det var möjligt. Så de är inte aktuella för mig.
Alltså den entrén är så snygg med det gråsvarta marmorgolvet och tegelväggen som följer in
Det som kan störa ögat (förutom innertaken) är att inredningen "slirar" lite. Visst kan man blanda stilar och tidsepoker, men en del möbler och inredning gifter sig inte designmässigt med huset.
Det som kan störa ögat (förutom innertaken) är att inredningen "slirar" lite. Visst kan man blanda stilar och tidsepoker, men en del möbler och inredning gifter sig inte designmässigt med huset.
Liknande trådar
-
Lerum: Odlingdbord / plantbord
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Lerum: Funktionell arbetsbänk
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Tips på företag som kan utföra asfaltering runt Göteborg, Lerum, Alingsås sökes!
Grund & Markarbeten -
Fredagshuset: Tidstypiska Villa Solberget högst upp i Stocksund
Artikelkommentarer -
Tidstypiskt 1963 i sober lyxvilla
Artikelkommentarer