Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Det är vanligt, men inte alltid så att prospektet är med som bilaga.

Men om det är fast inredning som tveklöst skall anses vara fast, oavsett om det anges i ett prospekt, så spelar det ingen roll om det var med som bilaga. Men prospektet kan ändå fungera som bevis på att sakerna fanns där vid försäljningstillfället.

Man kan ju tänka sig en situation där en säljare byter ut den svindyra restaurangspisen mot en begagnad standardspis. Och bara nekar till att det någonsin funnits en exklusiv spis.

Lite märkligt att inte TS talar om/beskriver vad det handlar om så svaren blr rätt, dvs får efterfrågade svar om vad som gäller.

• Gilla
peterhamberg och 4 till
  • Laddar…
S seniorkonsult skrev:
Lite märkligt att inte TS talar om/beskriver vad det handlar om så svaren blr rätt, dvs får efterfrågade svar om vad som gäller.
Just det reagerar jag också på. Känns lite skumt.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Det kanske är nån väldigt specifik pryl och man vill inte att tråden ska dyka upp vid en Googling? Man borde väl ändå kunna diskutera frågan rent principiellt.

S seniorkonsult skrev:
fia_mstd fia_mstd skrev:
Just det reagerar jag också på. Känns lite skumt.
Ja, TS måste vara ett troll....

Eller så finns det kanske någon helt naturlig anledning till att TS inte vill skylta med för mycket information på en site som kanske även säljaren är medlem på...?

Man kanske inte vill stå med dumstruten på ett offentligt forum bara för att man förutsatte att den gigantiska fast installerade hemkokaren skulle ses som ett fastighetstillbehör. :cry:

Redigerat:
  • Gilla
David-O och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Man kanske inte vill så med dumstruten på ett offentligt forum bara för att man förutsatte att den gigantiska fast installerade hemkokaren skull ses som ett fastighetstillbehör. :cry:
Har man å andra sidan i prospektet slått på stortrumman om att det minsann finns en gigantisk fast installerad hemkokare så tycker nog jag också att den borde ingå! :rofl:

(Btw, vad är en hemkokare...? :thinking:(Tar på mig dumstruten... ;)) )

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
  • Gilla
Mike_the_pip3 och 2 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
(Btw, vad är en hemkokare...? :thinking:(Tar på mig dumstruten... ;)) )
Typ en sån:
Koppardistilleringsutrustning med kärl och rör i en installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
H
Hemkokare används för att få fram destillerat vatten till akvariet.
En väldigt viktig fastmonterad produkt i ett hem med akvarium

• Gilla
  • Haha
Hagfeldt och 13 till
  • Laddar…
Jaja, en HEMkokare! Då fattar jag! :rofl: Dumstruten numer fastlimmad med PL400... ;)
(Å jag som till och med har har akvarium...:D)

@useless och @ToRy är inne på något här.

Skriver jag vad det handlar om så... egentligen spelar det ingen roll, men jag håller på det ett tag till, för att ni ska ta ställning i själva sakfrågan.
Låtsas att det är en pool, men att den nu är borta (Det handlar alltså om något annat egentligen)

Vi har varit och tittat nu och konstaterar att föremålet är borta.

Ett avdrag hjälper inte oss eftersom vi varken har tid eller lust att "gräva och bygga en ny pool".
Uppenbarligen är det vårt enda alternativ, men som sagt.. Hur gör man?
Det har talats om reklamation. Hur/var gör man det?

C Chentin skrev:
@useless och @ToRy är inne på något här.

Skriver jag vad det handlar om så... egentligen spelar det ingen roll, men jag håller på det ett tag till, för att ni ska ta ställning i själva sakfrågan.
Låtsas att det är en pool, men att den nu är borta (Det handlar alltså om något annat egentligen)

Vi har varit och tittat nu och konstaterar att föremålet är borta.

Ett avdrag hjälper inte oss eftersom vi varken har tid eller lust att "gräva och bygga en ny pool".
Uppenbarligen är det vårt enda alternativ, men som sagt.. Hur gör man?
Det har talats om reklamation. Hur/var gör man det?
Skriva till mäklaren (effektivare än att ringa) och säg att ni varit och kollat och sett att "poolen" är borta och att ni inte längre vill genomföra köpet om den inte återbördas. Ni har väl kvar prospektet? Hänvisa till det och att det ju är fast egendom!

Det finns ju färdiga uppfattningar om vad som ska betraktas som fasta installerade föremål i fastigheter. Så där borde det inte bli tjafs om.
Mäklarens prospekt är nog ingen större hjälp för där finns ju med en massa dekoföremål som aldrig följer med.
TS "pool" måste vara något i gråzonen. TS borde titta i olika listor t ex http://www.maklarsamfundet.se/sites/default/files/Kopa_salja/Pdf/fast_o_lost_.pdf om hans pool är med då. Om inte ser det mörkt ut för TS.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.