5 307 läst · 37 svar
5k läst
37 svar
Test gräsklippare batteri – vi utser bästa batteridrivna gräsklipparen 2024
Återigen kan man ifrågasätta urvalet på testerna på BH.
Varför ingår inte Bosch batteriklippare i urvalet?
En grymt bra klippare till ett betydligt bättre pris än dom som testas. Jag har haft min Bosch batteriklippare i typ 15 år nu, fungerar fortfarande utmärkt och gör det som förväntas.
Varför ingår inte Bosch batteriklippare i urvalet?
En grymt bra klippare till ett betydligt bättre pris än dom som testas. Jag har haft min Bosch batteriklippare i typ 15 år nu, fungerar fortfarande utmärkt och gör det som förväntas.
Hur stor gräsmatta har du?Mats-S skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 556 inlägg
Vi frågade även Bosch om de ville vara med i testet men de valde att ej delta.Mats-S skrev:
Jag tror inte att det spelar någon roll hur jag lyfter gräsklipparen om jag lägger den uppochner.N Nalleman64 skrev:
Jag brukar normalt lyfta den i framkant och balansera den på bakhjulen när jag rensar underredet. Häromdagen tappade jag den dock så att den hamnade uppochner. Vilken bra rökmaskin det blev!
Frågade ni även Metabo?Per Eskilsson skrev:
Jag har själv denna, och är mycket nöjd med den: https://www.metabo.com/se/sv/maskin...46-601606650-batteridriven-graesklippare.html
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 658 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 658 inlägg
Det kan jag tänka mig. 💨💨💨P pmd skrev:
Att, som på de båda Stiga i testet, kunna vinkla ut styret tycker jag är en bra funktion. Klippo har ju haft det sen urminnes tider och jag förstår inte varför fler tillverkare anammat idén. Så smidigt att kunna klippa nära en husvägg och andra hinder om det behövs.
Medlem
· Sverige
· 5 383 inlägg
Även vi har en gammal Biltema batteriklippare just för detta ändamål, säkert 10 år gammal men funkar perfekt fortsatt med originalbatteriet. Modellen hette BLM 37, artikelnummer 17-427. 36V / 2,6 Ah Li-ion batteri, litet klent kanske men räcker till en halvtimmes klippning. Har även uppsamlare vilket uppskattas av våra hönorP paralun skrev:
För typ ett år sedan fick jag byta ut kniven på den som hade blivit krokig av att ha kört på för mycket sten, fanns som reservdel fortsatt och kostade några hundra.
Ingen drivning på denna lilla klippare men behövs inte heller för vårt syfte.
Jo precis en sådan jag har, den bara funkar, sen är jag noggrann med regelbunden rengöring både för roboten och klipparen så mår de mycket bättre inkl att de aldrig står ute i regn Har fått tejpa handtaget som sprack är väl den ända defekten för mig.H Harald Blåtumme skrev:Även vi har en gammal Biltema batteriklippare just för detta ändamål, säkert 10 år gammal men funkar perfekt fortsatt med originalbatteriet. Modellen hette BLM 37, artikelnummer 17-427. 36V / 2,6 Ah Li-ion batteri, litet klent kanske men räcker till en halvtimmes klippning.
För typ ett år sedan fick jag byta ut kniven på den som hade blivit krokig av att ha kört på för mycket sten, fanns som reservdel fortsatt och kostade några hundra.
Ingen drivning på denna lilla klippare men behövs inte heller för vårt syfte.
Medlem
· Sverige
· 5 383 inlägg
Ja det är mycket trevligt med en lätt och billig maskin för just dessa ändamål, komplement till robot. Denna gamla modell väger ca 14 kg, 37 cm klippbredd så riktigt nice. Rekommenderad klippyta < 300 kvm så inte för att klippa stora villatomter.P paralun skrev:
Blev också glad när jag hittade denna klippare. Lätt att bära och okomplicerad. Fungerar med mina andra batterier.mnils skrev:Har en sådan här löjlig sak som komplement där roboten inte kommer åt:
[bild]
Väldigt smidig på grund av sin litenhet, lätt att köra in under hängande växter.
Och det går i nödfall att klippa hela gräsmattan med den (men kräver några laddningar) ifall roboten inte funkar som den skall när man tar fram den på våren.