Mats-S
Återigen kan man ifrågasätta urvalet på testerna på BH.
Varför ingår inte Bosch batteriklippare i urvalet?
En grymt bra klippare till ett betydligt bättre pris än dom som testas. Jag har haft min Bosch batteriklippare i typ 15 år nu, fungerar fortfarande utmärkt och gör det som förväntas.
 
  • Gilla
Renholmen och 2 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Återigen kan man ifrågasätta urvalet på testerna på BH.
Varför ingår inte Bosch batteriklippare i urvalet?
En grymt bra klippare till ett betydligt bättre pris än dom som testas. Jag har haft min Bosch batteriklippare i typ 15 år nu, fungerar fortfarande utmärkt och gör det som förväntas.
Hur stor gräsmatta har du?
 
Mats-S
K Klass0n skrev:
Hur stor gräsmatta har du?
Typ 400m2, så inte så stor, kör hela ytan på ett batteri, en laddning.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Återigen kan man ifrågasätta urvalet på testerna på BH.
Varför ingår inte Bosch batteriklippare i urvalet?
En grymt bra klippare till ett betydligt bättre pris än dom som testas. Jag har haft min Bosch batteriklippare i typ 15 år nu, fungerar fortfarande utmärkt och gör det som förväntas.
Vi frågade även Bosch om de ville vara med i testet men de valde att ej delta.
 
  • Gilla
Renholmen och 4 till
  • Laddar…
P
N Nalleman64 skrev:
Om du lyfter den på rätt sätt ryker den inte.
Alltid lyfta den i framkant eller om du lyfter den från sidan alltid lyfta den så att förgasaren är uppåt.

[media]
Jag tror inte att det spelar någon roll hur jag lyfter gräsklipparen om jag lägger den uppochner. :)

Jag brukar normalt lyfta den i framkant och balansera den på bakhjulen när jag rensar underredet. Häromdagen tappade jag den dock så att den hamnade uppochner. Vilken bra rökmaskin det blev!
 
  • Haha
Sernando och 1 till
  • Laddar…
P
Matti_75 Matti_75 skrev:
Se bara till att tändstiftet är uppåt så slipper du problemet med dom flesta klippare
Det enda sättet att se till att tändstiftet är uppåt när man lägger maskinen uppochner är att skruva ur tändstiftet och hålla det vertikalt …
 
N
P pmd skrev:
Jag tror inte att det spelar någon roll hur jag lyfter gräsklipparen om jag lägger den uppochner. :)

Jag brukar normalt lyfta den i framkant och balansera den på bakhjulen när jag rensar underredet. Häromdagen tappade jag den dock så att den hamnade uppochner. Vilken bra rökmaskin det blev!
Det kan jag tänka mig. 💨💨💨
 
Att, som på de båda Stiga i testet, kunna vinkla ut styret tycker jag är en bra funktion. Klippo har ju haft det sen urminnes tider och jag förstår inte varför fler tillverkare anammat idén. Så smidigt att kunna klippa nära en husvägg och andra hinder om det behövs.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Är nöjd med Biltemas gräsklippare för det facila priset, 2199:-
(jag har en tidigare modell)
Sen har jag den som komplement till roboten för vissa ytor.
[länk]
Även vi har en gammal Biltema batteriklippare just för detta ändamål, säkert 10 år gammal men funkar perfekt fortsatt med originalbatteriet. Modellen hette BLM 37, artikelnummer 17-427. 36V / 2,6 Ah Li-ion batteri, litet klent kanske men räcker till en halvtimmes klippning. Har även uppsamlare vilket uppskattas av våra hönor :)

För typ ett år sedan fick jag byta ut kniven på den som hade blivit krokig av att ha kört på för mycket sten, fanns som reservdel fortsatt och kostade några hundra.

Ingen drivning på denna lilla klippare men behövs inte heller för vårt syfte.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Även vi har en gammal Biltema batteriklippare just för detta ändamål, säkert 10 år gammal men funkar perfekt fortsatt med originalbatteriet. Modellen hette BLM 37, artikelnummer 17-427. 36V / 2,6 Ah Li-ion batteri, litet klent kanske men räcker till en halvtimmes klippning.

För typ ett år sedan fick jag byta ut kniven på den som hade blivit krokig av att ha kört på för mycket sten, fanns som reservdel fortsatt och kostade några hundra.

Ingen drivning på denna lilla klippare men behövs inte heller för vårt syfte.
Jo precis en sådan jag har, den bara funkar, sen är jag noggrann med regelbunden rengöring både för roboten och klipparen så mår de mycket bättre inkl att de aldrig står ute i regn Har fått tejpa handtaget som sprack är väl den ända defekten för mig.
 
  • Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo precis en sådan jag har, den bara funkar, sen är jag noggrann med regelbunden rengöring både för roboten och klipparen så mår de mycket bättre inkl att de aldrig står ute i regn Har fått tejpa handtaget som sprack är väl den ända defekten för mig.
Ja det är mycket trevligt med en lätt och billig maskin för just dessa ändamål, komplement till robot. Denna gamla modell väger ca 14 kg, 37 cm klippbredd så riktigt nice. Rekommenderad klippyta < 300 kvm så inte för att klippa stora villatomter.
 
M mnils skrev:
Har en sådan här löjlig sak som komplement där roboten inte kommer åt:
[bild]
Väldigt smidig på grund av sin litenhet, lätt att köra in under hängande växter.
Och det går i nödfall att klippa hela gräsmattan med den (men kräver några laddningar) ifall roboten inte funkar som den skall när man tar fram den på våren.
Blev också glad när jag hittade denna klippare. Lätt att bära och okomplicerad. Fungerar med mina andra batterier.
 
Fint test. Synd att inte fler deltog.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi frågade även Bosch om de ville vara med i testet men de valde att ej delta.
Har tyvärr inte läst hela tråden, men hade varit kul om ni hade testat milwaukee's batteriklippare då den verkar vara ganska kompetent dock lite dyr för gemeneman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.