M
Använder Peltor lite com pro på jobbet i ur och skur. Fungerar som förväntat att proffsgrejor för 13,000 ska göra. Det bästa är den inbyggda komradion som man undrar hur man klarat sig utan i alla år. Slippa skrika till sina kollegor:sweat:.

Enda nackdelen är att batteriet inte gillar minusgrader. Trots nytt batteri så orkar det inte en hel arbetsdag med telefon inkopplad och komradio igång när det är kallt ute.
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Använder Peltor lite com pro på jobbet i ur och skur. Fungerar som förväntat att proffsgrejor för 13,000 ska göra. Det bästa är den inbyggda komradion som man undrar hur man klarat sig utan i alla år. Slippa skrika till sina kollegor:sweat:.

Enda nackdelen är att batteriet inte gillar minusgrader. Trots nytt batteri så orkar det inte en hel arbetsdag med telefon inkopplad och komradio igång när det är kallt ute.
Det har jag inte märkt av med mina än, har fortfarande samma batteritid som jag hade i somras(strax över 2 dagar) men mina är förvisso inte ens ett år än.
 
MKTJ MKTJ skrev:
Ja så länge det är AirPods Pro modellen med proppar och inte de i hårdplast så kanske de dämpar om de inte glappar. Men om man har råd att köpa ett par trådlösa hörlurar för 3000 kronor, så borde man också ha råd att betala 129 kronor för något som faktiskt skyddar hörseln.
De som tycker att det är värt att chansa kanske är samma personer som drar på sig sina dyraste märkes solglasögon när man svetsar. De borde också skydda ögonen lite om man har tur..
Näe inte kanske, de dämpar definitivt. Jag har använt länge.
 
elpaco elpaco skrev:
Näe inte kanske, de dämpar definitivt. Jag har använt länge.
Klart att dom dämpar men det finns inga siffror på hur mycket och vilka frekvenser, därför är det dumt att presentera dom som ett likvärdigt alternativ till riktiga hörselskydd.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
M
P Prodigys skrev:
Det har jag inte märkt av med mina än, har fortfarande samma batteritid som jag hade i somras(strax över 2 dagar) men mina är förvisso inte ens ett år än.
Kör man med allt igång samtidigt, comradio, medhörning och telefon och snackar 1--2 Tim så räcker det inte en arbetsdag utomhus i minusgrader.
 
Hade varit intressant att se hur Hellberg Xstream MP med sina patenterade högtalare och 80h batteritid står sig mot nya Peltor WS Alert xp, inte gamla Peltor modellen som är med i detta test.
 
P Prodigys skrev:
Klart att dom dämpar men det finns inga siffror på hur mycket och vilka frekvenser, därför är det dumt att presentera dom som ett likvärdigt alternativ till riktiga hörselskydd.
Det är en mer rimlig åsikt jag ställer mig bakom. Skall det väsnas mycket tar jag på mina peltor.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.