654 577 läst · 14 155 svar
655k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det har du nu fått här kommer om NCCP PHPersson skrev:
https://www.byggnadsarbetaren.se/ha...ttenlandsbygge-ser-allvarligt-pa-uppgifterna/
https://www.dn.se/sthlm/svartarbetare-hyrdes-ut-till-kanda-byggforetag/
Om jag förstår dig rätt så menar du att vi har Moderaterna att tacka för det du nämner.L lat skrev:
Det är i så fall direkt fel för Moderaterna och högern har alltid röstat mot det i Sveriges Riksdag när Socialdemokraterna lag förslagen i riksdagen.
Jag tror faktiskt inte högern röstat för ett enda förslag som gynnar arbetstagare i Sverige som ex arbetstidslag, semesterlag, fyrtio tim arbetsvecka, vård av barn, föräldraledighet, sjukförsäkring, A-kassa, LAS. Jag har ju glömt en del.
Som sagt det har högern alltid röstat mot
Det var nog ett ironiskt inlägg.K kortis skrev:Om jag förstår dig rätt så menar du att vi har Moderaterna att tacka för det du nämner.
Det är i så fall direkt fel för Moderaterna och högern har alltid röstat mot det i Sveriges Riksdag när Socialdemokraterna lag förslagen i riksdagen.
Jag tror faktiskt inte högern röstat för ett enda förslag som gynnar arbetstagare i Sverige som ex arbetstidslag, semesterlag, fyrtio tim arbetsvecka, vård av barn, föräldraledighet, sjukförsäkring, A-kassa, LAS. Jag har ju glömt en del.
Som sagt det har högern alltid röstat mot
Jag tycker det verkar väldigt meningslöst att bara diskutera de kommunikatörer som missköter sitt jobb. Då blir ju alla påståenden om att kommunikatörer ska bort bara tramsiga, om det man menar är att bara kommunikatörer som missköter sitt jobb ska bort. Mindre lämpliga personer finns inom alla yrken.O skrev:
Kommunikatör i den betydelsen vi diskuterar här är något betydligt nyare än så. Det har exploderat med kommunikatörer de senaste decennierna. På 1900-talet fanns de knappt. Kommunikatör är oxo något helt annat än vad som beskrivs på Wikipedia i länken. Om man tar sig tid och läser hela texten är detta mycket tydligt. Som exempel står det följande
De kommunikatörer vi diskuterar är de som gör exakt det jobbet informatörerna anser är chefens uppgift.
Nu är det inte bara byggbranschen som använder ID06 även om det är vanligast. Jag vet flera företag som aktiv jobbar för bättre kontroll och inte bara ser till att tjäna så mycket som möjligt.K kortis skrev: