We
F Finndjävel skrev:
Andra elbilstillverkare, knappast Tesla. Tesla tillåter inte andra att meka med deras bilar. Som teslaägare kan du inte ens öppna motorhuven på egen hand, det år nått som teslaverkstaden endast har tillgång till. Nu förstår ju inte medelteslaägaren vad det är han ser på då motorhuven är öppen så det spelar kanske inte så stor roll.
Grufmans är inte Teslaverkstad men kan ändå lösa många problem som Tesla själva gått bet på.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
A atomlab skrev:
We

Grufmans är inte Teslaverkstad men kan ändå lösa många problem som Tesla själva gått bet på.
Jasså? Jag trodde Teslabilarna aldrig behövde repareras, det har jag fått höra av elbilsfrälsta.

Skämt åsido så antar jag att dom har nån form av avtal med Tesla för att få peta i dom.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Balkanländerna har gått om Sverige i princip allt. Imponerande då de var en del av Sovjet för bara drygt 30 år sedan.

Eller kanske mer imponerande att vi inte haft bättre tillväxt
En stor del av deras framgångar beror på att staten satsat skattepengar på bla utbildning,sjukvård,stöd till småbarnsföräldrar och infrastruktur
 
  • Gilla
kisumisu och 3 till
  • Laddar…
Enligt vad jag hört så är IF Metall försiktigt optimistiska till kollektivavtal på Tesla. Om inte så kommer hela LO ställa sig bakom konflikten och om inte det hjälper måste tyvärr Tesla lämna den Svenska marknaden.
 
N Niq skrev:
En stor del av deras framgångar beror på att staten satsat skattepengar på bla utbildning,sjukvård,stöd till småbarnsföräldrar och infrastruktur
Fast de gör det mer effektivt än Sverige

Stående stapeldiagram visar skattetryck som procent av BNP, Danmark högst, Mexiko lägst, källa OECD.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast de gör det mer effektivt än Sverige

[bild]
Verkligen supersynd att de som verkligen vet hur landet borde skötas betalar sin sambo för "bokföringen" i stället för att ta sitt ansvar.
 
  • Gilla
  • Älska
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Verkligen supersynd att de som verkligen vet hur landet borde skötas betalar sin sambo för "bokföringen" i stället för att ta sitt ansvar.
Hur menar du nu? Vad anser du är fel att jag använder min sambo istället för extern inhyrd arbetskraft?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast de gör det mer effektivt än Sverige

[bild]
Kan hända. Dom har inte direkt låg skatt och betydligt mindre land med mycket färre invånare.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
M
N Niq skrev:
Kan hända. Dom har inte direkt låg skatt och betydligt mindre land med mycket färre invånare.
De har ju inte satsat på att importera analfabeter och andra ej arbetsdugliga bidragstagare som vi gjort och fortsätter att glatt göra. Dessutom så åker de inte runt i alla världens korrupta länder och delar ut stora säckar med pengar. Lägg därtill platt skatt så är det inte så konstigt att det går bra.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Balkanländerna har gått om Sverige i princip allt. Imponerande då de var en del av Sovjet för bara drygt 30 år sedan.

Eller kanske mer imponerande att vi inte haft bättre tillväxt
Anders får gärna förklara hur Estland kan vara ett "Balkanland".
 
  • Gilla
  • Wow
Mats Lj och 4 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
De har ju inte satsat på att importera analfabeter och andra ej arbetsdugliga bidragstagare som vi gjort och fortsätter att glatt göra. Dessutom så åker de inte runt i alla världens korrupta länder och delar ut stora säckar med pengar. Lägg därtill platt skatt så är det inte så konstigt att det går bra.


Anders får gärna förklara hur Estland kan vara ett "Balkanland".
haha, Baltikum ska det stå
 
RoTe
D djac skrev:
Har du arbetat mycket i Danmark, jag har och känner inte igen din beskrivning?
https://www.dagensarena.se/innehall/dansk-flexicurity-sa-funkar-det/
https://arbetet.se/2019/02/13/sa-funkar-flexicurity-i-danmark/
https://www.arbetsvarlden.se/olika-flexicurity-for-arbetare-och-tjansteman-i-danmark/
https://www.dn.se/ekonomi/sa-fungerar-danska-anstall-och-sparka-modellen/

Men visst, du har rätt och jag har fel, som vanligt, vem tror jag att jag är egentligen?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Balkanländerna har gått om Sverige i princip allt. Imponerande då de var en del av Sovjet för bara drygt 30 år sedan.

Eller kanske mer imponerande att vi inte haft bättre tillväxt
Hur ska vi kunna ha tillväxt när vi är hela jävla världens bankomat?
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Det är inte lett att vara est, men det är balt
 
  • Gilla
  • Haha
cbrolin och 3 till
  • Laddar…
D
RoTe RoTe skrev:
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]

Men visst, du har rätt och jag har fel, som vanligt, vem tror jag att jag är egentligen?
Handlar artiklarna om ditt danska arbetsliv? Nej, jag vet inte vem du är, spelar det dig någon roll?
 
Mats-S
Varning, Off Topic (som typ 500 andra inlägg här ;)

Det brukar ju klagas regelbundet här på BH-forumet att många svarar utan att ha läst hela tråden, så jag förutsätter att alla läser igenom dom 1045 svaren innan ni skriver något 😎
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
RoTe
D djac skrev:
Handlar artiklarna om ditt danska arbetsliv? Nej, jag vet inte vem du är, spelar det dig någon roll?
Skulle jag bry mig om din åsikt eller?
 
  • Haha
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.