Zevv Zevv skrev:
Å alla Volvosisk "byggd av Diktatorn Xi Jinping"
Rejäl kör nog svensk volvo och röstar på sossarna, så samvetet är rent som mjöl...

Men nästa gång, tänk på att svetsarn Stefan gärna tog ny anställning på ett företag utan kollektivavtal och att volvo som sagt ägs av kineser och nog har minst lika många barnarbetare, om inte fler, än tesla. Tesla har vad jag förstår historiskt haft tillverkning bara i demokratiska "höglöneländer" (fram tills för nåt år sen när man öppnade i Kina, men det går nog inte sälja bilar i Kina om man inte har tillverkning där).
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Rejäl kör nog svensk volvo och röstar på sossarna, så samvetet är rent som mjöl...

Men nästa gång, tänk på att svetsarn Stefan gärna tog ny anställning på ett företag utan kollektivavtal och att volvo som sagt ägs av kineser och nog har minst lika många barnarbetare, om inte fler, än tesla. Tesla har vad jag förstår historiskt haft tillverkning bara i demokratiska "höglöneländer" (fram tills för nåt år sen när man öppnade i Kina, men det går nog inte sälja bilar i Kina om man inte har tillverkning där).
Då är det en bra gammal volvo
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Då är det en bra gammal volvo
Ja alla har vi inte lyckats med att lura till oss ett lånelöfte om 17 mille som tydligen endast finns i dina drömmar😂
 
  • Haha
Silly Bear och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Från SVD: "har Tesla i stället massbeställt nya skyltar hos Transportstyrelsen som sedan skickas direkt till kunderna"

Från SVT: "Men genom att utnyttja ett kryphål, och beställa nya registreringsskyltar dagen efter ägarbytet, kommer han att få skyltarna skickade till sig trots postblockaden."

Berätta gärna skillnaden för mig för jag förstår inte. Skyltarna beställs efter att ägarbytet registrerats och skickas hem till den som köpt bilen av Tesla och inte till Tesla.
Mja, det kanske är samma nyhet. De har uppdaterat inlägget på SVD nu så det mer liknar det som skrevs på SVT.

Det var nog den initialt kryptiska texten tillsammans med att nyheten kring leverans om skyltar till privatperson var så gammal som fick mig att tro att det rörde sig om två olika tillvägagångssätt. SVD brukar annars vara relativt snabba.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Då är det en bra gammal volvo
Ja gammla volvon är bra bilar
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja gammla volvon är bra bilar
Precis, enda gången man kan hålla med Malmgren :D
 
  • Gilla
  • Haha
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
R
Har jag missat o se lånelöftet om 17 mille?
 
R Rejäl skrev:
Har jag missat o se lånelöftet om 17 mille?
Men för helvete, sluta tjata om den skiten i den här tråden
 
  • Gilla
  • Haha
OramaC och 8 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja gammla volvon är bra bilar
Bra gammal som i riktigt gammal.

Gamla volvon, det är din förra volvo, allså inte din senaste.
 
R
A ajn82 skrev:
Men för helvete, sluta tjata om den skiten i den här tråden
Konstigt att du inte gapar så hårt när Malmgren tar upp sina fantasi grejer, tror till o med att det finns OT ifrån han idag men ingett har du sagt om det😉
 
D
M mnils skrev:
Visar väl bara på varför dessa kallas gammelmedia, gamla "nyheter" och ständigt efter...
Att det tar en viss tid är bra, det betyder att man bekräfta uppgifter och kan täcka olika infallsvinklar, snabba nyheter är alltid dålig kvalitet.
 
M mnils skrev:
Visar väl bara på varför dessa kallas gammelmedia, gamla "nyheter" och ständigt efter...
Är det SvD som du menar är gammelmedia då? SVT skrev ju om saken för 10 dagar sedan..
 
R Rejäl skrev:
Konstigt att du inte gapar så hårt när Malmgren tar upp sina fantasi grejer, tror till o med att det finns OT ifrån han idag men ingett har du sagt om det😉
Att jag skulle lägga upp mitt lånelöfte här för att bevis något för ett gäng proletärer känns töntigt.
 
  • Haha
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
[
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att jag skulle lägga upp mitt lånelöfte här för att bevis något för ett gäng proletärer känns töntigt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence”

Carl Sagan/Laplace😎
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att jag skulle lägga upp mitt lånelöfte här för att bevis något för ett gäng proletärer känns töntigt.
Du kanske med tiden lär dig att värdera alla människor lika och inte efter din fantasi..
Det är enkelt skryt mindre o håll dig till sanningen… svårare än så är det inte…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.