R Rejäl skrev:
Men Tesla vägrar ju att förhandla..
Nja, de har väl haft flera möten med IF Metall men inte gillat det som sagts. Även en misslyckad förhandling är en förhandling.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
R
S Styrman_jansson skrev:
Nja, de har väl haft flera möten med IF Metall men inte gillat det som sagts. Även en misslyckad förhandling är en förhandling.
Ja det är det, men är det inte ett bra tag sedan som dom satte sig ned?
 
R Rejäl skrev:
Ja det är det, men är det inte ett bra tag sedan som dom satte sig ned?
Slutet av oktober tror jag jag läste någonstans.
Men det krävs väl att någon har något nytt att komma med för att det ska vara värt att förhandla. Om Tesla/IF Metall anser att något/några villkor inte är OK eller om Tesla bara vägrar av princip kan ju avgöra om det är värt att sitta ner igen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R
S Styrman_jansson skrev:
Slutet av oktober tror jag jag läste någonstans.
Men det krävs väl att någon har något nytt att komma med för att det ska vara värt att förhandla. Om Tesla/IF Metall anser att något/några villkor inte är OK eller om Tesla bara vägrar av princip kan ju avgöra om det är värt att sitta ner igen.
Ja då står sig dödläget om man resonerar på det sättet, kan tycka att dom skulle kunna resonera med varandra..
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
RoTe
S Styrman_jansson skrev:
Tesla verkar ha hittat ett nytt sätt till att runda "skyltblockaden";

[länk]

Uppfinningsrika är de i alla fall.
Nytt sätt? Uppfinningsrika? Detta har ju talats om länge och väl nu.
 
D djac skrev:
"A Muslim, a Jew, a Christian, and an Atheist walked in to a coffee shop.. and they talk, laugh, drick coffee and became good friends. It's not a joke. It is what happens when you are not an asshole"
Jo det kanske skulle vara en mycket bra ide att sätta sig och förhandla på Starbucks?
Eller kanske en krog och efter någon öl så är man sams?
 
F
F fsn skrev:
Twitter har alltid varit privatägt….
Man får lätt intrycket att du menar att Twitter inte var privatägt innan Musk köpte skiten. Det har som sagt alltid varit privatägt.
 
R Rejäl skrev:
Precis som alla Teslor borde vara märka med:
Byggd av Diktatorn Muskovits…
Å alla Volvosisk "byggd av Diktatorn Xi Jinping"
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Nytt sätt? Uppfinningsrika? Detta har ju talats om länge och väl nu.
Nja nyheten publicerades idag så det får väl betecknas som nytt.
 
RoTe RoTe skrev:
I SVD ja? SVT skrev om det för tio dagar sen: [länk]
Jag är inte säker på att det rör sig om samma sak.
 
RoTe
S Styrman_jansson skrev:
Jag är inte säker på att det rör sig om samma sak.
Från SVD: "har Tesla i stället massbeställt nya skyltar hos Transportstyrelsen som sedan skickas direkt till kunderna"

Från SVT: "Men genom att utnyttja ett kryphål, och beställa nya registreringsskyltar dagen efter ägarbytet, kommer han att få skyltarna skickade till sig trots postblockaden."

Berätta gärna skillnaden för mig för jag förstår inte. Skyltarna beställs efter att ägarbytet registrerats och skickas hem till den som köpt bilen av Tesla och inte till Tesla.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
F fsn skrev:
Så du menar att en afro-american inte kan bli president i USA?
Nej
 
M
S Styrman_jansson skrev:
Nja nyheten publicerades idag så det får väl betecknas som nytt.
RoTe RoTe skrev:
I SVD ja? SVT skrev om det för tio dagar sen: [länk]
Visar väl bara på varför dessa kallas gammelmedia, gamla "nyheter" och ständigt efter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.