Tobzter
Han menar nog poollocket . Så de kan vila på tekniklådan

• Gilla
Jonas Westbom och 1 till
  • Laddar…
Ja, så långt har jag inte tänkt på men det var väldigt smart. Alternativt kommer jag bygga en förvaring för locket i form av tavelram ram :)

Tobzter Tobzter skrev:
Han menar nog poollocket . Så de kan vila på tekniklådan
J Jippe skrev:
Ja, så långt har jag inte tänkt på men det var väldigt smart. Alternativt kommer jag bygga en förvaring för locket i form av tavelram ram :)
Menade absolut poolocket.
Det behövs inte så speciellt avancerade saker för att lyfta locket, själv har jag haft ett bord bredvid mitt bad. Någon fast lösning hade säkert varit snyggare - men nu är det förra ägeren som placerat poolen och jag har inte tänkt själv.

Även om dagens lösning med ett bord (vilket skulle motsvara tekniklådan för dig) fungerar för mig så gillar inte min fru att själv flytta locket. Så fungerar ramen för alla i familjen så är den absolut bättre.

A avdpos skrev:
Menade absolut poolocket.
Det behövs inte så speciellt avancerade saker för att lyfta locket, själv har jag haft ett bord bredvid mitt bad. Någon fast lösning hade säkert varit snyggare - men nu är det förra ägeren som placerat poolen och jag har inte tänkt själv.

Även om dagens lösning med ett bord (vilket skulle motsvara tekniklådan för dig) fungerar för mig så gillar inte min fru att själv flytta locket. Så fungerar ramen för alla i familjen så är den absolut bättre.

Ja, det var ett bra förslag. Jag har ej tänkt i dem banorna med locket. Antingen blir det på lådan eller så bygger jag en fast ställning. Det skall ju vara så smidigt som möjligt. Är lite nojig med fylla vatten för om det blir läckage längst ner så ska man ha lååånga armar för spänna slangklämman. Usch... man skulle haft en vatten givare löst. :)

J Jippe skrev:
Det börjar röra på sig...
Skall bygga ett insynsskydd samt klä in badtunnan samt teknik lådan. Har även limmat/skruvar fast brädor i lådan för fäste av brytare/uttag. Får se hur elektrikern ställer sig till detta :)
Riktigt snyggt!!!!!!!

• Gilla
Jippe
  • Laddar…
Som alla nämnt tidigare så är det extremt trångt i tekniklådan. Imorgon kommer elektrikern och ska bli spännande att höra hur han ser på det :).

• Fulltecknad tekniklåda med ledningar, pumpar och filterkomponenter i trångt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Då är allt driftsatt och elektrikern är klar. Allt funkade fint och två mindre läckage vid pump och filter. Jag spände dem väldigt hårt. Satt även dubbla slangklämmor så nu verkar det hålla tätt. Nu skall bara värmen gå från 10+ till 38+ :)

• Nyinstallerad poolutrustning med pumpar och filter i teknikrum, dubbla slangklämmor synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
Nadiosch
  • Laddar…
Vakna upp till det här, fantastiskt!

ikväll kanske det blir premiär!

• Gilla
Sindbad och 1 till
  • Laddar…
Insynsskydd klart.
Nästa är att klä in badtunnan samt tekniklåda. Nybyggt träinsynsskydd på en uteplats bredvid en delvis synlig badtunna och trärester på marken.
Skapa konto

Nybyggt insynsskydd av trä ribbor på en trädäck med grill överdragen med presenning.
Skapa konto

• Gilla
Sindbad och 1 till
  • Laddar…
Nu är man klar och blir bad 3-4ggr i veckan :)

• Utomhusdäck i trä med trädgårdsmöbler och ett badtun med lock under solig himmel.
    Skapa konto
  • Nyligen färdigställd träaltan med staket och väderskyddat hörn med grill.
    Skapa konto
  • Gilla
avdpos och 3 till
  • Laddar…
Har du någon ventilation i tekniklådan? Jag la en termometer inne i min låda o det blir nästan 40 grader i den. Så behöver lite tips på hur andra gjort :)

A Annika Kristiansson skrev:
Har du någon ventilation i tekniklådan? Jag la en termometer inne i min låda o det blir nästan 40 grader i den. Så behöver lite tips på hur andra gjort :)
Låtit det vara 40 grader, det är ingen extrem temperatur.

A Annika Kristiansson skrev:

Hejsan,

jag har inte lagt något ventilation förutom hålet in emot tunnan. Jag tänker att temperaturen i lådan är bra då det värmer vattnet där samt emot tunnan :)

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Låtit det vara 40 grader, det är ingen extrem temperatur.
Det låter som ljuv musik i mina öron. Oroat mig så myk för att det ska bli för varmt i lådan. Vid vilken temperatur bör man behöva ventilation?

J Jippe skrev:
Hejsan,

jag har inte lagt något ventilation förutom hålet in emot tunnan. Jag tänker att temperaturen i lådan är bra då det värmer vattnet där samt emot tunnan :)

Har du mätt temperaturen någon gång? Tror du att det blir varmare än 40 grader?

• Gilla
Micke-B
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.